Inkompetence i udenrigstjenesten
Fra : Translat

Dato : 27-07-06 17:10

Fra Politiken af 27. jul. 2006:

» RIGSPOLITIET UNDERSØGER, OM FLERE UDVISTE ER KOMMET TIL DANMARK
Er i fuld gang med at tjekke indrejselisterne fra Libanon.
Mindst én udvist og dømt person blandt evakuerede fra Libanon (27.
jul.)
Rigspolitiet er netop nu i gang med at gennemgå indrejselister over
dem, der i sidste uge blev evakueret fra Libanon.
De vil blive krydstjekket med kriminalregistret for at se, om der er
kommet flere udviste personer til landet.
Det oplyser kontorchef Line Theil Elikofer fra visum-kontoret i
Udlændingeservice til Ritzau.
Torsdag eftermiddag forventes resultatet at være klar.
Politiets undersøgelse skal fastslå, om der er kommet flere til
landet end den enkelte tidligere dømte og udviste palæstinenser, som
Udlændingeservice har givet visum efter særlige regler.
Udvisning igen
Ifølge BT har de danske politifolk, der assisterede ved evakueringen
af danskere med fly fra Cypern, observeret flere, der faktisk var
udvist af Danmark efter kriminalitet.
Politiet var dog instrueret af Udenrigsministeriet om ikke at afvise
nogen med tilknytning til Danmark, der ønskede at blive evakueret.
Politisk er der enighed om, at tidligere udviste skal udvises af
Danmark igen snarest muligt. «

Det var udrejselisterne, der skulle have været sammenholdt med
kriminalregistret, og det burde være sket INDEN afrejsen. Det burde
fjolserne i udenrigstjenesten naturligvis have vidst, så der er nogen
i udenrigstjenesten, der bør afskediges på grund at inkompetence. Det
er det rene pip at lade nogen indrejse til Danmark, som er blevet
udvist af Danmark. Må vi ikke nok blive fri ior de idioter i
udenrigstjenesten, der ikke kan se det?

Bent

Fra : John Degn Jessen

Dato : 27-07-06 17:10

Ja, man kan undre sig, at det kan lade sig gøre.

men igen skal der vel være bare en smule plads til at sluse dem ud, men de
burde ryge direkte i knasten
og blive der til det er sikkert at vende hjem.

/jj

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 27-07-06 17:29

"Translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Det var udrejselisterne, der skulle have været sammenholdt med
> kriminalregistret, og det burde være sket INDEN afrejsen.

Inden afrejse fra Libanon? Det er jeg ikke ubetinget enig med dig i. Det
skyldes, at jeg ikke føler mig overbevist om, at de danske myndigheder i
Libanon kan få adgang til det danske kriminalregister, uden det vil indebære
en risiko for, at f.eks. Hisbollah kan hacke sig ind på forbindelsen og
derfra videre til politiets øvrige registre. Kort sagt ønsker jeg ikke, at
danske myndigheder i udlandet skal have adgang til kriminalregistret, hvis
det kan undergrave terrorbekæmpelsen i Danmark.

Børge
E-mail: brahbech(snabel-a)post8.tele.dk

Fra : Translat

Dato : 27-07-06 21:19

Boerge Rahbech Jensen wrote:

> [...]
> danske myndigheder i udlandet skal have adgang til kriminalregistret, hvis
> det kan undergrave terrorbekæmpelsen i Danmark.

Det hele kan ordnes pr. telefon/fax. Man laver dernede en liste over de
personer, der søger rejse til Danmark. Den sender man pr. telefon/fax
til Danmark, hvor den sammenholdes med kriminalregistret, hvorefter man
melder tilbage fra Danmark, hvilke af personerne der er uønskede. Hvis
telefonen ikke virker i Beirut, virker den i hvert fald på Cypern, og
den virker også på fragtskibene, der sejler til Cypern. Og så har
man noget, der hedder satellittelefon.

Ud med fjolserne i Udenrigsministeriet!

Bent