Al Qaedas klodsede kovending...
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-07-06 12:25

Ifølge BTs artikel

http://www.bt.dk/nyheder/artikel:aid=457654/

kan man nu ret bizart se den selvsamme sunni-islamiske
terrororganisation, der helt manifest har arbejdet intenst på
masseudryddelse af uskyldige Shia-muslimer i Irak gennem den p.t.
formodentlig i Helvede residerende Al Zarqawi og hans medsammensvornes
stygge selvmordsbombeterror, pludselig vende 180 grader og kalde
shia-muslimerne for "brødre".

Tja, hvordan synes de mon selv, det går med at gennemtvinge "den rene
Sunni-Islam"?

Og er Shiamuslimerne i Hizbollah mon virkelig dumme nok til at falde for
dèn, Al Qaedas blodige "virksomhedshistorie" i Irak taget i betragtning,
nu hvor de vel på blot et par år formentlig efterhånden har dræbt flere
uskyldige shiamuslimer end israelerne har i løbet af de sidste 20?

Anders Peter Johnsen

Fra : Allan Riise

Dato : 27-07-06 12:28

Anders Peter Johnsen wrote:
> [...]
> betragtning, nu hvor de vel på blot et par år formentlig efterhånden
> har dræbt flere uskyldige shiamuslimer end israelerne har i løbet af

Tjaee, de har vel lært noget af vesten.

"Min fjendes fjende, er min ven"

--
Allan Riise

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 27-07-06 12:54

Allan Riise skrev:

> Tjaee, de har vel lært noget af vesten.
>
> "Min fjendes fjende, er min ven"

Eller "del og hersk!" som Napoleon Bonaparte vist engang skal have
formuleret det:

Det tyder for mig at se på et temmeligt desperat Al Qaeda, som faktisk
er ved ganske at åbenlyst kompromittere deres eget tilslutningsgrundlag
blandt fanatiske sunni-muslimer. Det skal i hvert fald nok blive helt
morsomt at se dem lege ufrivillig "lus i skindpelsen" på Hizbollah fordi
Osama & Co. - ifølge en ret interesant iagttagelse af Herbert Pundik
(som jeg ellers ikke er så forfærdelig enig med om så meget) igår på
DR1s "Profilen" - rent faktisk måtte være ved at blive småjaloux på
Nazrallah over at denne p.t. synes at være blevet det nye, tvivlsomme
"Islamic Idol" blandt Verdens militante muslimer.

Anders Peter Johnsen