Staten forsørger hver triedie i Danmark!
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-07-06 15:34

Kære alle,

må jeg henlede jeres opmærksomhed på følgende:

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=770150/

Lagt på Business.dk onsdag den 26. juli 2006 kl. 14:00

Staten forsørger hver tredje dansker

I VK-regeringens tid er flere danskere kommet på offentlig forsørgelse.
Det gælder både den varige og den midlertidige, viser tal fra Danmarks
Statistik.

Hver tredje dansker forsørges af staten. Nye tal fra Danmarks Statistik
viser, at antallet af danskere, der hele året får penge sat ind på deres
konto fra staten er vokset. Da VK-regeringen trådte til i 2001 fik 29,5
procent af befolkningen en månedlig ydelse fra staten. Ved udgangen af
2005 var det vokset til 30,2 procent.

Det er især den varige forsørgelse, der er vokset med fem procent i
regeringens levetid. Men også antallet af personer på midlertidig
forsøgelse som sygedagpenge, kontanthjælp og dagpenge er vokset med 0,4
procentpoint i VK-regeringens levetid. Det på trods af stærkt faldende
ledighed i de senere år - i 2005 alene med 32.000.

http://www.jp.dk/erhverv/artikel:aid=3859948/

Hver fjerde stadig på overførsel
Af ULLA NØRBY
Selvom samfundet længe har kørt for fulde omdrejninger, og der er skarpt
fokus på at hjælpe folk i arbejde, er andelen af danskere på
overførselsindkomst uændret. 42 pct. modtog kort- eller langvarigt i
2005 penge fra det offentlige.
I alt modtog 2,2 millioner voksne danskere i alderen 18-66 år i kort
eller længere tid en såkaldt indkomst-erstatning, oplyser Danmarks
Statistik.
Omregnet til helårs-personer drejer det sig om 1,6 mio. mennesker. Det
svarer til 25 pct.
Tallene for 2005 er stort set uændrede siden 2004, om end der er
forskellige forskydninger mellem størrelsen af de grupper, der får
forskellig offentlig hjælp.
I den store samfundsgruppe uden for arbejdsmarkedet er en broget skare:
kortvarigt arbejdsløse, mennesker på sygedagpenge, førtidspensionister,
folkepensionister, kontanthjælpsmodtagere, aktiverede, revalidender og
efterlønsmodtagere.
Når gruppen af folkepensionister nu er udvidet med 7,4 pct. til knap
750.000 hænger det sammen med, at nedsættelsen af pensionsalderen fra 67
til 65 år nu slår igennem.
Der er bedre jobmuligheder, og 9,8 pct. færre fik arbejdsløshedsdagpenge
i 2005 i forhold til 2004. Men flere er på sygedagpenge, barsel,
barselsydelse og ledighedsydelse.
Af de 2.237.724 personer, som i kort tid eller varigt fik offentlig
økonomisk støtte i 2005, var de 993.920 mænd.
ulla.noerby@jp.dk

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : @

Dato : 26-07-06 15:57

On Wed, 26 Jul 2006 16:33:46 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]

>Statistik.

>Omregnet til helårs-personer drejer det sig om 1,6 mio. mennesker. Det

nu husker jeg en meget lang debat om hvor forfærdelige konskvenser det
vil have for økonomien at en del af de 60-65 årige har mulighed for at
gå på efterløn

hvad er problemet med det, der må da absolut være mulighed for at få
en mellem 18 og 60 til at overtage jobbet efter den som vælger
efterløn

det vil sige en ud af af arbejdsmarkedet og over på forsørgelse
og en anden ind i stedet

det regnestykke går da lige o p op

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-07-06 17:54

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:
> [...]
>
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=770150/
>

> Lagt på Business.dk onsdag den 26. juli 2006 kl. 14:00

Tænker du på sådan nogen som dig selv?
--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : El Trabajador

Dato : 27-07-06 04:51

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i

> [...]
>
> http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=770150/
>
> Lagt på Business.dk onsdag den 26. juli 2006 kl. 14:00

Jeg vil også gerne snart på offentlig forsørgelse igen. Det er alt for
hårdt at gå på arbejde. Jeg håber, at jeg snart kan blive erklæret "tosset
nok" til at kunne få førtidspension. Så skal jeg rigtigt til at nyde livet.
--
El Trabajador
(formerly known as NoTrabajo)