Løsning i Mellemøsten -eller ikke løsning
Fra : Malene P

Dato : 26-07-06 06:58

Tjah -her er en dårligt begavet lyshåret dansk pige med en behersket
formuleringsevne ´s bud på fred:

Palæstineserne skal have deres egen stat. Uagtet om de har gjort sig
fortjent til det, vil det løse 3 store problemer -nemlig den arabiske
verdens og de politiske korrektes had mod Israel, palæstinesernes og deres
medsammensvornes undskyldninger for angreb mod uskyldige israelere og ikke
mindst sætte en stopper for palæstinernes begrundelse for at komme myldrende
hertil og skabe problemer.

Den nye stat skal selvsagt overvåges af FN og Israels grænser skal selvsagt
beskyttes af FN-styrker, der skal have beføjelse og magt til at gribe ind
overfor enhver trussel mod Israel og israelske borgere.

Den nye stat skal ikke geografisk splitte Israel i to dele -den skal dannes
ved hjælp af at nabostaterne afgiver territorium til den nye stat befolket
af personer, som nabostaterne jo offiicielt støtter og har rigelig af plads
og økonomi til at huse.

Det skal hverken være U-landsbistand eller anden international støtte, der i
fremtiden skal financiere det nye Palæstina. Ligesom israelerne ændrede en
ørken til et frugtbart land med demokrati og menneskerettigheder, må det
være palæstinernes opgave at tage sig sammen og gøre det sammme.

Malene P

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-07-06 07:28

Malene P wrote:
> [...]
> mindst sætte en stopper for palæstinernes begrundelse for at komme myldrende
Den løsning som Israelerne går efter er at palæstinerne bliver
fordrevet. At de kommmer myldrende hertil

> Den nye stat skal selvsagt overvåges af FN og Israels grænser skal selvsagt
> beskyttes af FN-styrker, der skal have beføjelse og magt til at gribe ind
> overfor enhver trussel mod Israel og israelske borgere.

Israel ønsker at FN blander sig mindst muligt.

> [...]
> af personer, som nabostaterne jo offiicielt støtter og har rigelig af plads
Det forstår jeg ikke. Hverken Jordan, Ægybten elle Libanon har nogen
penge, og de har afgivet jord til Israel flere gange,

> [...]
> ørken til et frugtbart land med demokrati og menneskerettigheder, må det
> være palæstinernes opgave at tage sig sammen og gøre det sammme.

Jamen Israelerne sidder på vandet. Der foruden så er demokrati og
menneskerettigheder ligenetop en mangel i Israel.

Fra : Svend_poulsen_304@ho~

Dato : 26-07-06 08:02

"Peter Ole Kvint" <haabet2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> Den løsning som Israelerne går efter er at palæstinerne bliver fordrevet.
> At de kommmer myldrende hertil

Forkert, palæstinenserne går efter at være ofre for at de kan komme myldrene
til EU

> Israel ønsker at FN blander sig mindst muligt.

Ja, er da klart at Israel ikke vil have FN til at blande sig.

> Det forstår jeg ikke. Hverken Jordan, Ægybten elle Libanon har nogen
> penge, og de har afgivet jord til Israel flere gange,

Ja og nej, de får masser af penge fra EU, du ved hunden bider den hånd der
fodrer den.
De har ikke afgivet land til Israel, Israel har taget jord fra de lande,
hver gang de lande har bombet/kidnappet eller på anden måde med unge
mennesker der har gået i koran skole som børn for at blive uddannet til at
sprænge sig selv i luften og på den måde har dræbt både jødiske børn og
kvinder og mænd i Israel, for at jøderne kan lære at de kan konverter til
islam eller forsvinde ud af mellemøsten, du ved, de muslimske stater kører
kampagner, hvor staten Israel skal udslettes.

> Jamen Israelerne sidder på vandet. Der foruden så er demokrati og
> menneskerettigheder ligenetop en mangel i Israel.

Et land i krig i 50 år vil der være en mangel på menneskerettigheder, når
landet er omringet af nabolande med over 10 gange større befolkning, der
gerne ser dem udslettet.

Er det ikke demokrati når flertallet vælger en regering og den så udfører en
politik ?

Hvor har du så den manglende demokrati fra ?

Tror du virkelig selv på at israelerne ville få noget vand, når modparten
vil have Israel udslettet ?

Svend

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-07-06 11:10

Svend_poulsen_304@hotmail.com wrote:

> Et land i krig i 50 år vil der være en mangel på menneskerettigheder, når
> landet er omringet af nabolande med over 10 gange større befolkning, der
> gerne ser dem udslettet.
Det er i høj grad mangelen på menneskerettigheder som medvirker til at
krigen ikke kan afsluttes

> Er det ikke demokrati når flertallet vælger en regering og den så udfører en
> politik ?
>
> Hvor har du så den manglende demokrati fra ?

Der er en masse statsløse som ikke har stemme ret. Foruden at rigtigt
demokrati er respekt for mindretallet.

> Tror du virkelig selv på at israelerne ville få noget vand, når modparten
> vil have Israel udslettet ?

Hvis de ikke får vand så må de dø, eller udsette Israel. Din fremgangs
måde føre ikke til fred.

Fra : Svend_poulsen_304@ho~

Dato : 26-07-06 13:53

> Det er i høj grad mangelen på menneskerettigheder som medvirker til at
> krigen ikke kan afsluttes

> Der er en masse statsløse som ikke har stemme ret. Foruden at rigtigt
> demokrati er respekt for mindretallet.

Æhh, niks, kan pr definition ikke se, at personer der ikke har
statsborgerskab i Danmark skulle kunne have lov til at stemme i Danmark.

> Hvis de ikke får vand så må de dø, eller udsette Israel. Din fremgangs
> måde føre ikke til fred.

Niks, igen er du på vildspor, hvis palæstinenserne sidder på vandet kan
jøderne godt glemme alt om at få vand og så må de dø, når der er krig går
man ikke til fjenden og, nej hvor synd for jer at i ikke har vand, så her er
noget vand så i kan overleve og bagefter kan palæstinenserne sende raketter
og bomber mod Israel.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-07-06 19:14

> [...]
>
> Æhh, niks, kan pr definition ikke se, at personer der ikke har
> statsborgerskab i Danmark skulle kunne have lov til at stemme i Danmark.

Også selvom de og deres forfædre har boet i landet i 1900 eller mere.
Mange af muslimerne har jo jødiske anner.

> [...]
> noget vand så i kan overleve og bagefter kan palæstinenserne sende raketter

Det er altså ganske få palæstinenser som har sendt raketter og bomber
mod Israel.

Der er aldrig nogen som har fået noget godt udaf at straffe mange
uskyldige for hvad nogen få er skyldige i.

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 26-07-06 08:23

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Tjah -her er en dårligt begavet lyshåret dansk pige med en behersket
> formuleringsevne ´s bud på fred:

Men naboerne vil jo ikke have fred.

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 26-07-06 11:17

-=* DANELAW *=- wrote:

> Men naboerne vil jo ikke have fred.

Og hvorfor så ikke det?

De er tilbut en fred men har ikke taget imod den.

Fra : Peter Bang

Dato : 26-07-06 10:55

Malene P <malenekors@hotmail.com> skrev:
>Tjah -her er en dårligt begavet
>lyshåret dansk pige med en behersket
>formuleringsevne ´s bud på fred:

Ja.

>Palæstineserne skal have deres egen
> [...]

Det er jo i bund og grund det der er sagens kerne. Godt set.

>Den nye stat skal selvsagt overvåges
> [...]

Det vil være en fin begyndelse.

> [...]
>territorium til den nye stat befolket
>af personer, som nabostaterne jo
>offiicielt støtter og har rigelig af plads

Du mener at økonomisk formåen og græsnestridigheder kan dikteres
fra FNs side, eller?

>Det skal hverken være U-landsbistand
>eller anden international støtte, der i
>fremtiden skal financiere det nye
>Palæstina.

Som den eneste stat på kloden, skal Palæstina altså ikke have
muligheden for international hjælp? Altså pigtråd og isolation?
Lyder umiddelbart spiseligt for de fleste !?!

>Ligesom israelerne ændrede en
>ørken til et frugtbart land med
>demokrati og menneskerettigheder, må det
>være palæstinernes opgave at tage sig
>sammen og gøre det sammme.

Israel er da om noget en nation, der er opbygget på både
politisk, moralsk og økonomisk hjælp fra alverden. Og som stadig
er dybt afhængig af poltisk og økonomisk goodwill. Den der
eksport af håndvåben og appelsiner gør ikke det hele.

Men specielt din indledning lyder fornuftig.

Fra : El Trabajador

Dato : 27-07-06 04:19

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i

> Tjah -her er en dårligt begavet lyshåret dansk pige med en behersket
> formuleringsevne ´s bud på fred:

Nu ikke så beskeden. Du har vist mere hjemme i toppen end de fleste.
--
El Trabajador

Fra : Peter Bang

Dato : 27-07-06 13:02