Israel dræber 4 FN Observatører.
Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 05:42

4 FN observatører dræbt af Israels bomber.

De 4, som sad ved en post som er blevet bombet hele 14 gange af Israelsk
artilleri, havde endnu engang søgt tilflugt i en bunker, men denne gang var
det bare ikke nok. Israelerne fortsatte bombardementet og selv
redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.

De 4 FN Soldater fra Østrig, Canada, Kina og Finland vil blive husket.

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 26-07-06 05:54

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.
>
> De 4 FN Soldater fra Østrig, Canada, Kina og Finland vil blive husket.

Mens folk som dig gerne glemmer de myrdede i skolebusser og på cafeer i
Israel?

Malene P

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 06:18

Malene P wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Mens folk som dig gerne glemmer de myrdede i skolebusser og på cafeer
> i Israel?

Nej, overhovedet ikke, men det har ville du måske ikke have skrevet om?
Hvad hvis det var Hizbollah der havde bombet dem ihjel?

--
Allan Riise

Fra : Malene P

Dato : 26-07-06 06:22

> Nej, overhovedet ikke, men det har ville du måske ikke have skrevet om?
> Hvad hvis det var Hizbollah der havde bombet dem ihjel?

Det har de slet ikke tid til -de har jo travlt med at slå flest mulige
tilfældige israelere ihejl med deres nytårsraketter. Jeg synes ikke
israelerne opfører sig klogt -men læs iøvrigt mit indlæg i Carls tråd.

Malene P

Fra : Carl

Dato : 26-07-06 06:29

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, overhovedet ikke, men det har ville du måske ikke have skrevet om?
> Hvad hvis det var Hizbollah der havde bombet dem ihjel?

Så havde det ikke ændret ret meget. FN har intet at lave midt i en
krigszone.
I krig sker fejl og det er åbenlyst at der er sket en fejl her, ligesom
nogle soldater ved et uheld skyder egne soldater. Det er faktisk sket for en
dansker i Irak.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 06:43

Carl wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så havde det ikke ændret ret meget. FN har intet at lave midt i en
> krigszone.

De har mandfat til det, mere end man kan sige at disse krigshandlinger har.

> I krig sker fejl og det er åbenlyst at der er sket en fejl her,
> ligesom nogle soldater ved et uheld skyder egne soldater. Det er
> faktisk sket for en dansker i Irak.

Fejl?
Beskudt 14 gange!?

--
Allan Riise

Fra : Svend_poulsen_304@ho~

Dato : 26-07-06 08:08

> De har mandfat til det, mere end man kan sige at disse krigshandlinger
> [...]

Altså, FN observatørerne har med vilje placeret sig et sted så de kan blive
beskudt, "begå selvmord". Martyrer for palæstinenserne sag, hvor Israel skal
udslettes.

Svend

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 08:14

Svend_poulsen_304@hotmail.com wrote:
> [...]
>>

> Altså, FN observatørerne har med vilje placeret sig et sted så de kan
> blive beskudt, "begå selvmord". Martyrer for palæstinenserne sag,

Placeret sig?

Så vidt jeg er orienteret så har observationsstedet eksisteret dér længe før
denne konflikt.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 26-07-06 08:59

> De har mandfat til det, mere end man kan sige at disse krigshandlinger
> har.

> Fejl?
> Beskudt 14 gange!?

Hvis du allerede er blevet besudt 14 gange, ville du så ikke se at få røven
med dig og komme væk i en fart?
Hvem troede de egentlig, at de var?
De Fantastiske 4?

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 09:17

Jim wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis du allerede er blevet besudt 14 gange, ville du så ikke se at få
> røven med dig og komme væk i en fart?

En observatørpost fjernes ikke fordi de der er der synes at det er farligt,
det beordres man til.

> Hvem troede de egentlig, at de var?

FN observatører.

> De Fantastiske 4?

Nej, men tror du selv på at det var de samme 4 der har været på vagt altid?

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 26-07-06 09:40

> En observatørpost fjernes ikke fordi de der er der synes at det er
> farligt, det beordres man til.

Nej, posten må gerne blive stående, men de Fantastiske 4 måtte gerne få
røven med sig og væk i en fart, når nu de allerede var blevet beskudt mange
gange før.

> FN observatører.

> Nej, men tror du selv på at det var de samme 4 der har været på vagt
> altid?

Jeg må gå ud fra, at de er oplyst om situationen og tidligere episoder, hvis
de har haft en overordnet, som er ved sine fulde fem.
Jeg kan konstatere, at de ikke har haft en overordnet med flere stjerner en
en vaskekone.

Men FN er sgu ikke særlig kompetent, når vi taler om at udføre arbejde i
Mellemøsten.
Så det er bare bad luck.

Fra : thomsen

Dato : 26-07-06 14:12

> Beskudt 14 gange!?

Det minder fuldkommen om studenterrevyen fra 1960'erne, hvor en mindeværdig
passus lød:

7000 mennesker dræbt ved en vådeskudsulykke i Angola!

--
Thomsen

Fra : hanzen

Dato : 26-07-06 07:01

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, overhovedet ikke, men det har ville du måske ikke have skrevet om?
> Hvad hvis det var Hizbollah der havde bombet dem ihjel?

Så havde du slet ikke nævnt det.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 07:08

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Så havde du slet ikke nævnt det.

Du vrøvler, jeg har flere gange fordømt begge sider for at begå krigen og
for ikke at tage hensyn til civile.

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 26-07-06 07:21

> Du vrøvler, jeg har flere gange fordømt begge sider for at begå krigen og
> for ikke at tage hensyn til civile.

Hvor?
Hjemme hos dig selv?
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 07:30

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor?

Her bl.a.

> Hjemme hos dig selv?

Også der.

--
Allan Riise

Fra : Carl

Dato : 26-07-06 06:33

> [...]
> redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.
>
> De 4 FN Soldater fra Østrig, Canada, Kina og Finland vil blive husket.

De er ikke konstateret dræbt:
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article213567.ece
Lige nu er det en formodning.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 06:42

Carl wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> De er ikke konstateret dræbt:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article213567.ece
> Lige nu er det en formodning.

Det mener Kofi Anan de er, ligesom BBC og CNN rapporterer at de er dræbte.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/5215366.stm

http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/07/25/mideast.main/index.html

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 26-07-06 07:03

> Det mener Kofi Anan de er, ligesom BBC og CNN rapporterer at de er dræbte.

Det er efterhånden aldeles ligegyldigt hvad den lille halal-neger mener.
--
hilzen
hanzen

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 07:09

hanzen wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er efterhånden aldeles ligegyldigt hvad den lille halal-neger
> mener.

Det er så din mening, men...
Han er kristen.

--
Allan Riise

Fra : hanzen

Dato : 26-07-06 07:20

> Det er så din mening, men...
> Han er kristen.

Det er Marianne Jelved også. Samt en hel masse andre halal-hippier.
--
hilzen
hanzen

Villy Søvndal (SF):
»Vil statsministeren redegøre uddybende for
specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt
er placeret under den grønlandske indlandsis?«

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 07:11

Allan Riise wrote:

> Det mener Kofi Anan de er, ligesom BBC og CNN rapporterer at de er
> [...]

Nu også TV2

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-07-06 13:30

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det mener Kofi Anan de er, ligesom BBC og CNN rapporterer at de er dræbte.
>
> http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/5215366.stm
>
> http://www.cnn.com/2006/WORLD/meast/07/25/mideast.main/index.html

Kofi Anan er en nar, en tyrannernes og islamisternes stik-i-rend-dreng.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jens G

Dato : 26-07-06 08:25

On Wed, 26 Jul 2006 06:41:30 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.
>
>De 4 FN Soldater fra Østrig, Canada, Kina og Finland vil blive husket.

Det er meget uheldigt. Både for de døde og deres familier, men så
sandelig også for Israel. Det vil på en eller anden måde nok får
konsekvenser for den fortsatte krig.

Hvis FN observatørerne i syd Libanon kunne have forhindret Hizbollas
opbygning i området, kunne hele den nuværende konflikt måske have
været undgået.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 08:34

Jens G wrote:

> [...]
>
> Hvis FN observatørerne i syd Libanon kunne have forhindret Hizbollas
> opbygning i området, kunne hele den nuværende konflikt måske have

Ja, verdenssamfundet valgte at lade være med at hjælpe Libanon da de bad om
hjælpen, nu ser vi konsekvensen.

Man må huske på at UNFIL styrken er/var der for at observere og
tilbagemelde, og selvom de havde mandat til at indgribe ( Det drejede sig om
at sikre at Israel trak sig ud, at sikre fred og sikkerhed, og sikre at
Libanon havde magten i området ), så var styrken ikke stor nok til at kunne
afvæbne Hizbollah, ligesom ingen FN medlemslande ønskede at afgive mere
personel til styrken.

Derudover så var mandatet set i forhold til at Israel havde okkuperet
området i årevis, og derfor rettet imod konflikten Libanon/Israel og ikke
internt i Libanon, læs Libanon/Hizbollah.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 26-07-06 08:57

> [...]
> redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.
>
> De 4 FN Soldater fra Østrig, Canada, Kina og Finland vil blive husket.

Ja, de vil blive husket, som 4 fjolser, der ikke flygtede i tide.
Hvad fanden laver FN-observatører i et land, der bliver massivt bombet, hvor
Hizbollah befinder sig.
Mon ikke snarere, at det var 4 fredsaktivister, der havde infiltreret FN og
selv valgt at befinde sig der, hvor risikoen for at blive slået ihjel var
størst?

Enhver med en smule fornuft havde fulgt opfordringen til at få benene på
nakken, FN-observatør eller ej.

Sådan nogle skvadderhoveder...

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 09:20

Jim wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, de vil blive husket, som 4 fjolser, der ikke flygtede i tide.

A'hva'.
Du er ikke til at holde ud at læse?

Mener du virkelig at man skal forlade sin post, uden ordrer, fordi man
bliver beskudt?

Ville du sige det samme om de Danke Jens'er i Irak?

> Hvad fanden laver FN-observatører i et land, der bliver massivt
> bombet, hvor Hizbollah befinder sig.

FN mandat via res. 425 og 426.

> Mon ikke snarere, at det var 4 fredsaktivister, der havde infiltreret
> FN og selv valgt at befinde sig der, hvor risikoen for at blive slået
> ihjel var størst?

Klart, det var Halal-hippier fra venstrefløjen, helt klart.... NOT.

> Enhver med en smule fornuft havde fulgt opfordringen til at få benene
> på nakken, FN-observatør eller ej.
>
> Sådan nogle skvadderhoveder...

Kig dig selv i spejlet.

--
Allan Riise

Fra : Jim

Dato : 26-07-06 09:45

> [...]
> bliver beskudt?
>
> Ville du sige det samme om de Danke Jens'er i Irak?

Jeg skal love dig for, at danske jenser har fået besked om at flygte, hvis
lokummeret brænder.
Danske jenser kan tænke selv.

> FN mandat via res. 425 og 426.

Typisk FN..
Og de var selvfølgelig løbet tør for batterier på gakkesnakkeren, så de ikke
kunne fortælle nogen, at de blev beskudt fejlagtigt.
Tja, de må have været meget tæt på hizbollahterrorister, siden de skulle
bombes netop der.

> Klart, det var Halal-hippier fra venstrefløjen, helt klart.... NOT.

Hvorfor ikke..
Israel bliver da konstant beskyldt for at bombe deres egne for derefter at
skyde skylden på fjenden.

> Kig dig selv i spejlet.

Og her ser jeg et geni, der har overgået dig i debaten, da du lige er gået
efter manden og ikke bolden.
Tillykke Riise.. Du får hernmed en uge i boksen..
Plonk!

Fra : thomsen

Dato : 26-07-06 14:21

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse
> Og her ser jeg et geni, der har overgået dig i debaten, da du lige er
gået
> efter manden og ikke bolden.

Så det med at kalde FN-observatører som er der på et mandat fra
verdenssamfundet for fjolser, det er ikke at gå efter manden(mændene) i
stedet for bolden? men når nogen kritiserer din helt Mogens Glistrup, så er
du der straks med dit forsvar for ham, medens alle andre - der ikke deler
jeres outrerede synspunkter - blot skal defameres på den mest svinske facon?

> Tillykke Riise.. Du får hernmed en uge i boksen..
> Plonk!

Jeg tror at Riise er ligeglad - dine synspunkter er alligevel så rabiate på
den yderst højrefløj at du nok snart får en henvendelse fra Jonni Hansen fra
Greve om at træde ind i hans organisation, tror du ikke?
--
Thomsen

Fra : Jim

Dato : 26-07-06 14:26

"thomsen" <th@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> på den yderst højrefløj at du nok snart får en henvendelse fra Jonni
> Hansen fra Greve om at træde ind i hans organisation, tror du ikke?

Du kan også få en tur i boksen... Hvem vil du nu debattere med? Dig selv og
dine medløbere?

PLONK!

Fra : thomsen

Dato : 26-07-06 15:37

> Du kan også få en tur i boksen... Hvem vil du nu debattere med? Dig selv
> og dine medløbere?

Interessant så nærtagende en mimose du er - men hva' - du kan åbenbart ikke
tåle at høre sandheden. Og du behøver ikke at bekymre dig for, hvem jeg vil
debattere med - der er rigeligt af folk i denne gruppe, der hellere end
gerne vil bidrage til en debat -også med mig - du står ret alene her, men du
troede måske at fordi du blokerede mig, at det så betyder at jeg heller ikke
kan læses af andre?
--
Thomsen

Fra : Jens Bruun

Dato : 26-07-06 15:46

In news:1153920402.877773@www.webhosting.dk,
thomsen <th@invalid.com> wrote:

> [...]
> Glistrup, så er du der straks med dit forsvar for ham, medens alle
> andre - der ikke deler jeres outrerede synspunkter - blot skal

Så mangler vi bare "pejorativer" og "nazist", så kender vi dig igen,
thomsen.

> [...]
> rabiate på den yderst højrefløj at du nok snart får en henvendelse
> fra Jonni Hansen fra Greve om at træde ind i hans organisation, tror

Rettelse: Så mangler vi bare "pejorativer", så kender vi dig igen, thomsen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : thomsen

Dato : 26-07-06 15:54

> Så mangler vi bare "pejorativer" og "nazist", så kender vi dig igen,
> thomsen.

????

--
Thomsen

Fra : Frank

Dato : 26-07-06 13:29

Hej

> [...]
> var det bare ikke nok. Israelerne fortsatte bombardementet og selv
> redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.

Det lader til at det er en ofte brugt taktik fra Hezbollah at bruge FN's
poster som ly og dermed udsætte FN's personale for fare.

Kilde Radioavisen kl. 12 der bruger konfliktforsker Per Viggo Jacobsen fra
Dansk Institut for internale studier som kilde.

Mvh
Frank

Fra : Jens G

Dato : 26-07-06 13:55

On Wed, 26 Jul 2006 14:29:09 +0200, "Frank" <far@nospam.dk> wrote:

>Hej
>
>"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>
>Det lader til at det er en ofte brugt taktik fra Hezbollah at bruge FN's
>poster som ly og dermed udsætte FN's personale for fare.

Men hvis de gør det, må FN da også reagere?
Det kan da ikke passe at observatører bare skal observere, uden at
reagere hvis der forekommer den slags?

Fra : Frank

Dato : 26-07-06 22:56

Hej

On Wed, 26 Jul 2006 14:54:49 +0200, Jens G <nospam051214@kabelmail.dk>
wrote:

>Men hvis de gør det, må FN da også reagere?
>Det kan da ikke passe at observatører bare skal observere, uden at
>reagere hvis der forekommer den slags?

Da jeg læste Lars Møller Rasmussens bog 'Operation Bøllebank' gik det
op for mig hvor langt FN systemet vil gå for at undgå at åbne ild,
selv om rules of engagement er opfyldt.

Man viger ikke tilbage for at overlade egne tropper til beskydning
uden nogen form for beskyttelse.

Mvh
Frank

Fra : GB

Dato : 26-07-06 23:07

Frank <frank@spam.dk> wrote in news:63pfc2tcb6s9t1quefijvu2r7ri76odi2h@
4ax.com:

> Da jeg læste Lars Møller Rasmussens bog 'Operation Bøllebank' gik det
> op for mig hvor langt FN systemet vil gå for at undgå at åbne ild,
> selv om rules of engagement er opfyldt.

Honnør herfra. LMR har altid været pragmatisk og reel.

GB

Fra : Allan Riise

Dato : 26-07-06 16:22

Allan Riise wrote:
> [...]
> og selv redningsmandskabet der kom for at redde dem blev bombet.
>
> De 4 FN Soldater fra Østrig, Canada, Kina og Finland vil blive husket.

Opdatering.
Vil lige skrive at Annan bliver fejlfortolket da han *aldrig* har sagt at
Israelerne gjorde det med vilje, men sagde *tilsyneladende* ('apparently
deliberate')

FN's observatører forsøgte desperat at få stoppet den israelske beskydning
af deres post i byen Khiam det sydlige Libanon i nat. Ti gange kontaktede
observatørerne de israelske styrker og bed dem indstille beskydningen.

Efter seks timers beskydning blev posten ramt af et præcisions-missil og
fire observatører blev dræbt. Det fremgår af en foreløbig rapport fra FN,
skriver BBC News Online, som har fået informationerne fra en diplomat.

Af rapporten fremgår det også, at observatørerne ved hver henvendelse blev
forsikret om, at beskydningen ville blive indstillet.

Politisk stormvejr
FN's generalsekretær, Koffi Annan, kom tidligere i dag ud i storpolitisk
stormvejr, da han beskyldte Israel for at have ramt posten med overlæg.

Israels premierminister Ehud Olmert afviser Annans beskyldning og har
udtrykt dyb sorg over de fire observatørers død. Israel har nu sat en
undersøgelse af hændelsen i gang.

Observatørerne, som kom fra Finland, Kina, Canada og Østrig, døde, da
beskyttelsesrummet de var i, blev ødelagt af præcisions-missilet.

--
Allan Riise

Fra : konrad

Dato : 27-07-06 09:15

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse
>4 FN observatører dræbt af Israels bomber.

De - altså Israel - blev advaret mindst 10 gange, observatørposten er kendt
siden 1984 og hændelsen er blot én ud af en række angreb med sårede eller
dræbte FN-folk til følge.

Med mindre Israel er fulde af løgn mht præcisionen af deres raketter og
deres agtpågivenhed over for civile tab (det minder lidt om Brian, der dagen
lang skyder med slangebøsse foran nogle store ruder, men ulykkeligvis i
sidste ende naturligvis kommer til ramme) minder taktikken påfaldende om
Hizbollahs "våbenhvileudspil".

Ligesom Hizbollah næppe ønsker våbenhvile, men tværtimod popularitetsmæssigt
styrkes af krigen, men i kraft af deres udspil kan spille sorteper over til
Israel, er Israels "accept" af en international styrke hermed afmonteret.
Israel ønsker naturligvis ingen international styrke, men vil omvendt heller
ikke være dem, der står i vejen for denne for forhandlingsbordene teoretiske
model. Derfor siger man "ja", og sender efterfølgende et umisforståeligt
signal der definitivt vil fratage ethvert af de i forvejen hårdtprøvede
donorlande lysten lyst til at ville deltage.

Fra : Allan Riise

Dato : 27-07-06 09:28

konrad wrote:
> [...]
> signal der definitivt vil fratage ethvert af de i forvejen
> hårdtprøvede donorlande lysten lyst til at ville deltage.

Så sandt, så sandt..

--
Allan Riise