Hvilken 17"?
Fra : a38@sol.dk

Dato : 20-06-01 16:29

Jeg vil have mig en ny monitor (17"), men hvilken skal jeg købe?

Den skal bruges til internet surfing og spil, og prisen må max. være
kr. 3000,-

a38

Fra : Peter Rinder

Dato : 20-06-01 16:37

Prøv at kigge på ViewSonic

Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-06-01 17:25

Nej, mine erfaringer med ViewSonic er meget dårlige, så hold dig fra det.
Hvis jeg var dig, så ville jeg spytte 500-1000 kr. mere i kassen, og få en
god 19" skærm
De er helt kanon at arbejde og spille ved! Men som sagt, du skal smide en
smule mere i kassen, for ellers får du bare en dårlig 19" skærm
Sony, Hitachi, Phlips m.m. går for at lave gode skærme, så gå efter de
mærker, når du skal til at købe ny

Mvh Allan

Fra : a38@sol.dk

Dato : 20-06-01 17:29

Det skal være en 17", ellers skal oj ud og købe nyt computerbord ....,
2 stk Roland MA-20'ere tager en del plads ...

Fra : Allan Nielsen

Dato : 20-06-01 19:24

Ok, så er der jo ikke så meget at gøre! Men til en pris på 3000,- får du
også en meget god 17".
Men som sagt, gå efter de kendte mærker.....det får du mest ud af. Jeg har
så mange dårlige erfaringer med dårlige mærker

Mvh Allan

Fra : Peter Rinder

Dato : 20-06-01 21:15

Jeg vil nu stadig påstå at ViewSonic laver gode skærme, men jeg vil også
varmt anbefale Sony's skærme - de har også et knaldgodt billede. De er dog
lidt dyrere end mærker som ViewSonic, Panasonic og Samsung.

/Peter

Fra : Jakob Højer Kristens~

Dato : 20-06-01 20:34

<a38@sol.dk> wrote:

> Jeg vil have mig en ny monitor (17"), men hvilken skal jeg købe?
>
> Den skal bruges til internet surfing og spil, og prisen må max. være
> kr. 3000,-

Sonys skærme er kanon.

Hygge

Jakob

Fra : Lasse Elbek

Dato : 20-06-01 20:51

<a38@sol.dk> wrote in message
> Jeg vil have mig en ny monitor (17"), men hvilken skal jeg købe?
>
> Den skal bruges til internet surfing og spil, og prisen må max. være
> kr. 3000,-
>
> a38

Det skal klart være en LG 795FT plus :)
har selv sådan en, den klare 1600x1200 i 75hz.
Den er også helt flad og en fed detalje er at der er fingertouch knapper til
instilling af skærmen :)
jeg gav 2999,- for den hos SHG.

Men noget helt andet så er den rigtige gruppe at spørge om sådan noget i er:
dk.edb.hardware.skaerm - Det er der "experterne" sidder :)

mvh
Lasse Elbek

Fra : Mogens Johansen

Dato : 21-06-01 23:49

LG 795 er en virkelig god skærm, 6 af mine bekendte har købt en efter at de
dels havde set min, men også efter mit råd at havde set på Sony´s 17"(som
laver knaldgode skærme). LG skærme har iøvrigt ikke de såkaldte dæmpetråde
som triniton(Sony) skærmene.

Mogens