Til Kim Larsen, ang. de bredeste skuldre
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 17:10

Kim, siden du ikek har besvaret mine seneste indlæg ang. hvor meget de
"bredeste skudre" BÆRER AF SKATTEBYRDEN, MÅ JEG IGEN UDBEDE MIG ET SVAR
FRA DIG ang. dette jeg skrev:

***

De bredeste skuldrer bærer STADIG den tungeste byrde, også med en flad
skat, og SPECIELT hvis der er et stort bundfradrag.

Her er et regneeksempel, baseret på Liberalisternes skattereformforslag.
(flad 38% indkomstskat af al indkomst over 70.000 kr/år)

Kassedame med årsindkomst på 120.000 kr:

(120.000 - 70.000) * 0,38 = 19.000 i skattebyrde

Direktør med årsindkomst på 10 x kassedamens (dvs. 1,2 mio kr):

(1.200.000 - 70.000) * 0,38 = 429.400 kr i skattebyrde

Kort sagt: Direktøren stjener 10x så meget som kassedamen, MEN han
betaler 22,6 GANGE SÅ MEGET I SKAT!

Fortæl mig nu, Kim, mener du efter du nu har fået det skåret ud i pap,
at en direktør IKKE bærer det tungeste læs, på trods af at han betaler
over dobbelt så meget pr. tjent krone i skat som kassedamen???

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jan Pedersen

Dato : 17-07-06 17:37

Direktøren bærer procentuelt det samme læs som kassedamen!
Klart at han i kroner og ører betaler mere grundet hans større indkomst. Vel
meget rimeligt ?! Hvem siger forresten hans arbejdsindsats er mere værd end
kassedamens ? Uden folk på gulvet var der ikke brug for ledere.....Men det
er en anden diskution.

Enhver skal betale efter evne fordi alle leverer samme arbejdstid til
fællesskabet. Direktøren arbejder måske 50-60 timer mod kassedamens 37 men
til gengæld er hun fysisk mere presset end den magelige direktør og har
dermed brug for tid til at lade op. Hun har trods alt ikke et arbejde der
medfører at hun får tilfredsstillet andre behov end behovet for kroner på
kontoen. Direktøren får realiseret en masse sider af sig selv pga. et mere
spændende job.

Faktisk burde alle have samme løn. Kun antallet af arbejdstimer skal medføre
en forskel. Fordi folk der er beskæftiget med intektuelt krævende opgaver jo
får tilfredsstillet en masse personlige behov: realiserer sig selv hvor folk
der arbejder i rutineprægede fysisk krævende jobs bare slides ned uden at
opleve en tilfredsstillelse af intellektuelle behov.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 18:06

Jan Pedersen <jantheman28@hotmail.com> wrote:

> Faktisk burde alle have samme løn. Kun antallet af arbejdstimer skal medføre
> en forskel.

Du mener altså at en der designer enzymber for NOVO eller en
hjertekirurg skal have det samme som en gadefejer?

Mildt sagt urealistisk. Og så bedes du også forholde dig til hvad denne
ligelønside vil gøre for incitamentet til at tilbringe 5-7 år på et
længerevarende studium, som fx. lægestudiet.

Fra : Kim2000

Dato : 17-07-06 22:30

> [...]
> ligelønside vil gøre for incitamentet til at tilbringe 5-7 år på et
> længerevarende studium, som fx. lægestudiet.

Jeg vil give jer begge ret. En rar tanke om at lægen er afhængig af
rengøringskone for at kunne lave sit arbejde. Og helt igennem urealistisk.

Forudsætningen for det skulle kunne lade sig gøres var at alle basale behov
var dækket, hus, bil, cykler osv osv. At man kunne få alt hvad man har lyst
til og at der ikke var nogen kedelige jobs og dem der ikke gad arbejde lod
bare være. Plus en mentalændring.

Svært at forstille sig skulle ske. Men hva' i Star Trek er det jo den slags
samfund, så hvem ved hvordan verden ser ud om 1000 år

mvh
Kim

--
Her kan du finde blade, bøger og hæfter, noget skal du betale for, men det
meste er gratis.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 22:48

Kim2000 <kim2000@surfmail.dk> wrote:

> Svært at forstille sig skulle ske. Men hva' i Star Trek er det jo den slags
> samfund, så hvem ved hvordan verden ser ud om 1000 år
>
> mvh
> Kim

Der er ingen muslismer i Star Trek :)

Fra : Kim2000

Dato : 17-07-06 23:19

> Der er ingen muslismer i Star Trek :)

Jeg tror slet ikke religion findes på Jorden i Star Trek?

mvh
Kim

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-07-06 04:16

On Mon, 17 Jul 2006 18:36:51 +0200, in dk.politik "Jan Pedersen"
<jantheman28@hotmail.com> wrote:

>Direktøren bærer procentuelt det samme læs som kassedamen!

Nix. Ikke når der er et stort bundfradrag.

>Klart at han i kroner og ører betaler mere grundet hans større indkomst. Vel
>meget rimeligt ?! Hvem siger forresten hans arbejdsindsats er mere værd end
>kassedamens ?

Det siger markedet.

> [...]
>til gengæld er hun fysisk mere presset end den magelige direktør og har

Jeg har prøvet begge typer arbejde, og jeg kan garantere dig for, at
direktøren har brug for tid til at lade op. Der er intet mageligt i de
fleste toplederjobs.

>Faktisk burde alle have samme løn.

Ja, Børge Ølvom, der spiller i 2.Division skal have det samme som
Zidane. Fantastisk ide, der nok skal motivere og incentivere folk til
at uddanne sig, arbejde hårdt og yde mere.

> [...]
>der arbejder i rutineprægede fysisk krævende jobs bare slides ned uden at
>opleve en tilfredsstillelse af intellektuelle behov.

Mange af de folk, der 'realiserer sig selv' giver også afkald på en
masse - lange arbejdstider giver mindre tid til familie, der er stress
forbundet med at være til rådighed 7x24, ofte inklusive ferier.
Endelig er selve jobbet mere stressende og krævende. Ja, jeg har
prøvet begge dele.

Fra : Ingolf

Dato : 17-07-06 18:01

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> Kim, siden du ikek har besvaret mine seneste indlæg ang. hvor meget de
> "bredeste skudre" BÆRER AF SKATTEBYRDEN, MÅ JEG IGEN UDBEDE MIG ET SVAR
> FRA DIG ang. dette jeg skrev:

Hold dine personangreb til de dersenstilhørende tråde, eller send Kim en
personlig mail.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 19:06

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message
> >

> Hold dine personangreb til de dersenstilhørende tråde, eller send Kim en
> personlig mail.

Personangreb? Hvor?

Fra : Ingolf

Dato : 17-07-06 19:35

> Personangreb? Hvor?

Denne tråd?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 20:11

Ingolf <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Denne tråd?

HVOR i denne tråd?

Fra : Ingolf

Dato : 17-07-06 20:18

> HVOR i denne tråd?

Er denne tråd ikke henvendt til EN person?????

Fra : Ole Andersen

Dato : 17-07-06 20:35

"Ingolf" <dont_spam_ingolf@excite.com> wrote in message
> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> Er denne tråd ikke henvendt til EN person?????

Er den så dermed et angreb?

Fra : Ingolf

Dato : 17-07-06 21:13

"Ole Andersen" <ole@andersen.invalid> wrote in message

> Er den så dermed et angreb?

Hvordan vil du ellers beskrive det? Det er da et direkte rettet imod Kim
Larsen, en debattør, som hr. Perlsø mener skal luftes i hele gruppen?

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 21:19

> [...]

> Hvordan vil du ellers beskrive det? Det er da et direkte rettet imod Kim
> Larsen, en debattør, som hr. Perlsø mener skal luftes i hele gruppen?

Der er intet der ligner et personangreb i min trådstart.

Lær dine (korrekte) definitioner før du begynder at komem med anklager.

Fra : Alucard

Dato : 17-07-06 19:51

On Mon, 17 Jul 2006 20:06:26 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Personangreb? Hvor?

Jeg kan heller ikke se noget personangreb....

Det ligner jo et brev fra en advokat (bortset fra at du konsekvent
staver "ikke" forkert)....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-06 20:33

Alucard wrote:

> Jeg kan heller ikke se noget personangreb....
>
> Det ligner jo et brev fra en advokat (bortset fra at du konsekvent
> staver "ikke" forkert)....

Ligemeget, korrespondance henvendt til kun en debattør postes ikke i
gruppen, men personligt ifølge fundatsen.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 17-07-06 22:07

On Mon, 17 Jul 2006 21:32:45 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Ligemeget, korrespondance henvendt til kun en debattør postes ikke i
>gruppen, men personligt ifølge fundatsen.

Det er da sikkert rigtigt nok, men et "personangreb" er det altså
ikke....

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-06 22:12

Alucard wrote:

> Det er da sikkert rigtigt nok, men et "personangreb" er det altså
> ikke....

Det har jeg heller ikke kommenteret om, men om rimeligheden i at poste
indlægget, og det mener jeg jo selvklart at det ikke burde have været.

--
Allan Riise

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-07-06 04:18

On Mon, 17 Jul 2006 23:12:28 +0200, in dk.politik "Allan Riise"
<ari06@pc.dk> wrote:

>Det har jeg heller ikke kommenteret om, men om rimeligheden i at poste
>indlægget, og det mener jeg jo selvklart at det ikke burde have været.

Som fortsættelse af en tidligere debat synes jeg godt man kan
forsvare, at det sendes til gruppen.

Fra : Allan Riise

Dato : 18-07-06 08:10

T.Liljeberg wrote:

> Som fortsættelse af en tidligere debat synes jeg godt man kan
> forsvare, at det sendes til gruppen.

Tjaae, det kan muligvis retfærdiggøre det.

--
Allan Riise

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 11:32

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Som fortsættelse af en tidligere debat synes jeg godt man kan
> forsvare, at det sendes til gruppen.

Jeg synes at det er en dårlig ide at starte en tråd op på den måde Perlsø
har gjort det her, altså en navnehenvendt tråd. Hvis han syntes at det var
så slemt at jeg ikke gav ham et svar kunne han jo have mailet til mig. Min
e-mail-adresse er valid blot man laver (a) om til @. Men jeg kunne jo
undlade at besvare sådan en type tråd her hvilket jeg vil bestræbe mig på
fremover da jeg ikke synes at den slags her skal honoreres med noget som
helst svar.

--
Kim Larsen

Socialisme er den eneste troværdige vej frem.
Husk at krigen i Irak er folkeretligt smask-ulovlig.

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-07-06 17:22

On Tue, 18 Jul 2006 12:32:12 +0200, in dk.politik "Kim Larsen"
<kla2(a)get2net.dk> wrote:

>Jeg synes at det er en dårlig ide at starte en tråd op på den måde Perlsø
>har gjort det her, altså en navnehenvendt tråd.

Enig. Indholder er fint, men det er generelt en usikik at rette det
mod en navngiven person på den måde.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-07-06 18:31

T.Liljeberg <tl_dp@adelphia.net> wrote:

> Enig. Indholder er fint, men det er generelt en usikik at rette det
> mod en navngiven person på den måde.

Det skal jeg huske og sige til Kim næste gang han synes det er OK at
svine folk til her i forummet. Det er nu underholdende at manden (?)
altid er med på den værste når andre skal kaldes racister, nazister og
det der er værre, men når man starter en enkelt tråd for at få ham til
at svare på en debat han er skredet fra, så bliver han IH og Åh så
fortørnet.

Fra : Ukendt

Dato : 18-07-06 20:30

> [...]
> det der er værre, men når man starter en enkelt tråd for at få ham til
> at svare på en debat han er skredet fra, så bliver han IH og Åh så

Nej det gør jeg ikke men du skal ikke regne med at få svar i sådan en type
trådsstarter i fremtiden.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-07-06 20:38

"Kim Larsen" <kla(a)get2net.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Nej det gør jeg ikke men du skal ikke regne med at få svar i sådan en type
> trådsstarter i fremtiden.

Piv piv.

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 18-07-06 21:20

..

> [...]
> det der er værre, men når man starter en enkelt tråd for at få ham til
> at svare på en debat han er skredet fra, så bliver han IH og Åh så

Bare rolig min tøs, det skal nok gå.
Som jeg ser det, så sviner folk hinanden til her hele tiden. Hverken du
eller Kim har noget at lade hinanden høre.
Dit indlæg var for personligt på Kim, mere er der ikke i det. Kom nu
videre...Du har jo en masse skattekalkuler du skal have lavet inden de
flinke folk i hvide kitler sender dig i seng igen.

Michael

Fra : jcm

Dato : 17-07-06 20:40

Alucard skrev:

> Jeg kan heller ikke se noget personangreb....
>
> Det ligner jo et brev fra en advokat (bortset fra at du konsekvent
> staver "ikke" forkert)....

Det kan jo være manden læser til jurist, men ikke er helt færdig? ;)

--
Jens

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 20:44

> [...]
> at en direktør IKKE bærer det tungeste læs, på trods af at han betaler
> over dobbelt så meget pr. tjent krone i skat som kassedamen???

Jamen hvis du ikke synes at direktøren betaler nok skal jeg da gerne blive
enig med dig i at det skal laves om med en endnu mere stejl skattekurve
(altså større beskatning af de højeste indkomster).

Men væk med bundfradraget og ind med en særlig lavindkomstskat, altså flere
gradueringer af skattetrykket. Alle typer af fradrag skal væk, helt væk.
Alle skal betale skat, det må være sigtet.

Det er en dårlig ide med de her personhenvendte trådstartere. Det vil jeg
bede dig holde op med. Jeg giver Ingolf og Allan Rise helt ret i deres
skriv. En anden gang besvarer jeg slet ikke sådan en tråd.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 21:16

> [...]

> enig med dig i at det skal laves om med en endnu mere stejl skattekurve
> (altså større beskatning af de højeste indkomster).

"Direktøren" (eller rettere håndværkere) betaler mere end nok i skat.
Det eksempel jeg gav er Liberalisterne's skattereform forslag, som ikke
er en realitet den dag i dag. Pr. tjent krone betaler "driektøren"
(eller andre højlønnede) væsentligt mere end kassedamen i dag.

> Men væk med bundfradraget og ind med en særlig lavindkomstskat, altså flere
> gradueringer af skattetrykket. Alle typer af fradrag skal væk, helt væk.
> Alle skal betale skat, det må være sigtet.

Mener du selv det er særælig socialt bevidst at fjerne det bundfradrag
der er til gavn for lavindkomstgrupperne? Eller du mener måske at
pengene ligegr bedst i statens lommer?

> Det er en dårlig ide med de her personhenvendte trådstartere. Det vil jeg
> bede dig holde op med.

Det vil jeg holde op med den dag du stopper med persontilsvining af
andre debattører hvis holdning du er uenig med.

> Jeg giver Ingolf og Allan Rise helt ret i deres
> skriv. En anden gang besvarer jeg slet ikke sådan en tråd.

Siden du har en kedelig tendens til at ignorere spørgsmål der stilles i
andre tråde, kan jeg ikke se anden udvej.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-07-06 15:55

In news:1hin4dg.1rxxs2wzzeww6N%peter@DIESPAMMERDIE.dk,

> Det vil jeg holde op med den dag du stopper med persontilsvining af
> andre debattører hvis holdning du er uenig med.

Ligesom denne, narrøv, hvor du bruger dk.politik som din personlige
opslagstavle og håndvask:

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 21:20

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote:

<snip>

Og før vi lægger låg på denne tråd skal jeg lige bemærke at du slet ikke
svarede på mit spørgsmål, så her får du den igen, Kim:

Anerkender du, at den højtlønnede (direktør, håndværker, whatever) bærer
et tungere læs (Skattebyrde), selv under et flad-skat system, uanset om
der er bundfradrag eler ej?

Svar JA eller NEJ. Ingen udenomsnak, på forhånd tak.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 21:43

> [...]
> der er bundfradrag eler ej?
>
> Svar JA eller NEJ. Ingen udenomsnak, på forhånd tak.

Du skal ikke diktere hvordan jeg skal svare - hvad fanden bilder du dig ind
?

Til dit spørgsmål svares der: Der bliver betalt mere skat fra direktøren
fordi den skattepligtige indkomst er større men det er ikke en tilstrækkelig
større skattebyrde i forhold til den skattebyrde forskellige indkomstgrupper
efter min mening skal beskattes med. Betaler direktøren blot een krone mere
i skat end rengøringskonen bærer han jo en større byrde men det er ikke
ensbetydende med at han betaler nok, altså bærer en tilstrækkelig
skattebyrde. Derfor kan du tage den retorik og stikke den skråt op hvor den
sidder bedst på en varm sommerdag når du plukker jordbær.

Kort sagt: Fladt skattetryk, nej tak.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 21:52

> [...]

> ""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke diktere hvordan jeg skal svare - hvad fanden bilder du dig ind

Jeg bilder mig ind at gøre hvad der skal til, dvs. holde dig i ørene,
for at man kan få noget sagligt ud af dig!

> [...]
> efter min mening skal beskattes med. Betaler direktøren blot een krone mere
> i skat end rengøringskonen bærer han jo en større byrde

Det tager jeg som et "JA". Du erkender altså at den højtlønnede bærer et
tungere læs end den lavtlønnede, selv under en flad skat.

> men det er ikke
> ensbetydende med at han betaler nok,

Og hvem er berettiget til at beslutte hvad der er "nok"?

> altså bærer en tilstrækkelig
> skattebyrde.

Tilstrækkeligt til hvad?

>Derfor kan du tage den retorik og stikke den skråt op hvor den
> sidder bedst på en varm sommerdag når du plukker jordbær.

Der er intet retorisk i det. Det er et direkte spørgsmål, som du
forståeligt nok ikke bryder dig om at besvare, fordi det afslører at du
ikke er meget andet end en røver der iklæder sig solidariteten og
retfærdighedens klæder i din iver efter at brandbeskatte dem der har
mere end gennemsmittet.

> Kort sagt: Fladt skattetryk, nej tak.

Det er så ingen overraskelse at du som socialist mener det.

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 22:00

> Jeg bilder mig ind at gøre hvad der skal til, dvs. holde dig i ørene,
> for at man kan få noget sagligt ud af dig!

Holde mig i ørene, ha ha ha. Styr dig lige, Batman...

> Det tager jeg som et "JA". Du erkender altså at den højtlønnede bærer et
> tungere læs end den lavtlønnede, selv under en flad skat.

> Og hvem er berettiget til at beslutte hvad der er "nok"?

Jeg skal gerne stille op til den vurdering

> Tilstrækkeligt til hvad?

Til at dække stat- og kommunekassens finanser.

http://kinagrill.dk/

> Det er så ingen overraskelse at du som socialist mener det.

Nej det er det ikke.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 22:15

> Jeg skal gerne stille op til den vurdering

Så er det sku godt vi har et demokrati der holder folk med dine
usympatiske holdninger fra magten.

> Til at dække stat- og kommunekassens finanser.

Læs op på økonomien, Kim. Selv om du konfiskerede AL indkomst over
350.000 kr om året hos ALLE borgere, ville du kun bringe ca 5% mere ind
i statskassen.

Ekstraskat på høje indkomster er antiproduktivt og giver huller i
statskassen. Ikke det modsatte.

> http://kinagrill.dk/

Det tager jeg som et "ja", og en indrømmelse af at du ikke er hverken
solidarisk eller socialt mindet, bare en wanna-be røverbaron.

Piner det dig ikke at dine lidelsesfæller i Enhedslisten kun har 6 ud af
179 mandater i Folketinget?

Fra : Ukendt

Dato : 17-07-06 22:29

> [...]
> solidarisk eller socialt mindet, bare en wanna-be røverbaron.
>
> Piner det dig ikke at dine lidelsesfæller i Enhedslisten kun har 6 ud af

Nej det piner mig at den samlede venstrefløj (S, SF og EL) ikke har +90
mandater i folketinget, det lider Danmark under.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 17-07-06 22:48

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote:

> Nej det piner mig at den samlede venstrefløj (S, SF og EL) ikke har +90
> mandater i folketinget, det lider Danmark under.

Verden HAR prøvet venstrefløjens utopi. Det har indtil videre kostet
100+ millioner menneskeliv.