Har Thøger slået hovedet eller er det varm~
Fra : @

Dato : 17-07-06 15:34

Thøger Tågehorn er begyndt at kritisere muhamedanere!!!!

<<<<<<<
Man kan ikke melde sig ud af denne verdensorden - sådan som Libanons
regering gør ved både at hævde at repræsentere magten i landet og dog
tillade, at en politisk milits bærer våben og fører egne krige ind
over en nabostats territorium.

Internationale relationer kan heller ikke fungere fredeligt, hvis
stater - som i dette tilfælde Syrien - tillader sig at hjælpe
politiske militser i andre lande som Libanon med at angribe atter
andre lande, i dette tilfælde Israel.

Rent grotesk bliver det, når et helt fjerde land - i dette tilfælde
Iran - kanaliserer penge og formentlig våben gennem andetlandet,
Syrien, til førstelandet, Libanon, for at angribe tredjelandet,
Israel. I hele denne fødekæde af stater er ansvarsfølelsen en
katastrofal mangelvare.

Libanon kan kun leve med én regering og én hær. Og libaneserne vil
tjene sig selv bedst ved at åbne for samhandel og samarbejde med sin
sydlige nabostat, Israel, frem for at fastholde et krigsscenarium, der
ikke giver nogen mening.

MAN KAN ikke have både fred og krig på én gang. Men hvis kaos skal
erstattes af orden i Libanon, kræver det, at landet får en regering,
der tager på sig at forvalte samfundets interesser.

Hizbollah må derfor kaldes til orden og aflevere sine to israelske
gidsler til regeringen, så den kan begynde at tage sit ansvar
alvorligt. Landets interesse bør være fred, også med Israel. Og
Hizbollah bør ikke gives frihed til at provokere Israel ud i håbløse
militære interventioner, der tjener begge lande lige dårligt.
<<<<<<<

det er lissom lidt uhyggeligt at være enig med Thøger Seidenfarden

kunne den frie verdens regeringer blot vise samme holdning overfor
Iran Syrien og Libanon

og evt. tilbyde Libanon at hjælpe dem af med Hizbollah-forbryderne

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 15:46

> [...]
> Iran Syrien og Libanon
>
> og evt. tilbyde Libanon at hjælpe dem af med Hizbollah-forbryderne

Det er godt nok længe siden at Thøger har sagt noget fornuftigt, men jeg er
enig i den leder.

Carl

Fra : Malene P

Dato : 17-07-06 15:51

> Det er godt nok længe siden at Thøger har sagt noget fornuftigt, men jeg
er
> enig i den leder.

Mon ikke den allestedsværende og selvhøjtidelige blegfede maddike er på
ferie og en anden er kommet til at skrive denne leder og mon ikke der snart
ruller et hoved på Rådhuspladsen?

Malene P

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-07-06 16:25

On Mon, 17 Jul 2006 16:33:44 +0200, @ skrev:

> Thøger Tågehorn er begyndt at kritisere muhamedanere!!!!

Ikke for deres handlinger mod danskere - så intet nyt der.

> [...]
> regering gør ved både at hævde at repræsentere magten i landet og dog
> tillade, at en politisk milits bærer våben og fører egne krige ind

Gab - Thøger tåger i vanlig stil. Libanons regering inkluderer
altså Hizbullah, og der er stadig officielt erklæret krig
mellem Libanon og Israel.

--------
> det er lissom lidt uhyggeligt at være enig med Thøger Seidenfarden

Ja, hold op med det.

--
If you want to make someone angry, tell him a lie; if you want
to make him furious, tell him the truth.

Fra : jcm

Dato : 18-07-06 10:57

@ skrev:

> Thøger Tågehorn er begyndt at kritisere muhamedanere!!!!

Der står da ikke noget om muslimer i den leder? Kun noget om militser
og politiske partier ?!??

[SNIP]

--
Jens