Nye raketter til israel
Fra : Peter

Dato : 16-07-06 18:22

Det er forfriskende at se Hizbolla har fået nye raketter fra Iran. Og At det
ikke bare er Israel der deler øretæverne ud. Her burde Nordkorea også kunne
give hjælpende hånd med.

Fra : Jesper

Dato : 16-07-06 19:05

Peter <wega@llan.com> wrote:

> Det er forfriskende at se Hizbolla har fået nye raketter fra Iran. Og At det
> ikke bare er Israel der deler øretæverne ud. Her burde Nordkorea også kunne
> give hjælpende hånd med.

Enig. På tide Israel lærer hvordan det er at være i modtagerenden for
bomber og granater!
--
Jesper
"Neither Jewish morality nor Jewish tradition can

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-07-06 20:05

On Sun, 16 Jul 2006 20:05:24 +0200, Jesper wrote:

> Enig. På tide Israel lærer hvordan det er at være i modtagerenden for
> bomber og granater!

Det har de vidst siden 1948.

Fra : Jesper

Dato : 16-07-06 20:10

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Det har de vidst siden 1948.

Vrøvl! Israel har været knægten med den største kølle på vejen. Så
dukker Hizbollah op som Israel ikke kan få ram på, de er for hurtige og
smarte. Det viste sig i perioden 1982-2000 hvor Israel forblødte i
Sydlibanon. Men Israel har altid været gode til at slå civile ihjel.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 16-07-06 21:09

On Sun, 16 Jul 2006 21:09:30 +0200, Jesper wrote:

> Vrøvl!

Nej. Der er ikke nogen lande der lever med terrorangreb i samme målestok
som Israel gør - andet end Irak efter invasionen.

> [...]
> smarte. Det viste sig i perioden 1982-2000 hvor Israel forblødte i
> Sydlibanon. Men Israel har altid været gode til at slå civile ihjel.

Så nu skal man frede terrorister der gemmer sig blandt civile?

Fra : @

Dato : 16-07-06 22:00

On Sun, 16 Jul 2006 20:05:24 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Enig. På tide Israel lærer hvordan det er at være i modtagerenden for
>bomber og granater!

det har de nu ellers prøvet i hele statens Israels levetid, araberne
har ikke lavet andet end at overfalde Israel

mon ikke det ui stedet var på tide at visse folk fik øjnene op for
hvor farlig den muhamedanske agession er ikke bare for Israel men for
alle freds og frihedselskende folk

støt hellere op om Israel i deres kamp mod mørket og ondskaben

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : T.Liljeberg

Dato : 17-07-06 03:09

On Sun, 16 Jul 2006 20:05:24 +0200, in dk.politik

Det var da en ulækker holdning.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-07-06 10:43

On Sun, 16 Jul 2006 19:08:46 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Det var da en ulækker holdning.

Hvorfor? Der er jo krig, og så kan det da være frustrerende at
se på, at det kun er den ene part, der kan lade granater falde
ned over modstanderen.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 14:46

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

At det

> Hvorfor? Der er jo krig, og så kan det da være frustrerende at
> se på, at det kun er den ene part, der kan lade granater falde
> ned over modstanderen.

Den store forskel er at Hizbolla, bevist går efter civile og nogle her
syntes det er i orden.
Men Israel har jo også nogle raketter som endnu ikke er brugt, måske de
skulle overveje at vise Libanon dem.

Carl

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-07-06 15:16

On Mon, 17 Jul 2006 15:45:31 +0200, Carl skrev:

> [...]
> At det
> kunne

> Den store forskel er at Hizbolla, bevist går efter civile og nogle her

Det var altså rent militære mål, Hizbullah tog sig af, som
israelerne har brugt som påskud til at optrappe krigen. På den
anden side dræber israelerne langt flere civile end Hizbullah
- måske er det, der er den store forskel?

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 15:38

> [...]
> anden side dræber israelerne langt flere civile end Hizbullah
> - måske er det, der er den store forskel?

Israelerne kaster flyveblade ud over hele det sydlige Libanon, for at undgå
civile tab.

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-06 15:40

Carl wrote:
> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Israelerne kaster flyveblade ud over hele det sydlige Libanon, for at
> undgå civile tab.

Sludder, når de samtidigt angriber den infrastruktur der bruges til
transport, og angriber hovedfærdselsårene, så er det eneste Libaneserne kan
gøre, at blive hjemme.

--
Allan Riise

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 15:47

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Sludder, når de samtidigt angriber den infrastruktur der bruges til
> transport, og angriber hovedfærdselsårene, så er det eneste Libaneserne
kan
> gøre, at blive hjemme.

Hvordan kan det så være at danskerne dernede godt kan komme til Syrien?

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-06 16:10

Carl wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det så være at danskerne dernede godt kan komme til
> Syrien?

Hvilket langt fra alle kan, og ved du hvorfra de er taget til Syrien, fra
nord eller syd Libanon.
Desuden så har selv det Danske udenrigsministerium frabedt sig at der var
nogen der prøvede at rejse på egen hånd, hvorfor tror du de advarer imod
det?

--
Allan Riise

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 16:52

> [...]
> nogen der prøvede at rejse på egen hånd, hvorfor tror du de advarer imod

De kan tage af de små veje til Beirut og derfra kan der faktisk køre busser
til Damaskus, så det er nok mest viljen, der bestemmer om man vil flygte.

Så folk har mulighed for at flygte og Israelerne kaster flyvebladene ud over
de områder de bomber, næsten 24 timer før. Hvis det ikke er at hjælpe
civilbefolkningen, så ved jeg ikke hvad de ellers kunne gøre, ud over
selvfølig (som nogle her mener de skal) at lade sin civilbefolkning blive
bombet.
Når Israelerne kaster flyvebladene ud, hjælper de desværre også fjenden, som
så også kan søge dækning, er en anden sag.

De vigtigste for Israelerne er at raketterne som bliver affyret fra Libanon
ikke kan kommer frem til steder hvor de kan fyres af mod Israel.

Carl

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-07-06 16:19

On Mon, 17 Jul 2006 16:38:13 +0200, Carl skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Israelerne kaster flyveblade ud over hele det sydlige Libanon, for at undgå
> civile tab.

Det ændrer bare ikke på forholdet.

--
"You can fool some of the people all the time, and those are
the ones you want to concentrate on." - George W Bush

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-06 16:23

Henrik Svendsen wrote:

> Det ændrer bare ikke på forholdet.

"Pas på, vi bomber alt der nærmer sig Hizbollah"
"Og ja, vi ved godt at Hizbollah er over det hele"

--
Allan Riise

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 17-07-06 16:30

On Mon, 17 Jul 2006 17:22:34 +0200, Allan Riise skrev:

> "Pas på, vi bomber alt der nærmer sig Hizbollah"
> "Og ja, vi ved godt at Hizbollah er over det hele"

Det lyder lidt som ulven, der pustede og pustede.

--
"Why shouldn?t truth be stranger than fiction? Fiction, after
all, has to make sense." --Mark Twain

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-07-06 15:25

"Carl" <news@111.dk> skrev i en meddelelse
> Den store forskel er at Hizbolla, bevist går efter civile og nogle her
> syntes det er i orden.

Der er vist ingen forskel på netop det område. Stort set alle de dræbte er
civile.

> Men Israel har jo også nogle raketter som endnu ikke er brugt, måske de
> skulle overveje at vise Libanon dem.
>
> Carl

Jamen tag det helt roligt de affyrer alt hvad den kan trække mod de civile i
Libanon.

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 15:40

"Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> civile.

> Jamen tag det helt roligt de affyrer alt hvad den kan trække mod de civile

Du Mangler at vise mig et link
Din påstand i en anden tråd var at Israel bomber civile bevidst. Hvor er det
link?

Carl

Fra : Allan Riise

Dato : 17-07-06 15:41

Carl wrote:
> "Poul Nielsen" <pol@lan.com> skrev i en meddelelse

> Du Mangler at vise mig et link
> Din påstand i en anden tråd var at Israel bomber civile bevidst. Hvor
> er det link?

Lufthavn, broer etc. og så kritiserer Israel bagefter for at deres
togstation er blevet angrebet.

--
Allan Riise

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 15:49

> Lufthavn, broer etc. og så kritiserer Israel bagefter for at deres
> togstation er blevet angrebet.

Hvad så med den boligblok som de smadrede i dag?
At de rammer en remisse er rent held, mange af de andre raketter de fyre af,
lander i vandet.

Carl

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-07-06 16:54

> Hvad så med den boligblok som de smadrede i dag?
> At de rammer en remisse er rent held, mange af de andre raketter de fyre
> [...]

Jamen så kan du jo heller ikke sige at de går efter de civile. Lige som
Israelerne heller ikke véd hvem der sidder i en varevogn (med civile
flygtninge i) når de trykker på knappen til maskinkanonen.

Fra : Carl

Dato : 17-07-06 17:02

> [...]
> Israelerne heller ikke véd hvem der sidder i en varevogn (med civile
> flygtninge i) når de trykker på knappen til maskinkanonen.

Når man skyder efter Israels 3 største by og ikke mod Israelernes artilleri,
så er det for at skabe frygt og det gøres bedst ved at skyde på
civilbefolkningen.
Et ting er at man kan tage fejl imellem civile og militærenheder, en andet
ting er at gå målrettet efter civile. Du påstår at Israelerne går efter
civile, men kan ikke føre bevis for påstanden.

Carl

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-07-06 17:15

> [...]
> ting er at gå målrettet efter civile. Du påstår at Israelerne går efter
> civile, men kan ikke føre bevis for påstanden.

Vi har tidligere debateret dette emne her i gruppen der er utallige gange
lagt links ud fra FN og ført bevis for at 90 % af de civile ofre var Arabere
og altså kun 10% var Jøder. Så påstanden om at den ene part kun går efter de
civile og omvendt holder ikke.

Fra : @

Dato : 17-07-06 15:45

On Mon, 17 Jul 2006 16:25:02 +0200, "Poul Nielsen" <pol@lan.com>
wrote:

> [...]
>civile.

>Jamen tag det helt roligt de affyrer alt hvad den kan trække mod de civile i

nej det gør de absolut ikke

så ville de libanesiske tab skulle tælles i hundredetusinder

Fra : Poul Nielsen

Dato : 17-07-06 16:58

> On Mon, 17 Jul 2006 16:25:02 +0200, "Poul Nielsen" <pol@lan.com>
> >

> nej det gør de absolut ikke
>
> så ville de libanesiske tab skulle tælles i hundredetusinder

Din opfattelse af Israelerne er lige lovlig naiv.

Fra : Martin Larsen

Dato : 17-07-06 18:20

Den 17.07.2006 kl. 17:57 skrev Poul Nielsen <pol@lan.com>:

> "@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
> civile i

> Din opfattelse af Israelerne er lige lovlig naiv.

Never mind.
Bare de forpulede nazi-hizbollah'er og deres venner får nogle gode tæsk!

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : @

Dato : 17-07-06 21:45

On Mon, 17 Jul 2006 17:57:31 +0200, "Poul Nielsen" <pol@lan.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse
>civile i

>Din opfattelse af Israelerne er lige lovlig naiv.

hvorfor?

din påstand er at israelerne fyrer alt hvad den kan trække mod civile
i Libanon

de har ikke engang haft bombefly inde over landet
så de fyrer slet ikke tilnærmelsesvis det de er i stand til

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-07-06 04:07

On Mon, 17 Jul 2006 11:43:19 +0200, in dk.politik Henrik Svendsen
<HrSvendsen@msn.com> wrote:

>Hvorfor?

Jeg synes, at det er ulækkert at glæde sig over, at uskyldige civile
bliver ramt af mord og ulykke.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-07-06 10:06

On Mon, 17 Jul 2006 20:07:02 -0700, T.Liljeberg skrev:

> Jeg synes, at det er ulækkert at glæde sig over, at uskyldige civile
> bliver ramt af mord og ulykke.

Det er heller ikke det, der glædes over.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-07-06 14:31

"T.Liljeberg" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, at det er ulækkert at glæde sig over, at uskyldige civile
> bliver ramt af mord og ulykke.

Jamen du har jo altid ment at når der blev dræbt israelere, så var en
forbrydelse og når der blev dræbt arabere så var det forbrydere der blev
dræbt. En gang forsvarede du en person herinde der helt åbentlyst glædede
sig over at jødiske bosættere havde skudt en lille arabisk pige på 11 år.

MVH Poul

Fra : T.Liljeberg

Dato : 18-07-06 17:21

On Tue, 18 Jul 2006 15:30:56 +0200, in dk.politik "Poul Nielsen"
<pol@lan.com> wrote:

> [...]
>sig over at jødiske bosættere havde skudt en lille arabisk pige på 11 år.

Tak, du har hermed tydeligt illustreret, at du ikke har fattet en brik
af hvad jeg har skrevet.

Fra : Carl

Dato : 16-07-06 19:21

"Peter" <wega@llan.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> ikke bare er Israel der deler øretæverne ud. Her burde Nordkorea også

Jeg syntes det er rimelig fedt at G8 har giver Hizbollah og Libanon skylden
for krigen og deres løsning virker også i orden:
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=766704/

Men jeg forstår ikke hvorfor i ikke har svaret på min tråd om hvorfor det er
i orden at Libanon ikke opfylder FN resolution 1559, som kræver afvæbning af
Hizbollah.

Carl

Fra : John Degn Jessen

Dato : 16-07-06 19:58

Det er sørgeligt, at FN staten Israel igen er midtpunkt i krigshandlinger
mod tusinder af uskyldige.
Man bliver så inderligt træt af at høre på jødernes klynk over holocaust, de
er ikke et hak bedre selv

/jj

Fra : Carl

Dato : 16-07-06 20:21

"John Degn Jessen" <johnxx@degn-xxjessen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mod tusinder af uskyldige.
> Man bliver så inderligt træt af at høre på jødernes klynk over holocaust,

Ja de er jo også omgivet af fjender, som ønsker dem væk fra deres land, så
det er vel ikke så underligt at de igen er i krig. G8 har klart sagt at
krigen er startet af Libanon.

Hvor klynker jøderne?

Carl

Fra : John Degn Jessen

Dato : 16-07-06 20:29

det undrer dig slet ikke at Israel er omringet af fjender ??

Fra : Carl

Dato : 16-07-06 20:54

> det undrer dig slet ikke at Israel er omringet af fjender ??

Alle som er omringet af muslimer er omringet af fjender.

Men hvad med at svare på spørgsmålet: Hvor klynker jøderne?

Carl

Fra : John Degn Jessen

Dato : 16-07-06 21:43

Klynk, er måske ikke det rigtige ord, men så ynker visse stater i hvertfald
jøderne, f.eks. USA
de accepterer næsten alt hvad Israel finder på af uhyrligheder, nok mest
pga. af de mange stemmer der
er i det i USA. og der er i EU et udbredt behov for at behade jøderne pga.
holocaust.

er det ikke lidt simpelt at kalde alle muslimer fjender ???

Fra : @

Dato : 16-07-06 22:34

On Sun, 16 Jul 2006 22:42:42 +0200, "John Degn Jessen"
<johnxx@degn-xxjessen.dk> wrote:

>Klynk, er måske ikke det rigtige ord, men så ynker visse stater i hvertfald
>jøderne, f.eks. USA

næ de støtter dem bare

>de accepterer næsten alt hvad Israel finder på af uhyrligheder, nok mest
>pga. af de mange stemmer der
>er i det i USA.

hvem finder på uhyrligheder

det må da vist være de indtrængende muhamedanere ved østenden af
Middelhavet du tænker på når du nævneer uhyrligheder

>er det ikke lidt simpelt at kalde alle muslimer fjender ???

måske, men det bliver det ikke mindre rigtigt af

Fra : @

Dato : 16-07-06 22:16

On Sun, 16 Jul 2006 21:29:25 +0200, "John Degn Jessen"
<johnxx@degn-xxjessen.dk> wrote:

>det undrer dig slet ikke at Israel er omringet af fjender ??

det undrer slet ikke dig hvad muhamedanere overhovedet laver i
Palæstina?

de burde befinde sig i Medina på den arabiske halvø og ikke andre
steder

Fra : @

Dato : 16-07-06 22:12

On Sun, 16 Jul 2006 20:58:19 +0200, "John Degn Jessen"
<johnxx@degn-xxjessen.dk> wrote:

>Det er sørgeligt, at FN staten Israel igen er midtpunkt i krigshandlinger

fuldstændig enig

på tide at verdenssamfundet tager sig sammen og fortæller de
morderiske muhamedanske palæstinensere at det nu må stoppe deres
agressive fremfærd og opføre sig ordentligt

de må da efter 58 år have lært at vold mod israelerne ikke er vejen
frem

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : @

Dato : 16-07-06 22:09

On Sun, 16 Jul 2006 20:21:08 +0200, "Carl" <news@111.dk> wrote:

> [...]
>i orden at Libanon ikke opfylder FN resolution 1559, som kræver afvæbning af

det er da fordi Israel er ven med USA og sådanne lande skal kritisres
hele tiden

hvorimod alle muhamedanere som er USA's fjender kan foretage sig alle
de onde handlinger de bare gider

alle de venstresnoede fra godhedsindustrien går jo i seng med hvem som
helst, blot de er imod USA

Fra : @

Dato : 16-07-06 21:55

On Sun, 16 Jul 2006 19:22:27 +0200, "Peter" <wega@llan.com> wrote:

>Det er forfriskende at se Hizbolla har fået nye raketter fra Iran.

hvad forfriskende er der ved at se et af verdens værste diktaturlande
give nogen af verdens værste forbrydere våben?

tror du selv på at _du_ går ram forbi hvis muhamedanerne får magt som
de har agt?