Said Mansour mister måske sit danske stats~
Fra : Torben Østrup

Dato : 16-07-06 12:52

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/15/154215.htm?print=yes
Said Mansour kan skal miste sit statsborgerskab. Anklagemyndigheden vil
fratage den terrorsigtede Said Mansour sit danske statsborgerskab.

Det vil i da fald blive første gang, at nogen fratages sit
statsborgerskab på baggrund af en terrorismesag.

Ifølge B.T. kom udvisningskravet frem i Københavns Byret, hvor Said
Mansour i går fik sin varetægtsfængsling forlænget med fire uger.

Kan få seks år for terroropfordring
Said Mansour er på 10. måned varetægtsfængslet sigtet for at have
spredt terror-propaganda over hele verden fra sit forlag i Brønshøj
"Al-Nur Islamic Information".

Han risikerer op til seks års fængsel for at opfordre til terror.

Mansour har både dansk og marokansk statsborgerskab, men hvis han
bliver frataget det danske, kan han ikke blot rejse hjem til sit
fødeland.

Kravet undrer
- Jeg har forbud mod indrejse i Marokko, forklarede han i byretten.

Forsvarsadvokat Peter Hjørne er uforstående over anklagerens kravet

- Jeg kunne forstå det, hvis det var en dansk statsborger, der for
eksempel blev dømt for at sprænge Nørreport i luften. Men Said
Mansour har kun sin pen. Jeg har ikke i materialet set én eneste
konkret opfordring til terrorisme," siger han til B.T.

Torben Østrup

e-mail: eastrup_news (snabel a) hotmail.com

Fra : Translat

Dato : 16-07-06 15:30

Torben Østrup wrote:

> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/15/154215.htm?print=yes
> Said Mansour kan skal miste sit statsborgerskab. Anklagemyndigheden vil
> fratage den terrorsigtede Said Mansour sit danske statsborgerskab.

Det vil helt sikkert virke afskrækkende på de islamistiske
terrorspirer i Danmark, hvis Said Mansours tilknytning til Danmark
ophæves.

> Det vil i da fald blive første gang, at nogen fratages sit
> statsborgerskab på baggrund af en terrorismesag.

Je, i Danamrk. Men ikke i f.eks. Kuwait.

> Ifølge B.T. kom udvisningskravet frem i Københavns Byret, hvor Said
> Mansour i går fik sin varetægtsfængsling forlænget med fire uger.

Jeg har lige kigget på B.T.'s website. Jeg kunne ikke finde noget om
sagen.

Bent

Fra : Torben Østrup

Dato : 16-07-06 16:41

Translat wrote:

> [...]
> ophæves.

> Je, i Danamrk. Men ikke i f.eks. Kuwait.

> Jeg har lige kigget på B.T.'s website. Jeg kunne ikke finde noget om

Det har jeg også (=kigget på BTs webside) og jeg kunne heller ikke
finde noge om sagen. Men det foregik også i fredags så logisk set
skulle BT så have skrevet noget om sagen ii går lørdags, så det er
måske forklaringen på at der ikke står noget i dag søndag.

Torben Østrup

e-mail: eastrup (snabel a) hotmail.com