Dansk Front-medlem søgte at opildne ventre~
Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 06:40

Jeg hørte netop i Radioavisen at den ekstreme højrefløj tilsyneladende
'gør det' i brandattentater mod ministre:

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/kriminalitet/2006/07/09/232758.htm>

Måske skal man alligevel ikke søge attentatmanden mod Rikke Hvilshøj i
det venstreekstreme miljø, men i det højreekstreme?

Det skulle nemlig dreje sig om et 'fremtrædende' medlem af Dansk Front,
og en forening der benytter sådanne metoder må vist siges at være
'ekstrem'.

Den 32-årige har siden 11. maj været varetægtsfængslet, så alle der har
deltaget i debatten her siden den dato, må vist siges at være uden for
mistanke.

Opfordringen blev bragt på mig ubekendte <http://www.bzby.dk>, men
desværre for ham læste politiet altså med - mon ikke det også læser med
her?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 07:20

On Mon, 10 Jul 2006 07:40:03 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>Det skulle nemlig dreje sig om et 'fremtrædende' medlem af Dansk Front,
>og en forening der benytter sådanne metoder må vist siges at være

Mon ikke det bare er et uintelligent forsøg på at virke interessant ?

Det virker ikke som om at studenterhuerne strammer i den forening...

Hmmm.... Den er lukket....

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 07:26

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> Mon ikke det bare er et uintelligent forsøg på at virke interessant ?
>
> Det virker ikke som om at studenterhuerne strammer i den forening...

Manden har trods alt i al hemmelighed været varetægtsfænslet i nu to
måneder ...

> Hmmm.... Den er lukket....

Ja, det fandt je så også ud af, da jeg forsøgte ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 07:37

On Mon, 10 Jul 2006 08:26:04 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Manden har trods alt i al hemmelighed været varetægtsfænslet i nu to
>måneder ...

Tja... Dumhed er ingen undskyldning for at bryde loven....

Fra : @

Dato : 10-07-06 08:02

wrote:

>Manden har trods alt i al hemmelighed været varetægtsfænslet i nu to
>måneder ...

manden er ikke dømt for noget og derfor uskyldig,

to månedeer til en uskyldig person, hvad med om dansk politi begyndte
at rubbe neglene så man undgår den slags, og enten løslader manden
eller får ham stillet for en domstol,

eller ønsker det danske samfund virkelig med jævne mellemrum en påtale
fra Amnesty International

--
Jeg tror, at vi burde læse den slags bøger, som sårer og gennemborer os.
En bog bør være hakken til vores indre frosne sø.

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-06 10:23

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> [...]
> eller får ham stillet for en domstol,
>
> eller ønsker det danske samfund virkelig med jævne mellemrum en

Da autonome og ungmuslimer ofe har morderisk fortsæt fx mod mig,
forstår jeg godt at Julius Børgesen, Dansk Front formand har våben i
sit hjem.

Politiet har set mit anti-autonom forsvar for 14000 kr
polycarbonatplast om vinduer og godkendt at det nok er fornuftigt, da
de jo ikke kan beskytte mig.

Trist at Bondams kæledækker i Ungdomshuset har frit spil til at være
kommunens tæskehold mod lovlydige borgere som mig, og får ungdomhus
gratis i mange år som belønning

Håndværkene der opsatte plasten for mig, efterlod på mit fortov opad
plankeværket en palle brugt til forsendelsen og jeg bad R98 hente som
storskrald, men affaldssorteringsregler bruges til ikke at være
serviceminded mod invalidepensionister som mig, og fodgængere, der nu
en måned mere skal gå uden om en stor palle (der sagtens kunne have
været i skraldebilen)

Jeg har ikke store brækjern og forhammere, men de stærke
renovationsarbejdere kunne hurtigt have gjort mit storskrald
håndterbart.
Komunen burde ikke fupprivatisere til kun eet firma, R98, når de ikke
er servicemindede mod invalidepensionister, som der er mange af i
kommunen.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 10-07-06 09:17

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse news:1hi93d6.1eqrl241rn3wznN%per@RQNNE.invalid...

> Ja, det fandt je så også ud af, da jeg forsøgte ...
> --

Google har stadig lidt kliggende i sin cache, prøver lige et par links,
http://64.233.183.104/search?q=cache:4_H3__z0TrwJ:www.bzby.dk/arkiv.php+bzby&hl=da&gl=dk&ct=clnk&cd=2

Hmm, det er kun hoved siden der er lukket, resten af sitet er der stadig.

http://www.bzby.dk/links.php
http://www.bzby.dk/arkiv.php
http://www.bzby.dk/forum/index.php
http://www.bzby.dk/faq.php
http://www.bzby.dk/kontakt.php
Jan Rasmussen

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-06 11:00

Den 10.07.2006 kl. 08:26 skrev "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid>:

> Manden har trods alt i al hemmelighed været varetægtsfænslet i nu to
> måneder ...

Det må være pga ulovlig våbenbesiddelse. Det danske retsvæsen er jo
berygtet for liberal brug af varetægt. - En skamplet.

Hans indlæg hos bz'erne:
"Måske skulle man genoptage succesen med at brandbombe ministres
privatboliger igen?"

er ikke en opfordring til ulovlighed, men en opfordring til debat (med
grænseløse Beate).

Mvh
Martin
--
Befri DK

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 12:09

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> Det må være pga ulovlig våbenbesiddelse. Det danske retsvæsen er jo
> berygtet for liberal brug af varetægt. - En skamplet.

I middagsradioavisen omtaltes han direkte som - nazist. Først senere som
medlem af Dansk Front.

Er Dansk Front virkelig en kryptonazistisk bevægelse? Ja, jeg har ingen
kontakt til disse højreradikale grupperinger ... jeg vidste at de var
højreRADIKALE, men er de kryptonazister synes jeg at højreEKSTREME er et
mere passende ordvalg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 21:57

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Er Dansk Front virkelig en kryptonazistisk bevægelse? Ja, jeg har ingen
> kontakt til disse højreradikale grupperinger ...

Ja, det er de desværre. På deres hjemmeside linker de til DNSB, og under
deres seneste demo i Hillerød så man på TV-avisen et par kronragdede
unge mennesker der "heilede".

> jeg vidste at de var
> højreRADIKALE, men er de kryptonazister synes jeg at højreEKSTREME er et
> mere passende ordvalg.

Uanset hvad er det vand på de rødes mølle.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org, siad.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Jim

Dato : 10-07-06 10:37

> [...]
>
> Opfordringen blev bragt på mig ubekendte <http://www.bzby.dk>, men
> desværre for ham læste politiet altså med - mon ikke det også læser med

Jeg synes nu godt nok, at det ligner et par autonome bz'ere.
Men et eller andet sted, så bider de venstrerabiate og højrerabiate hinanden
i halerne.
Ligesom der ikke er langt fra geni til idiot.

Fra : Vidal

Dato : 10-07-06 10:52

Per Rønne wrote:

> Jeg hørte netop i Radioavisen at den ekstreme højrefløj tilsyneladende
> 'gør det' i brandattentater mod ministre:

Det er jo pudsigt nok, når man ellers følger
med i gruppen her, hvor højrefløjselementer
vender og drejer den ikke-eksisterende muslimske
terror, at det netop er det yderste højre, der
udgør den virkelige terrorfare.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Martin Larsen

Dato : 10-07-06 11:14

Den 10.07.2006 kl. 11:52 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> højre, der udgør den virkelige terrorfare.

Paphat!
--
Befri DK

Fra : Vidal

Dato : 10-07-06 21:20

Martin Larsen wrote:

> Paphat!

Du hører til avantgarden af de bange sjæle, der altid
kan se et islamisk terrorkomplot lure lige om hjørnet.

Frygt du hellere dine egne!

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Per Rønne

Dato : 10-07-06 12:09

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

> [...]
> højrefløjselementer vender og drejer den ikke-eksisterende muslimske
> terror, at det netop er det yderste højre, der udgør den virkelige

En anden af dagens nyheder er ellers et al Qaeda-terrorangreb på New
Yorks metro, planlagt af en al Qaeda-officer med bopæl i Danmark.

<http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=453852/>
<http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=764160/>

Personligt opfatter jeg nu også al Qaeda, Hizb-ut-Tahrir mv som hørende
til den yderste højrefløj. Samtidig med at jeg undrer mig over at den
danske venstrefløj opfatter dem som en slags kampfæller ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 10-07-06 15:11

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Personligt opfatter jeg nu også al Qaeda, Hizb-ut-Tahrir mv som hørende
> til den yderste højrefløj. Samtidig med at jeg undrer mig over at den
> danske venstrefløj opfatter dem som en slags kampfæller ...

Det er altså også kun på den alleryderste højrefløj, at man tror, at
venstrefløjen skulle have noget som helst til overs for fundamentalistiske
grupperinger. Du kan jo med 100% sikkerhed alligevel ikke redegøre for
hvorfor og hvordan den danske venstrefløj skulle opfatte religiøse
fundamentalister som "kampfæller", så svaret på din "undren" skal findes
+-40 cm fra din skærm. Koblingen mellem venstrefløj og fundamentalisme er -
udover at den er bizar og udtryk for politisk umodenhed - faktisk kun et
fænomen blandt konspirationsglade højreorienterede.

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 17:39

On Mon, 10 Jul 2006 16:10:55 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>udover at den er bizar og udtryk for politisk umodenhed - faktisk kun et
>fænomen blandt konspirationsglade højreorienterede.

Nix.... Mange venstreorienterede bruger argumentationen "Min fjendes
fjende er min ven".....!!!!

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-06 18:59

Alucard wrote:

> Nix.... Mange venstreorienterede bruger argumentationen "Min fjendes
> fjende er min ven".....!!!!

Det var som Satans, så har USA i mange år været venstreorienteret, eller?

--
Allan Riise

Fra : Bo Warming

Dato : 10-07-06 19:13

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote in message

> Det var som Satans, så har USA i mange år været venstreorienteret,
> eller?

Drop højre og venstre

Kulturradikalismen og socialdemokratismen har skabt musliminvasionen,
så de er så slemme som nazisme

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 20:33

On Mon, 10 Jul 2006 19:59:22 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det var som Satans, så har USA i mange år været venstreorienteret, eller?

Og morlille er en sten... ))

Du har da overhovedet INGEN logisk tankegang....

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-06 20:54

Alucard wrote:

> Og morlille er en sten... ))
>
> Du har da overhovedet INGEN logisk tankegang....

Du skulle tage ved lære af historien min ven, hvem var det USA var venner
med i Afghanistan da landet var besat af USSR?

Hvem er det USA beskytter i mellem-østen, samme land som opretter ekstreme
Muslimske skoler og Moskéer overalt på kloden?

Hvad var det Oliver North blev dømt for at have gjort, på CIA's vegne, og
dermed det officielle USA?

Jeg kan godt fortsætte, men nu vil jeg nøjes med at se dig besvare hvad jeg
har spurgt dig om her, og jeg vil ikke nøjes med meta-argumenter og Leif
Lalleglads evindelige smilende og savlende ansigt, men gerne bede om noget
substantielt!

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 21:24

On Mon, 10 Jul 2006 21:54:05 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>Lalleglads evindelige smilende og savlende ansigt, men gerne bede om noget

Som sædvanligt forsøger du at dreje diskussionen væk fra dine egne
fejltagelser....

Jeg skrev "Mange venstreorienterede............." hvortil du svarede
"så har USA..........."

Det du skriver er jo at hvis venstreorienterede gør et eller andet og
USA gør det samme, så er USA venstreorienterede......!!!!

Det er jo præcis samme (mangel på) logik der konkluderer at morlille
er en sten....))

Fra : Allan Riise

Dato : 10-07-06 21:35

Alucard wrote:

> [...]
> USA gør det samme, så er USA venstreorienterede......!!!!
>
> Det er jo præcis samme (mangel på) logik der konkluderer at morlille

Jeg gør opmærksom på at det netop er direkte forkert at det er
venstreorienterede der har det dogme, "mine fjenders fjender, er mine
venner", for hvis det var korrekt, så måtte USA jo være venstreorienteret,
hvorfor jeg kom med mine eksempler.
Ikke engang det kan Leif Lalleglad gennemskue, så igen så får man et totalt
intetsigende og savlende svar, på ganske simple spørgsmål, i stedet for at
gennemtænke det postulat som blev fremsagt, og komme til den konklusion at
man nok har taget fejl, men det er jo en umulighed at forvente fra Leif og
ligesindede.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 21:56

On Mon, 10 Jul 2006 22:34:48 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>venstreorienterede der har det dogme, "mine fjenders fjender, er mine
>venner", for hvis det var korrekt, så måtte USA jo være venstreorienteret,

Gaaaab.... Selvom jeg skærer det ud i pap, så fatter du det ikke....

> [...]
>man nok har taget fejl, men det er jo en umulighed at forvente fra Leif og

Hvorfor snakker du hele tiden om savl....? Har du problemer med at
kontrollere ansigtsmuskulaturen....???? ))

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 21:57

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> Og morlille er en sten... ))
>
> Du har da overhovedet INGEN logisk tankegang....

Well, Allan har for en gangs skyld ret i at det var "fjendes fjende =
ven" tanken der drev USA i armene på Afghanernes Mujahediner, som så
senere blev til Taleban - bevæbnet med Amerikanske våben.

Fra : Alucard

Dato : 10-07-06 23:18

On Mon, 10 Jul 2006 22:56:47 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

>Well, Allan har for en gangs skyld ret i at det var "fjendes fjende =
>ven" tanken der drev USA i armene på Afghanernes Mujahediner, som så
>senere blev til Taleban - bevæbnet med Amerikanske våben.

Sikkert nok, men det gør altså ikke USA til venstreorienterede....

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 23:46

Alucard <alucard44@hotmail.dk> wrote:

> Sikkert nok, men det gør altså ikke USA til venstreorienterede....

Korrekt. Hvrdan kan man iøvrigt sige at en nation på 300 mio. borgere
skulle være venstreorienterede? Allesammen...??

Fra : Frank Leegaard

Dato : 11-07-06 00:52

"Peter Bjørn Perlsø" wrote:

> Korrekt. Hvrdan kan man iøvrigt sige at en nation på 300 mio. borgere
> skulle være venstreorienterede? Allesammen...??

Jeg har da aldrig oplevet at folk fra højrefløjen havde problemer med at
kalde folk fra USSR for stalinister.

Faktisk de færreste var det.

--

/Frank Leegaard

Der grundlæggende tillægger indlæg der er skrevet under anonymitet
mindre vægt

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 15:21

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> wrote in message

> Og morlille er en sten... ))
>
> Du har da overhovedet INGEN logisk tankegang....

Du mangler da omvendt konsekvens. Du mener på den ene side at
venstreorienterede som antagelig Willy Søvndal er "kampfæller" i samme galej
som de allerværste fundamentalister - men slet ikke at det er et problem, at
man sælger våben til fundamentalister, træner dem i terrorisme eller ser
igennem fingre med brud på ikkespredningsaftalen for A-våben? Han er vist en
værre én, ham Søvndal.

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 16:26

On Thu, 13 Jul 2006 16:20:51 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Du mangler da omvendt konsekvens. Du mener på den ene side at
>venstreorienterede som antagelig Willy Søvndal er "kampfæller" i samme galej
>som de allerværste fundamentalister

Jeg siger ikke at de er kampfæller, men at Willy Snorketræ og
lignende, vender det blinde øje til når fundamentalisterne udøver
terror, så længe det bare går ud over USA.....

Han er kun et fjols......

Fra : konrad

Dato : 18-07-06 10:34

"Alucard" <alucard44@hotmail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg siger ikke at de er kampfæller, men at Willy Snorketræ og
> lignende, vender det blinde øje til når fundamentalisterne udøver
> terror, så længe det bare går ud over USA.....

Hvordan vender man det blinde øje til?

> Han er kun et fjols......

Muligvis - men det hjælper ikke på logikken i dine udsagn, uanset hvor
spadet han er.

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 15:18

> Det var som Satans, så har USA i mange år været venstreorienteret, eller?

Lige min tanke. USA har da om nogen både været venner med, og ikke mindst
skabt, nogle af de allerværste islamistiske terrorgrupper, voldsregimer og
diktatorer. Fra Saddam over Bin laden til Fadh-familien.

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 16:46

On Thu, 13 Jul 2006 16:17:56 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Lige min tanke. USA har da om nogen både været venner med, og ikke mindst
>skabt, nogle af de allerværste islamistiske terrorgrupper, voldsregimer og
>diktatorer. Fra Saddam over Bin laden til Fadh-familien.

Du mener altså at hvis USA, fordi de generelt har bedre levevilkår,
ikke tilbeder den arabiske månegud, er arrogante og dumme at høre på,
får nogle fundamentalistiske voldspersoner til at udøve
terrorbombninger at uskyldige civile, så er det USA's skyld...???

Fra : konrad

Dato : 18-07-06 10:32

> [...]
> får nogle fundamentalistiske voldspersoner til at udøve
> terrorbombninger at uskyldige civile, så er det USA's skyld...???

Overhovedet. Jeg siger : Man kan dårligt give "venstreorienterede" skylden
for noget som helst, i den her sammenhæng, for de har jo netop ikke - i
modsætning til f.eks USA - samarbejdet med og skabt terrorister. Du kan da
godt grave 20-40 årige eksempler frem - men jeg går ud fra at vi har nutiden
og den nære fortid i fokus. Helt utroligt man den dag i dag kæder én eller
anden uspecificeret venstrefløj sammen med samarbejdspolitik. Hvem vil
aktivt støtte terorisme i Danmark? Den politiske venstrefløj? Nej - sjovt
nok DF, der jo plæderer for at yde bistand til en iransk terrorgruppe. Der
findes næppe noget mere sublimt eksempel på netop klicheen "Min fjendes
fjende er min ven", som du nævner, end dette forslag, lanceret af DF. Eller
for den sags skyld støtten til Bin Laden i 80'erne - eller støtten til
Saddam Hussein i samme periode.

Fra : @

Dato : 18-07-06 12:36

On Tue, 18 Jul 2006 11:32:07 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>anden uspecificeret venstrefløj sammen med samarbejdspolitik. Hvem vil
>aktivt støtte terorisme i Danmark? Den politiske venstrefløj?

jo Enhedslisten
det var et edlem af enhedslisten der lukked de terrorister ind på
Christiansborg, som overfaldt landets stats- og udenrigsminister

samt politiet har været inde og blande sig i at der på en
venstreorienteret gruppes hjemmeside samledes penge ind til en
terrrorgruppe

> Nej - sjovt
>nok DF, der jo plæderer for at yde bistand til en iransk terrorgruppe.

såh hvilken?

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Allan Riise

Dato : 18-07-06 13:03

@ wrote:

> jo Enhedslisten
> det var et edlem af enhedslisten der lukked de terrorister ind på
> Christiansborg, som overfaldt landets stats- og udenrigsminister

Jamen det er noget sludder, der blev anmeldt besøg til et medlem i
sekretariatet, som så udleverede adgangspas, og at kalde dem for terrorister
er helt ude i hampen, for hvad var det de nlev dømt for, og efter hvilken
paragraf?

> samt politiet har været inde og blande sig i at der på en
> venstreorienteret gruppes hjemmeside samledes penge ind til en
> terrrorgruppe

Lars og Pia støttede muhajedin
Ungdomsorganisationerne og en komité med blandt andre Fremskridtspartiets
Pia Kjærsgaard samlede 600.000 kroner ind til bygningen af en kønsadskilt
drenge- og pigeskole i den mujahedinkontrollerede Logarprovins. Pengene blev
afleveret til mujahedin i Afghanistan af en delegation under ledelse af
landsformanden for Venstres Ungdom, Lars Løkke Rasmussen. Samme Lars Løkke
Rasmussen blev ved tilbagekomsten til Pakistan anholdt af politiet og sigtet
for voldtægt og mordet på en kvindelig antropolog, der havde boet på samme
hotel i den pakistanske grænseby Peshawar. Selv om politiet løslod den da
25-årige Lars Løkke Rasmussen, blev sigtelsen opretholdt på en mistanke om,
at der kunne være en forbindelse mellem Lars Løkke Rasmussens mission i
Afghanistan og kvinden. Kvinden var kritisk over for den fundamentalistiske
drejning i modstandsbevægelsen.

Danske læsere af blandt andet Se og Hør kunne derfor i 1988 se billeder af
Lars Løkke Rasmussen i Afghanistan med landets traditionelle hovedbeklædning
pakul, kaftan og Kalasnikov: "Han afprøver en af partisanernes
Kalashnikov-maskinpistoler", lød en af billedteksterne.

> såh hvilken?

Hold nu op, kan du ikke selv søge længere?

Citat Søren Espersen..

"Tilsvarende har jeg personligt haft samtaler med repræsentanter for
demokratiske muslimer, eksempelvis fra den iranske folkebevægelse, som har
til formål at vælte mullaherne i Teheran og indføre demokratiet, og har
ærgret mig over, at vi fra officielt dansk hold ikke kunne gøre mere i
forhold til den værdige kamp, som disse modige og sympatiske modstandsfolk
kæmper.
- Fra Dansk Folkepartis side opfordrer vi derfor regeringen til såvel
moralsk som økonomisk at støtte modstandsgrupper som denne, ligesom vi
opfordrer til, at eksil-repræsentanter for de forskellige demokratiske
modstandsgrupper inviteres til Danmark til dialogmøder, siger Søren
Espersen."

Det som den ene kalder modstandsgruppe, kalder andre terrorgruppe, alt efter
hvilke briller man har på, for man skal jo ikke glemme historien, bl.a. fra
Afghanistan og Mujahedin/Venstres ungdom fadæsen.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 18-07-06 13:43

On Tue, 18 Jul 2006 14:02:54 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>er helt ude i hampen, for hvad var det de nlev dømt for, og efter hvilken

Det kan da ikke kaldes andet end terrorisme (selvom det var af den
milde slags).....

> [...]
>hvilke briller man har på, for man skal jo ikke glemme historien, bl.a. fra
>Afghanistan og Mujahedin/Venstres ungdom fadæsen.

Nu kender jeg ikke noget til den nævnte iranske folkebevægelse, men at
kalde dem terrorister bare fordi deres politiske modstandere siger
det, er da simpelthen for naivt....

Det kommer an på hvordan de opfører sig.... Deler de flyveblade ud
eller smider de med bomber....? Bruger de ordet eller geværet.....?

Fra : @

Dato : 18-07-06 14:05

On Tue, 18 Jul 2006 14:43:19 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.dk>
wrote:

>Nu kender jeg ikke noget til den nævnte iranske folkebevægelse, men at
>kalde dem terrorister bare fordi deres politiske modstandere siger
>det, er da simpelthen for naivt....

ikke for socialister

alle som godt kan se en sag fra USA's eller Israels synsvinkel eller
opponerer mod de muhamedanske voldsforbryderes fremfærd i denne verden

er ifølge rettroende socialister at betegne som terrorister

socialister sover med hvem som helst så længe det blot er nogen som
taler USA imod

Fra : konrad

Dato : 20-07-06 10:17

> Nu kender jeg ikke noget til den nævnte iranske folkebevægelse, men at
> kalde dem terrorister bare fordi deres politiske modstandere siger
> det, er da simpelthen for naivt....

Så de iranske Mullaher er nu pludselig blevet troværdige? Hvad så med deres
påstand om, at Hizbollah ikke er en terrororganisation?

> Det kommer an på hvordan de opfører sig.... Deler de flyveblade ud
> eller smider de med bomber....? Bruger de ordet eller geværet.....?

De sprænger bomber - det sker til tider flere gange om ugen. Derudover
inddriver de "skatter" i bedste IRA-stil, er selvbestaltet og grusom
"grænsekontrol" - og var i øvrigt på Saddams side under Iran-Irak krigen.
Jeg har hørt en hel del temmelig negativt om dem fra herboende iranere.

Fra : @

Dato : 18-07-06 13:56

> [...]
>er helt ude i hampen, for hvad var det de nlev dømt for, og efter hvilken

hvad kommer det sagen ved

blev landets statsminisre og landets udenrigsminister overfaldet på
grund af den politik de førte

ja eller nej?

var det Pernille R. Teil som modtog terroristerne som gæster på
Christiansborg?

nå der kom ingen komentarer til at de røde forbrydere i DK støtter
terrororganisationer

> [...]
>Pia Kjærsgaard samlede 600.000 kroner ind til bygningen af en kønsadskilt
>drenge- og pigeskole i den mujahedinkontrollerede Logarprovins.

er der nogen som er blevet dømt for noget ulovligt i den forbindelse?

> [...]

>hvilke briller man har på, for man skal jo ikke glemme historien, bl.a. fra
>Afghanistan og Mujahedin/Venstres ungdom fadæsen.

nej det den ene kalder noget og andre noget andet har ingen betydning

det som har betydning er lovgivning

og jeg vil gerne se din påstand om at DF har støttet en
terrororganisation underbygget

f.eks. med en dom for dette

Fra : Allan Riise

Dato : 18-07-06 14:06

@ wrote:

> hvad kommer det sagen ved
>
> blev landets statsminisre og landets udenrigsminister overfaldet på
> grund af den politik de førte
>
> ja eller nej?

Ja.

> var det Pernille R. Teil som modtog terroristerne som gæster på
> Christiansborg?

Nej, de hverken mødte eller talte med frk. Teil.

> nå der kom ingen komentarer til at de røde forbrydere i DK støtter
> terrororganisationer

Nej, der er fandens til forskel på oprør og Venstres ungdom.

> er der nogen som er blevet dømt for noget ulovligt i den forbindelse?

Det ville de være blevet i dag, og bår udgangspunktet er i dag, så....

> nej det den ene kalder noget og andre noget andet har ingen betydning

Har det ikke, så må vi jo fjerne en del injurielovgivning herhjemme.

> det som har betydning er lovgivning

Præcis.

> og jeg vil gerne se din påstand om at DF har støttet en
> terrororganisation underbygget
>
> f.eks. med en dom for dette

Du er et fjols min dreng, og du ved det.

Lad os nu sige at om 10 år, så bliver denne gruppering som DF støtter i Iran
kaldt for en terrororg. og vi to tager den her samtale en gang til, så vil
du jo bare skrive som du har gjort ang. Pia og Lars Lykke, ikke?

Du metaargumenterer.

--
Allan Riise

Fra : Allan Riise

Dato : 18-07-06 14:24

@ wrote:
> og jeg vil gerne se din påstand om at DF har støttet en
> terrororganisation underbygget
>
> f.eks. med en dom for dette

Dette en lille flig af hvad det er DF vil støtte.

"Afshari og Atris bagland er paradoksalt en organisation, der opstod under
besættelsen af den amerikanske ambassade og 444 dages gidseltagning. Selvom
organisationen har gennemgået omvæltninger, og i dag er blandt de vigtigste
prodemokratiske NGOer i landet, så ligger organisationens
anti-imperialistiske, anti-vestlige rødder lige under overfladen. Der er
ingen sympati for vestlig indblanding at hente her.

Og her når vi frem til en vigtig pointe: Der er måske et stort ønske om
ændring af den politiske og især økonomiske tilstand i Iran, men der er en
klar grænse for, hvor langt iranerne vil gå. Fortalere for fremmede magters
intervention er uden diskussion i mindretal i Iran, og med et amerikansk
eller israelsk angreb på landet kan man komme til at vække den
nationalistiske strømning i befolkningen til fordel for regimet. Måske kunne
Vesten vinde i det lange løb, tvinge regimet i knæ igennem sanktioner og
militære aktioner (og dermed civile tab), men det bliver en lang og hård
kamp, der måske ikke kan betale sig i længden. Desuden skal man naturligvis
tage de iranske trusler om destabilisering af regionen seriøst: Det kan ikke
udelukkes at angreb på Iran vil skabe reaktioner i den muslimske verden, og
dermed afføde en ny krise.

Med Irak og Afghanistan som skræmmebillede, og med den islamiske revolutions
udrensninger og forfølgelser samt otte års krig på hukommelsen, så er det de
færreste i Iran, der ønsker militær intervention. Iranerne vil frem for alt
have fred, frihed og økonomisk fremgang - og kun de færreste tror, at man
igennem krig kan få leveret netop den vare."

--
Allan Riise

Fra : konrad

Dato : 20-07-06 10:15

> jo Enhedslisten
> det var et edlem af enhedslisten der lukked de terrorister ind på
> Christiansborg, som overfaldt landets stats- og udenrigsminister

Så følger du ikke ret godt med.

> samt politiet har været inde og blande sig i at der på en
> venstreorienteret gruppes hjemmeside samledes penge ind til en
> terrrorgruppe

Jeg anede ikke at foreningen Oprør var eksplicit "venstreorienteret". Som
man kan læse i deres principprogram :

"Foreningen blev dannet for at forsvare ytringsfrihed og demokrati. Oprør
forsvarer specielt friheden til at udføre politisk arbejde og retten til at
gøre modstand mod undertrykkelse og social uretfærdighed i Danmark - og i
resten af verden"...."Oprør tager skarpt afstand fra terrorisme, dvs. at
true eller øve vold mod tilfældige og uskyldige mennesker for at skræmme
befolkningen. Men 'krigen mod terror', som den føres af USA's regering,
støttet af EU-landene, drejer sig ikke om at bekæmpe terrorisme. Den bruges
af regimer verden over til at stemple politisk opposition som
terrorister..."..."Men politisk opposition er ikke det samme som terrorisme.
Heller ikke væbnet modstandskamp. Under 2. verdenskrig kæmpede danske
modstandsfolk med våben i hånd mod nazismen. Dengang betragtede den danske
regering modstandsbevægelsen som terrorister og forfulgte dem. For få år
siden blev Nelson Mandela og frihedskæmperne i ANC i Sydafrika også kaldt
for terrorister af apartheidstaten og dens vestlige allierede."

Oprørs projekt er efter deres eget udsagn at arbejde for demokrati og
ytringsfrihed, og de har da en god pointe med "mandelatesten", synes du
ikke? Det er svært at få øje på noget som helst socialistisk i deres
holdninger - med mindre man altså identificerer ytringsfrihed, pluralisme og
demokrati som noget særligt venstreorienteret.

> såh hvilken?

Har du allerede glemt det? Det er jo ikke mere end en måneds tid siden eller
to. Læs f.eks http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/26/100034.htm Udover
at vi VED, at Folkets Mujahedinere er terrorister - så er der faktisk kun én
forskel på Messerschmidt og foreningen Oprør : Nemlig at Messerscmhidt
aktivt vil STØTTE terror, altså bruge terroren for at knække styret i
Teheran - Oprør vil ikke støtte terror, men rejse en dikussion om, hvorvidt
lister med navne på organisationer man ikke bryder sig om, ikke burde
underlægges end strengere valideringsproces, end studehandler mellem USA og
EU.

Fra : Alucard

Dato : 20-07-06 12:07

On Thu, 20 Jul 2006 11:14:51 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>gøre modstand mod undertrykkelse og social uretfærdighed i Danmark - og i

Det er jo de samme floskler som alle andre venstreorienterede lirer
af...

> [...]
>støttet af EU-landene, drejer sig ikke om at bekæmpe terrorisme. Den bruges
>af regimer verden over til at stemple politisk opposition som

Nå ja, det er jo USA's skyld det hele.... De stakkels misforståede
selvmordsbombere har bare siddet skævt på potten fordi USA er så
onde.... )

>..."Men politisk opposition er ikke det samme som terrorisme.

Jo, hvis du sprænger uskyldige i luften....

> [...]
>siden blev Nelson Mandela og frihedskæmperne i ANC i Sydafrika også kaldt
>for terrorister af apartheidstaten og dens vestlige allierede."

Hvis "frihedskæmperne" kun angreb de amerikanske (og allierede)
soldater, så var der nok heller ikke så mange der kaldte dem for
terrorister....

> [...]
>holdninger - med mindre man altså identificerer ytringsfrihed, pluralisme og
>demokrati som noget særligt venstreorienteret.

De kan skrive hvad de vil, men sandheden er et det er et sammenrend
fra den yderste venstrefløj, der pakker sig ind i fine ord....

>Har du allerede glemt det? Det er jo ikke mere end en måneds tid siden eller
>to. Læs f.eks http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2006/05/26/100034.htm Udover
>at vi VED, at Folkets Mujahedinere er terrorister -

Hvor VED vi det fra....? Efter at læst artiklen er jeg i tvivl...

>så er der faktisk kun én
>forskel på Messerschmidt og foreningen Oprør : Nemlig at Messerscmhidt
>aktivt vil STØTTE terror,

Nej.... Forskellen er at Oprør aktivt og økonomisk har støttet
terrororganisationer, mens Messerschmidt argumenterer for at en gruppe
der står på terrorlisten ikke burde stå der..... Om de burde stå på
listen eller ej, ved jeg ikke noget om....

> [...]
>lister med navne på organisationer man ikke bryder sig om, ikke burde
>underlægges end strengere valideringsproces, end studehandler mellem USA og

Det er jo lige modsat (i hvert fald ifølge artiklen du henviser til).

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 21-07-06 21:40

konrad skrev i meddelelsen <44bf498b$0$15783$14726298@news.sunsite.dk>...

>Jeg anede ikke at foreningen Oprør var eksplicit "venstreorienteret". Som
>man kan læse i deres principprogram :

Deres handlinger taler for sig selv - de støtter SOCIALISTISKE
terrorgrupper.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Alucard

Dato : 18-07-06 13:35

wrote:

> [...]
>for noget som helst, i den her sammenhæng, for de har jo netop ikke - i
>modsætning til f.eks USA - samarbejdet med og skabt terrorister.

Det har de da.... De holder altid med USA's fjender, uanset hvor
forbryderiske disse fjender end måtte være...

Fra : konrad

Dato : 20-07-06 10:04

> Det har de da.... De holder altid med USA's fjender, uanset hvor
> forbryderiske disse fjender end måtte være...

Hvilke venstreorienterede holder med Al-Quada, Taleban eller irakiske
beheadere? Jeg kender ærlig talt ikke nogen, Alucard - og har ikke hørt om
nogen. I hvert fald ikke i dansk politik.

Fra : Alucard

Dato : 20-07-06 11:51

On Thu, 20 Jul 2006 11:04:15 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Hvilke venstreorienterede holder med Al-Quada, Taleban eller irakiske
>beheadere? Jeg kender ærlig talt ikke nogen, Alucard - og har ikke hørt om
>nogen. I hvert fald ikke i dansk politik.

De støtter dem på den måde at hver gang Al-Qaeda eller andre
terrorister sprænger kvinder og børn i luften, så kommer det straks at
det jo egentligt er USA's skyld det hele.....

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 18-07-06 17:49

konrad skrev i meddelelsen <44bcaa9d$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>...

>aktivt støtte terorisme i Danmark? Den politiske venstrefløj? Nej - sjovt

Jo - Enhedslisten støtter diverse terrorbevægelser som eksemplevis PFLP
og FARC. Eksempelvis kan vi se hvorledes enhedslisten i strid med loven
skaffede en dømt terrorist fra Blekingegadebanden et job i Københavns
kommune.

De antidemokratiske stormtropper fra de såkaldt "autome" bander nyder
også hely klart deres sympati og beskyttelse.

Og hvad angår angrebene på vores stats- og udenrigsministre så var EL-
folketingsmedlemmernes umidelbare reaktion at det var helt fint at det var
sket.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : konrad

Dato : 20-07-06 09:58

"Carl Alex Friis Nielsen" <cafn@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jo - Enhedslisten støtter diverse terrorbevægelser som eksemplevis PFLP
> og FARC.

Du blander Enhedslisten sammen med gruppen Oprør. Enhedslisten hverken
støtter eller samler penge ind til FARC/PFLP. Det har de ovenikøbet måtte
skrive pressemeddelse omomkring, fordi JP i nogle artikler fejlagtigt også
blandede Oprør og Enhedslisten sammen. Omvendt findes der ingen tvivl om, at
Morten Messerschmidt m.fl udtalte sig i egenskab af folketingspolitikere for
DF, da de fra egne kontorer på Christiansborg plæderede for aktiv støtte til
terrorisme - blandt ved at bruge pengene fra regeringens "dialogfond".

> Eksempelvis kan vi se hvorledes enhedslisten i strid med loven
> skaffede en dømt terrorist fra Blekingegadebanden et job i Københavns
> kommune.

Det var hverken i strid med loven eller havde noget med Enhedslisten af
gøre. Der var tale om en kommunal ansættelse - Københavns Kommune - og det
havde relation til et kvarterløftprojekt. Ingen fra Enhedslisten har været
involveret i denne ansættelse - du blander denne gang nok Enhedlisten som
parti sammen med SF'eren Jesper Langebæk. Og ejheller partiet SF har i
øvrigt ansat nogen som helst, i den sammenhæng. Hvad gjorde - i dine øjne -
ansættelsen "ulovlig"?

> De antidemokratiske stormtropper fra de såkaldt "autome" bander nyder
> også hely klart deres sympati og beskyttelse.

Hvordan giver det sig udslag? De får da ikke mere sympati end fodboldbøller,
som der er 100 gange flere af.

> Og hvad angår angrebene på vores stats- og udenrigsministre så var EL-
> folketingsmedlemmernes umidelbare reaktion at det var helt fint at det var
> sket.

Ejheller dette er i overensstemmelse med virkeligheden. Pernille
Rosenkranzt-Theil blev rigtig nok af de vanlige politiske modstandere fra
den yderste højrefløj kædet sammen med malingangrebene, f.eks blev det
påstået, at hun havde smuglet dem ind på Christiansborg. Men det blev straks
fastslået at hun intet havde at gøre med gerningsmændene, ligesom hun i
øvrigt - akkurat som alle andre folketingspolitiekre - ikke kjunne bifalde
et overfald på en folkevalgt politiker! Hvad hun sagde dengang - noget hun i
øvrigt senere har fortrudt, for det blev jo misforstået, var, at hun
vuredere det som en forudsigelig "symbolaktion". Som hun sagde : " Når man
smider bomber i hovedet på folk og går ind og legitimerer en krig i Irak,
hvor hundredtusind kommer til at dø, så synes jeg, at det er ret
forudsigeligt, at nogle folk reagerer på det, siger Rosenkrantz-Theil" (DR,
180303) En simpel analyse - hverken et forsvar eller legetimation af metode.
Og det viser sig jo forøvrigt, at den klat maling jo netop ikke ligefrem
matcher de snart 100.000 dræbte i Irak.

Fra : JBH

Dato : 20-07-06 22:08

"konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> skrive pressemeddelse omomkring, fordi JP i nogle artikler fejlagtigt også

Snip.

Du er sgu da et vrøvlehovede..

Sakset fra Enhedslistens hjemmeside

"Enhedslistens Forretningsudvalg besluttede på sit møde onsdag, at
Foreningen Oprørs appel om at trodse terrorloven og samle ind til
befrielsesbevægelser, skal publiceres på Enhedslisten.dk
"

Man skal da være temmelig blind, hvis man ikke kan se at det er en støtte
til Oprør...Og i sædvanlig stil vælger venstrefløjslakajerne at bryde loven.

/JBH

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-06 06:56

JBH wrote:
> [...]
>
> Man skal da være temmelig blind, hvis man ikke kan se at det er en
> støtte til Oprør...Og i sædvanlig stil vælger venstrefløjslakajerne

Der er ikke brudt nogen lov, og der er *intet* galt i at appelere om en lov
kan bære rigtig eller ej.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 21-07-06 07:25

On Fri, 21 Jul 2006 07:56:15 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Der er ikke brudt nogen lov, og der er *intet* galt i at appelere om en lov
>kan bære rigtig eller ej.

Du skal da vist have dine skolepenge tilbage....

Det er ikke en appel til at finde ud af om en lov er rigtig eller ej,
men en direkte appel om at BRYDE loven....

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-06 08:18

Alucard wrote:

> Du skal da vist have dine skolepenge tilbage....
>
> Det er ikke en appel til at finde ud af om en lov er rigtig eller ej,
> men en direkte appel om at BRYDE loven....

Det som enhedslisten gjorde, er at spørge om Oprørs hjemmeside kunne være på
kant med loven, hvorfor de havde linket til den.

Det svarer til at de der har henvist til terrorsider, links med folk der får
hugget hovedet af etc. de bryder loven.

Så er I fandme mange herinde der har brudt loven dengse...

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 21-07-06 10:05

On Fri, 21 Jul 2006 09:17:37 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det som enhedslisten gjorde, er at spørge om Oprørs hjemmeside kunne være på
>kant med loven, hvorfor de havde linket til den.

Nej det var det ikke....

EL bragte Oprør's appel fordi de ikke var enig i den lov der forbød
den (og derfor ikke mente at de skulle overholde den).....

Den udvidede konklusion må så være at EL mener at man kun skal
overholde de love man selv mener er fornuftige....

>Det svarer til at de der har henvist til terrorsider, links med folk der får
>hugget hovedet af etc. de bryder loven.

Sikke noget vrøvl....

>Så er I fandme mange herinde der har brudt loven dengse...

Nå, så kom der lige en sviner, i stedet for et argument... ))

Fra : Allan Riise

Dato : 21-07-06 10:35

Alucard wrote:

> Nej det var det ikke....
>
> EL bragte Oprør's appel fordi de ikke var enig i den lov der forbød
> den (og derfor ikke mente at de skulle overholde den).....

Nej, fordi de ville have debatten, den der er umulig i folketinget på grund
af der føres blokpolitik.

> Den udvidede konklusion må så være at EL mener at man kun skal
> overholde de love man selv mener er fornuftige....

Nej, igen, de har ikke selv opfordret til noget som helst i den retning.

> Sikke noget vrøvl....

<<<<<nej det er da ej, EL linker til oprør, og straks er EL lig med oprør.

Du, t.eks. linker til en der får hugget hovedet af, altså er du sat i bås
med dem der kan li' at hugge hoveder af, ifølge din egen logik.

> Nå, så kom der lige en sviner, i stedet for et argument... ))

Det er da et argument, pånær Dengse.

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 21-07-06 11:15

On Fri, 21 Jul 2006 11:34:51 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Nej, fordi de ville have debatten, den der er umulig i folketinget på grund
>af der føres blokpolitik.

Dårlig bortforklaring....

Typisk for venstrefløjen... Hvis der ikke er nogen der gider at høre
på deres vrøvl, så er det p.g.a. undertrykkelse/censur fra Fogh, Bush,
de borgerlige generelt, DF eller måske julemanden.... (Nå nej,
julemanden har jo rødt tøj på)..... )))

> [...]
>
>Du, t.eks. linker til en der får hugget hovedet af, altså er du sat i bås
>med dem der kan li' at hugge hoveder af, ifølge din egen logik.

Din egen logik er jo ikke-eksisterende.... )

EL var fuldstændigt klar over at de brød loven....

Til forskel argumenterer DF for at fjerne en gruppe fra terrorlisten
UDEN at bryde loven....

>Det er da et argument, pånær Dengse.

Nej.... Du skriver at hvis dit vrøvl er rigtigt (hvilket det ikke er),
så.... (et eller andet).....

Fra : Carl Alex Friis Niel~

Dato : 21-07-06 21:46

konrad skrev i meddelelsen <44bf458b$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>...

> [...]
>skrive pressemeddelse omomkring, fordi JP i nogle artikler fejlagtigt også

EL valgte at være talerør for Oprør efter myndighederne havde dømt deres
hjemmeside ulovlig.

> [...]
>øvrigt ansat nogen som helst, i den sammenhæng. Hvad gjorde - i dine øjne -

At den af myndighederne er bedømt som i strid med reglerne for at ansætte
personer i Kbh.'s kommune.

>Hvordan giver det sig udslag? De får da ikke mere sympati end
fodboldbøller,
>som der er 100 gange flere af.

Jo de gør - de får politisk beskyttelse af deres sympatisører, som hindrer
politiet i
effektivt at beskytte borgerne mod disse kriminelle banders hærgen.

> [...]
metode.
>Og det viser sig jo forøvrigt, at den klat maling jo netop ikke ligefrem

Altså et klart udtryk af sympati for personer som begår terristiske overgreb
mod folkestyret.

--------------------------------------
Carl Alex Friis Nielsen

Love Me - take me as I think I am

Fra : Konrad

Dato : 13-07-06 15:14

fundamentalistiske

> Nix.... Mange venstreorienterede bruger argumentationen "Min fjendes
> fjende er min ven".....!!!!

Er det nu ophøjet til særlig klassisk såkaldt venstreorienteret ræsonnement?
Det er jo i realiteten "reaganisme" der afspejles. Skide være med
integriteten - så længe vores "venner" er værre end vore fjender. Også i dag
virker det på mig lidt besynderligt, at "islamskeptikere" hellere end gerne
samarbejder med fundamentalistiske voldsregimer såsom det saudiske eller
pakistanske - sålænge de altså er vores "allierede". Hvad konservative,
højreorienterede, liberale osv da ikke har set igennem fingre med, fra den
slags kanter. F.eks udbredelsen af atomvåbenteknologi. Jeg kender ingen
eksempler på at "venstreorienterede" har holdt hånden over den slags
fundamentalistiske regimer, for ikke at tale om at samarbejde med dem...

Fra : Alucard

Dato : 13-07-06 16:38

On Thu, 13 Jul 2006 16:14:11 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>Er det nu ophøjet til særlig klassisk såkaldt venstreorienteret ræsonnement?

Det er bare en generel observation...

>Jeg kender ingen
>eksempler på at "venstreorienterede" har holdt hånden over den slags
>fundamentalistiske regimer, for ikke at tale om at samarbejde med dem...

Hvad med Cuba og NordKorea....? Eller det gamle Sovjetunionen...?
Eller Kina....? Eller........................................

Fra : konrad

Dato : 18-07-06 10:42

> Det er bare en generel observation...

> Hvad med Cuba og NordKorea....? Eller det gamle Sovjetunionen...?
> Eller Kina....? Eller........................................

Hverken Kina, Cuba eller Nordkorea har udgjort nogen som helst trussel i den
almindelige danskers bevidsthed. Ingen af disse lande har bedrevet
terrorisme her i vesten, mig bekendt - eller truet os på nogen måde.
Nordkorea har en kontrovers med særligt USA, Japan og Sydkorea - men hvilke
danske politikere er det nu lige, der nogensinde har bakket Nordkorea op?
Nogle troede under den kolde krig, at Sovjet var en trussel - andre troede
det samme om USA. Man havde en terrorbalance - begge parter blev støttet af
danske politikere. Er den danske opbakning til de amerikanskstøttede
terrorister i Afghanistan udtryk for venstreorienteret kollobaration? Godt
nok er Lars Løkke Rasmussen til venstre - men det er altså partiet, -
orienteret er han ikke Dine "generelle observationer" virker på mig til
at være anekdotiske.

Fra : Alucard

Dato : 18-07-06 13:33

On Tue, 18 Jul 2006 11:41:32 +0200, "konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

> [...]
>nok er Lars Løkke Rasmussen til venstre - men det er altså partiet, -
>orienteret er han ikke Dine "generelle observationer" virker på mig til

Det var heller ikke det der var din påstand, men "Jeg kender ingen
eksempler på at "venstreorienterede" har holdt hånden over den slags
fundamentalistiske regimer, for ikke at tale om at samarbejde med
dem.."

Og det VAR/ER nogle fundamentalistiske lande uanset om USA var/er
nogle skidderikker....

Dit svar er typisk for venstrefløjen "Jamen USA laver også noget lort"
(som om det skulle gøre det bedre)....

Fra : konrad

Dato : 25-07-06 10:39

> [...]
> eksempler på at "venstreorienterede" har holdt hånden over den slags
> fundamentalistiske regimer, for ikke at tale om at samarbejde med

Kan vi ikke blive enige om, så, at der sådan set ikke er nogen forskel på om
det er højreorienterede eller venstreorienterede, som holder hånden over
lige præcis deres form for fundamentalisme? Jeg har svært ved at se nogen
forskel.

> Og det VAR/ER nogle fundamentalistiske lande uanset om USA var/er
> nogle skidderikker....
>
> Dit svar er typisk for venstrefløjen "Jamen USA laver også noget lort"
> (som om det skulle gøre det bedre)....

OK. Det er selvfølgelig ret tamt, helt enig.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 21:50

> [...]

> grupperinger. Du kan jo med 100% sikkerhed alligevel ikke redegøre for
> hvorfor og hvordan den danske venstrefløj skulle opfatte religiøse

Huh? Det er de sku da når de venstreekstremistiske elementer går på
godan i både USA, London og Danmark! Bl.a. under demonstrationer imod
krigen i Irak!

Vrøvl.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-08-06 17:59

> [...]

> udover at den er bizar og udtryk for politisk umodenhed - faktisk kun et
> fænomen blandt konspirationsglade højreorienterede.

Autonome og HuT-er hånd-i-hånd? Og autonome som virker som
rekrutteringsgruppe til HuT, hvor etniske danskere konverterer til
islam, og tilslutter sig den mest højreekstreme gruppe på dansk jord?

En gruppe hvis erklærede mål er indførelsen af et verdensdiktatur [et
kalifat], hvor kaliffens magt kun er begrænset af de islamiske lovlærde,
der skal sikre shariaens fulde overholdelse i al dens gru? En gruppe som
ønsker jøderne som gruppe totalt udryddet, og som varigt vil degradere
alle andre 'accepterede' troende til 2. rangs borgere, mens ateister som
dig selv skal slagtes?

For mig at se er de værre end Adolf Hitler i sin tid var.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 21:50

> [...]

> til den yderste højrefløj. Samtidig med at jeg undrer mig over at den
> danske venstrefløj opfatter dem som en slags kampfæller ...

Ja, AlQ og HUT er sørenme også borgerlige... right.

Per, tag dig sammen. De religiøse fanatister kan ikke sættes ind på en
Højre-Venstre skala. Der skal en tredie fløj til.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 21:50

> [...]

> med i gruppen her, hvor højrefløjselementer
> vender og drejer den ikke-eksisterende muslimske
> terror, at det netop er det yderste højre, der

Yeah right. Det var jo også Nazister der bombede WTC, Madrid, London,
USS Cole osv.

Fra : Vidal

Dato : 10-07-06 22:09

Peter Bjørn Perlsø wrote:

> Yeah right. Det var jo også Nazister der bombede WTC, Madrid, London,
> USS Cole osv.

Nævn lige nogle eksempler på islamisk terror i
Danmark.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 10-07-06 22:20

On Mon, 10 Jul 2006 23:09:20 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Nævn lige nogle eksempler på islamisk terror i
>Danmark.

Vollsmose
Gellerup
dansk sprognævn
TV2
Jyllandposten
12 tegnere
diverse politikere
og
bare politiets bekymring for terror mod SIAD har fået politiet til at
bryde grunsdloven ved at nægte en flok fredelige borgere i at
forsamles på Nørrebro

en hel familie af pakistanske muhamedanere er fornylig blevet dømt for
terror mod eget familiemedlem plus svigersøn
denne terror førte til mord

--
Hvad kan man svare til en mand, som fortæller,
at han hellere vil adlyde sin gud end sine medmennesker,

Fra : GB

Dato : 10-07-06 22:34

peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter Bjørn Perlsø) wrote in

> Yeah right. Det var jo også Nazister der bombede WTC, Madrid, London,
> USS Cole osv.

Nej, det var jøderne i samarbejde med CIA og familien Bush.

Det tror både ham der Martin og Villy Dalsgård åbenbart på.

GB

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-07-06 16:28

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Opfordringen blev bragt på mig ubekendte <http://www.bzby.dk>, men
> desværre for ham læste politiet altså med - mon ikke det også læser

Den tanke har jeg nu ofte haft - og selvfølgelig gør PET det. Faktisk anser
PET højreekstremisme som mere farlige lige pt end venstreekstremisme - og
højreekstreme er der jo masser af herinde.

Mindes dog en eller anden der fortalte at han havde været væk på grund at
eller andet obskurt. Hvad det var præcist - kom vist aldrig frem.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 10-07-06 21:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Opfordringen blev bragt på mig ubekendte <http://www.bzby.dk>, men
> desværre for ham læste politiet altså med - mon ikke det også læser med
> her?

Utvivlsomt, hvis visse "slemme" ord bliver "flagget" af PET's software.

Fra : Michael Weber

Dato : 10-07-06 23:14

"Peter Bjørn Perlsø" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote in message

> [...]
> want you to be worn down by taxes until you are dependent and helpless."
> - James Dale Davidson, National Taxpayers Union

Interessant tanke.
Mon ikke PET allerede har et samarbejde med netarkivet.dk ?!

Go go go :P

Med venlig hilsen
MIchael Weber