Smitter landsbytosse-afvigelserne?
Fra : Bo Warming

Dato : 07-07-06 09:02

Smitter landsbytosse-afvigelserne?

Dengang psykiatri skulle markedsføre sig selv som en naturvidenskab ,
i fodsporene på Kocks og Pasteurs mikrobe-smitstofs-opdagelser var de
meget glade for storbyernes klynkende alkoholikere - og hysteriske
overklassefruentimmere (og kunstnere som van Gogh som opdigtedes
gale=geniale)

Blandt storbybumser med en vis sexappeal fandt de nogle med syfilis,
som troede , at de var Napoleon eller Jesus (APJ-sty le) og de
opdigtede at megalomanien(storhedsvanviddet, som oftest gik i sig selv
efter nogle måneder) var resultat af infektionsmikrobernes skade på
hjernevævet (spirokæter, "neurosyfilis". - psykosomatik vendte
lægeforskerne deres blinde øjne mod)

Magthavernes glæde ved den ny sindsyglægekunst bestod i a man nu med
moraliserende hvidkitlet præsteskab i ryggen kunne angribe sexuel
promiskuitet og generelt kalde dem man var uenig med for tossede" og
lyve, at piller var løsningen på sære ideer.(Nietzsche havde
neurologisk sygdom (ej psykose) og blev brugt som forsøgskanin vedr ny
bivirkningsbfængte psykofarmaka, bl.al kloral og barbiturater).

Jeg har oplevet, at mange fremskridtsfolk som gæster i mit hjem har
bedt om lov til at gå ud og vaske glasset/kaffekoppen ,inden de hældte
drikkevaren i det, og en har endda ment, at hvis han blev forkølet i
de næste uger var det nok pga mit urene hjem!

Da ingen var analbollere er det svært at forestille sig nogen sygdom
overført, men generelt vil forældre ikke sende deres børn i børnehave,
hvor der er et aidssmittet barn, for man kan lide at tro, at afvigelse
er smitsomt blot ved alm omgang på meters afstand - ligesom lus hopper
fra hårbund til hårbund på uforklarlig vis

Naturligvis er sygehuse sygdomsfremkaldende ved at syge menneske har
psykisk smittende pessimisme evt depression (altså de der er
disponeret for lavt selvværd, gør andr med selvhad til idoler, evt
ubevidst, hvilket skabe epidemierne i kzlejrene, delvis).

At jeg nogensinde har smittet nogen med andet end evt livsglæde,
kritisk sans, sund skepsis eller kreativ eksperimenterelyst, har jeg
svært ved at tro , men at SIADs rygte kunne blive plettet og alle
kaldt landsbytosser, hvis jeg som medlem blandede mig i optoget, er
noget, man mener, hvis man har overført barndommens
autoritet-til-moderen til autoritet-til-massemedierne, og man lader
sig drive rund i manegen af journalisternes jødestjerning og
smagsdommeri.

DF smed engang nogle filosofistuderende ud, Martin Kasler og Annete
Ladegård mfl. Selvom deres "Dansk Forum"" ikke var halvt så
nazi-lignende som Dansk Front, og denne dumhed skyldtes reeelt
misundelse mod deres overlegne intellekt, som Skårup og Tuesen Dahl
mente kunne rivalisere mod deres eget - det er Glisrups vurdring af
den medie-triumf, som det var at Pia gjorde sig stueren ved ikke at
lade sit parti være demokratisk rummeligt.