Den franske løsning
Fra : Jesper

Dato : 02-07-06 17:52

Så det lige i TV-Avisen 18:30 : 3 franske 52m betonblokke blev revet
ned. De var iflg. franskmændene beboet af ballademagere.

Måske var her en idé til Rosenhøj, Gellerupparken, Vollsmose mv.?

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Basil

Dato : 02-07-06 18:00

Jesper kom med denne ide:
> Så det lige i TV-Avisen 18:30 : 3 franske 52m betonblokke blev revet
> ned. De var iflg. franskmændene beboet af ballademagere.
>
> Måske var her en idé til Rosenhøj, Gellerupparken, Vollsmose mv.?

Man har brugt samme løsning i mange år i England, jeg ved ikke om det
løste problemerne, eller lavede flere ?
Kai

Fra : Jim

Dato : 02-07-06 18:44

> Så det lige i TV-Avisen 18:30 : 3 franske 52m betonblokke blev revet
> ned. De var iflg. franskmændene beboet af ballademagere.
>
> Måske var her en idé til Rosenhøj, Gellerupparken, Vollsmose mv.?

Så hellere Rundhøj istedet for Rosenhøj..
Men hvis det endelig skal være, så tage dem alle med.
Men så kan vi tage Bispehaven og Mjølnerparken med.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 19:25

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Så hellere Rundhøj istedet for Rosenhøj..
> Men hvis det endelig skal være, så tage dem alle med.
> Men så kan vi tage Bispehaven og Mjølnerparken med.

Rosengården?
<http://www.attachinformation.com/informatoren/lasblogg.asp?ID=210>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 02-07-06 19:34

> Rosengården?
> <http://www.attachinformation.com/informatoren/lasblogg.asp?ID=210>

Rosengården kender jeg ikke noget til.
Men både Rosenhøj og Rundhøj er bebyggelser i århusforstæderne h.h.v. Viby
og Holme.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 20:01

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Rosengården kender jeg ikke noget til.
> Men både Rosenhøj og Rundhøj er bebyggelser i århusforstæderne h.h.v. Viby
> og Holme.

JP har da ellers haft en lang artikelserie om Rosengården. Malmøs store
ghetto, hvor de få svenskere og skåninger har placeret et demonstrativt
svensk flag på altanerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 02-07-06 20:31

> JP har da ellers haft en lang artikelserie om Rosengården. Malmøs store
> ghetto, hvor de få svenskere og skåninger har placeret et demonstrativt
> svensk flag på altanerne ...

Beklager, det har jeg ikke fulgt med i.
Men det er da en fin manifestation at flage fra altanen.

Fra : Per Rønne

Dato : 02-07-06 21:15

Jim <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> wrote:

> Beklager, det har jeg ikke fulgt med i.
> Men det er da en fin manifestation at flage fra altanen.

Ja, så 'racistiske' er vi danskere trods alt ikke .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 02-07-06 21:20

> Ja, så 'racistiske' er vi danskere trods alt ikke .

Næh., det er vi vel ikke... :)
Men jeg ved, at det er en meget stor tradition at flage på huset.
Og det er det også i både Sverige og Norge.
Men jeg er sikker på, at Danmark vil blive op fattet som særdeles
nationalistisk eller endda racistisk, hvis vi gjorde det samme.

Fra : Jim

Dato : 02-07-06 21:29

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Næh., det er vi vel ikke... :)
> Men jeg ved, at det er en meget stor tradition at flage på huset.

Altså i USA...