Næste opgør bliver om skatten
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-06-06 19:09

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3803202/

For 17 måneder siden bekendtgjorde Bendt Bendtsen, at han ville presse
Fogh til lavere skat.

Siden da har den konservative leder pænt holdt sig tilbage. Han har oven
i købet givet statsminister Anders Fogh Rasmussen (V) håndslag på, at
der ikke skulle tales skat under de følsomme velfærdsforhandlinger.

***

Min kommentar: Jeg vil se konkrete skattelettelser før jeg tror på det.

--
regards, Peter B. Perlsø - liberterran.org - antipartiet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Kim2000

Dato : 22-06-06 19:24

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> ***
>
> Min kommentar: Jeg vil se konkrete skattelettelser før jeg tror på det.

Skal vi gætte på der kommer en minimal skattelettelse lige inden valget. Det
kan være den bliver lidt større, hvis Fogh står til at tabe valget.

mvh
Kim

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 22-06-06 19:49

"Kim2000" skrev i en meddelelse

> Skal vi gætte på der kommer en minimal skattelettelse >lige inden valget.
Det
> kan være den bliver lidt større, hvis Fogh står til at tabe >valget.

LOL .. skattelettelsen bliver så omvendt proportional med
tilslutningen til fogh

--
Med særlig Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 23-06-06 06:30

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev

> Min kommentar: Jeg vil se konkrete skattelettelser før jeg tror på det.

Hvem er det nu lige, der i høj grad ønsker skattelettelser i Danmark.

Det er virksomhederne og deres parti (som fejlagtigt benævnes et
folkeparti).

Dvs. at evt. skattelettelser ikke skal komme lønmodtagerne til gode - men
udelukkende erhvervslivet. Skattelettelser til lønmodtagere er kun til brug
for, at holde lønningerne nede. Der er ingen ansvarlige politikere, der
ønsker den almene købekraft øget væsentligt. Det kan handelsbalancen
overhovedet ikke holde til.

- Jensby

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-06-06 11:48

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> wrote:

> [...]
> for, at holde lønningerne nede. Der er ingen ansvarlige politikere, der
> ønsker den almene købekraft øget væsentligt. Det kan handelsbalancen

Endnu en udskyldning til listen over "undskyldninger for ikke at sætte
skatten ned".

Hvad mener du at handelsbalancen har med det almene velfærdsniveau i
Danmark at gøre, Jan?

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 26-06-06 09:27

""Peter Bjørn Perlsø"" skrev

> Hvad mener du at handelsbalancen har med det almene velfærdsniveau i
> Danmark at gøre, Jan?

Det, jeg ubehjælpeligt forsøger at udtrykke, er, at vælgerne tror, at
skattelettelser er lig med flere penge til forbrug. Det sker ikke, idet
vores import vil stige progressivt ved øget forbrug. Når politikerne taler
om skattelettelser, er det udelukkende for at forbedre konkurrenceevnen -
dvs. lavere lønninger.

- Jensby

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-06-06 13:08

Jan Bang Jensby <jbjFJERN@FJERNdatea.dk> wrote:

> ""Peter Bjørn Perlsø"" skrev

> Det, jeg ubehjælpeligt forsøger at udtrykke, er, at vælgerne tror, at
> skattelettelser er lig med flere penge til forbrug.

Ikke nødvendigvis. Til de højere indkomster vil skattelettelser også gå
til mere investering.

Skatteletteler vil hæve reallønnen.

Fra : @

Dato : 23-06-06 14:34

On Thu, 22 Jun 2006 20:09:25 +0200, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>

>***
>
>Min kommentar: Jeg vil se konkrete skattelettelser før jeg tror på det.

politikere som lover skattelettelser lyver

hvis der blev lettet på skatterne

hvad er dit bud da på hvad der skal fjernes fra offentlig
financiereing(skattefinancieret)

gerne i prioriteret rækkefølge, da dit idealsamfund ikke bliver
indført overnight

--
Blasfemilove bør afskaffes. Det ville være en sær gud,
som har behov for at blive beskyttet af loven

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 24-06-06 00:40

@ <1@invalid.net> wrote:

> politikere som lover skattelettelser lyver

Som oftest, ja. Glistrup & Co. var dog en vigtig undtagelse.

> hvis der blev lettet på skatterne
>
> hvad er dit bud da på hvad der skal fjernes fra offentlig
> financiereing(skattefinancieret)

En ikke udtømmelig liste, skrevet i ingen speciel orden, men det er det
første jeg lige kan komme i tanke om:

- Almennyttigt/socialt boligyggeri, som alligevel for det meste er
indkvartering af muhammedanere. Overdrag byggerierne til dem der bor
der, så de selv kan forvalte deres ejendom. Hvis ikke, kan de få en
gratis returbillet til hjemlandet. DK kan spare ca 30 mia kr/år på sigt
hvis dette gennemføres. Måske mere.

- Stop for aktivering, både tvungen og frivillig. Sænk istedet
skatterne, så skal folk sku nok selv finde ud på arbejdsmarkedet. Indfør
evt. et klækkeligt arbejdstagerfradrag, hvilke stærkt vil forøge folks
ønske om at komme i arbejde (naturlig aktivering!), fremfor at være på
velfærdsspøjten.

- Fastfrysning (i kroner!) af overførselsindkomster.

- Kulturstøtte. Væk med det lort. Jeg har ikke brug for en eller anden
pamper skal sidde og bestemmme hvad og hvad ikke jeg kan tænkes at bruge
min fritid på af "kultur". Ved at fjerne denne fjerne vi ogsåp et utal
af røde personager fra finansloven, hvilket kun er en bonus.

- Efterløn (stop for tilgang til denne ordning). Afskaffelse når der
ikke er flere der modtager efterløn (5 år efter) start på udfasning.

- Sundhedsvæsenet (privatiseres, evt. med en overgangsperiode, som
tidligere beskevet)

Dette skal finansiere en skattereform ala den Liberalisterne har
foreslået, med en flad indkomstskat på 38% og et bundfradrag på 70.000
kr /år.

> gerne i prioriteret rækkefølge, da dit idealsamfund ikke bliver
> indført overnight

Jeg har ikke et idealsamfund. Jeg er ikke utopist.