Ændring af billede hvert x antal sekund
Fra : Mathias

Dato : 29-08-06 19:05

Jeg har en webside hvor jeg gerne have et billede til at skifte mellem
flere forskellige billeder med fast interval, fx 10 sekunder. Jeg
prøvede først med en animeret gif, men det pga. gif-billeders
begrænsning på 256 farver, så ændrede det en del (for meget) på nogle
af billedernes farver.

Er det muligt at bruge JavaScript? Jeg kender ikke til at JavaScript
kan aktiveres hvert x antal sekunder, men måske det er? Jeg ønsker
ikke at refreshe hele siden med en evt. meta refresh. Kun selve
billedet.

Sidst, men ikke mindst har jeg overvejet en Java-Applet, men det
virker umiddelbart som overkill. Så tror jeg bare at det bliver et
random billede ved hvert load.

Fra : Holst

Dato : 29-08-06 19:12

Mathias wrote:

> [...]
>
> Sidst, men ikke mindst har jeg overvejet en Java-Applet, men det
> virker umiddelbart som overkill. Så tror jeg bare at det bliver et

Prøv news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvis du vil vide noget
om JavaScript. Og jeg tror bestemt, at det du ønsker, kan klares med
JavaScript.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-08-06 01:09

On Tue, 29 Aug 2006 20:05:17 +0200, Mathias <nej@tak.du> wrote:

>Jeg har en webside hvor jeg gerne have et billede til at skifte mellem
>flere forskellige billeder med fast interval, fx 10 sekunder.

Overvej det lige en gang til - det er ret irriterende at se på, hvis
vi taler om almindelige sider, hvor billederne ikke er det centrale.
Taler vi om fremvisning af en billedserie kan det muligvis godt laves
på en fornuftig måde.

>Så tror jeg bare at det bliver et random billede ved hvert load.

Lyder som en langt bedre idé

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,