MS Windows
briani 27239
XP eller mediacenter
Fra : JcLind

Dato : 29-08-06 15:00

Vi påtænker at købe ny computer. Valget står mellem XP eller
mediacenter. Jeg har hørt dårligt om Mediacenter, men det er for nogle
måneder siden. Hvordan er situationen i dag?

Selvom vi skal redigere film fra vores videokamera og brænde DVDere,
synes jeg det er lidt voldsomt med et Mediacenter.
Har nogle en erfaring med om Mediacenter er lisså godt et styresystem
som XP, som vi kender allerede?

VH jakob med frue

Fra : Nicolai

Dato : 29-08-06 15:15

"JcLind" <Svar-her-i@gruppen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> synes jeg det er lidt voldsomt med et Mediacenter.
> Har nogle en erfaring med om Mediacenter er lisså godt et styresystem

Det skulle være stort set det samme, bortset fra at der er kommet flere
media funktions ting med i.

> VH jakob med frue

Nicolai

Fra : JcLind

Dato : 29-08-06 15:16

> [...]
| synes jeg det er lidt voldsomt med et Mediacenter.
| Har nogle en erfaring med om Mediacenter er lisså godt et styresystem

Jeg ved godt at Mediacenter osse er XP. Så vidt jeg er orienteret, så
skal en intel viiv processor styres af mediacenter og en processor uden,
kører med "gammel" XP.

Er mediacenter pålidelig og god som "gamle" XP?

VH jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-08-06 15:40

JcLind skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Er mediacenter pålidelig og god som "gamle" XP?
> VH jakob

En MCE er bare en XP Pro, hvor man har fjernet muligheden for at
logge på et domæne og i stedet har man tilføjet nogle funktioner
omkring multimedier.

Men det er stadig en XP med de fordele og lemper, det giver.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kent

Dato : 29-08-06 16:47

JcLind skrev:
> Vi påtænker at købe ny computer. Valget står mellem XP eller
> mediacenter. Jeg har hørt dårligt om Mediacenter, men det er for nogle
> måneder siden. Hvordan er situationen i dag?

Jeg kender kun den version, som jeg selv har. Men der er åbenbart 2
versioner 2002 og 2005. På den version jeg har, så står der 2002 på
diskene, men inde i systemet står der 2002. Og jeg har ikke kunne finde
ud af, hvad forskellen egentlig er

Så vidt jeg ved er MCE bygget ovenpå en XP Pro, hvilket der i hvert
tilfælde står under installering. Det er så spørgsmålet om der er en
forskel i pris på de 2 versioner. I OEM-version til selvinstallering
koster MCE ikke mere end XP Home og mindre end XP Pro. Men
preinstalleret kan det selvfølgelig godt være omvendt.

> [...]
> synes jeg det er lidt voldsomt med et Mediacenter.
> Har nogle en erfaring med om Mediacenter er lisså godt et styresystem

Hvis I lader være med at starte MCE, så er der ingen forskel, så vidt
jeg ved. Alt på min maskine virker som ved den gamle XP. Jeg skiftede
kun fordi, at jeg ikke kunne få min TV-tuner til at virke med det
medfølgende program.

Mit råd er, hvis der ikke er en (væsentlig) forskel i pris, at glemme
alt om dette og købe den computer I bedst kan lide.

--

Kent

Fra : JcLind

Dato : 29-08-06 17:20

"Kent" <kentmagnussen@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

| Mit råd er, hvis der ikke er en (væsentlig) forskel i pris, at glemme
| alt om dette og købe den computer I bedst kan lide.

Tak til alle, der har skrevet.

Jeg troede lige, at processoren var speciel til Mediacenter og ikke til
XP. Så er det vel derfor at en Viiv-processor skal bruge mediacenter
fordi den er så ny i teknikken.
Jeg går ud fra at man senere kan opdatere til Vista til den tid

VH jakob

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 29-08-06 20:24

> [...]
> fordi den er så ny i teknikken.
> Jeg går ud fra at man senere kan opdatere til Vista til den tid

CPU'en er fuldstændig ligeglad med hvilken form for styresystem der
indstalleres, du bestemmer selv om du vil køre XP home, XP pro, mediecenter,
linux eller windows 2000 for bare at nævne nogen.
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Aksel

Dato : 29-08-06 20:27

> [...]
> fordi den er så ny i teknikken.
> Jeg går ud fra at man senere kan opdatere til Vista til den tid

Både XP og Mediacenter kan køre med alle processorer med en rimelig
hastighed (nok min. 1,5 GHz) og rigeligt med RAM.

Hilsen Aksel

Fra : Richard Thune

Dato : 30-08-06 08:14

> [...]
> synes jeg det er lidt voldsomt med et Mediacenter.
> Har nogle en erfaring med om Mediacenter er lisså godt et styresystem

Mediacenter er et program der kører under (ovenpå) windows xp, så du har
også en helt normal xp.
Men mediacenter understøtter som standard hverken film redigering eller
dvdbrænding udover hvad der er i xp.
RT