PHP - og dynamiske skabeloner i FP03
Fra : Magic Hansen

Dato : 29-08-06 14:48

Hejsa,

Er lidt en novice, så min forklaring er måske ikke helt let forståelig

Jeg vil gerne lave en gæstebog og måske noget weblog på min hjemmeside, som
er lavet i FP03 med diverse hjemmegjorte skabeloner (dynamic attached).
Jeg har så fundet et PHP script (på mylittlehomepage.com), som sådan set
virker fint. Men det ligger i den lidt rå form, og jeg kan ikke lægge
skabeloner ned over. SÅ har jeg forsøgt at rode lidt rundt med koden -
flyttet fra den fungerende side (PHP) til en HTML, men det går jo helt galt,
så vises udelukkende kode.

Hvis nogen kan forstå problemet, skulle der så være et lyst hoved med en
idé - evt. hvor kan jeg studere lidt (gerne lidt komprimeret/enkelt, da jeg
nok ikke lige orker et større studie)

vh
Michael

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 29-08-06 16:14

"Magic Hansen" <nyhedsgruppe@hejza.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har så fundet et PHP script (på mylittlehomepage.com), som sådan set
> virker fint.

Og det var ikke .com men .net

Fra : enkvinde

Dato : 29-08-06 16:42

> [...]
> idé - evt. hvor kan jeg studere lidt (gerne lidt komprimeret/enkelt, da
> jeg nok ikke lige orker et større studie)

Hej Michael

Jeg bruger selv gæstebogen fra mylittlehomepage og er ret glad for den,
fordi den ikke kræver database, som jeg ikke har en dyt forstand på.

Du kan ikke sådan ændre på dens efternavn, den skal hedde php for at virke

Men du kan ændre på layoutet, skifte farver, ændre skrifttype osv. inde i
selve koden. Prøv at lege lidt med det, det er faktisk ikke SÅ svært igen.
Du skal bare være bevidst om, at du er nød til at oploade den, for at se de
ændringer du foretager.

Min har jeg efterfølgende smidt ind i en frame og syntes selv at det endte
ret vellykket. Du kan se den i brug på www.giffengaffenguffen.dk

God arbejdslyst
Eva

Fra : Michael Nørgaard

Dato : 29-08-06 17:20

"enkvinde" <HulkendeHulda@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Min har jeg efterfølgende smidt ind i en frame og syntes selv at det endte
> ret vellykket. Du kan se den i brug på www.giffengaffenguffen.dk

Hej Eva,

Det ser jo kanongodt ud - det var jo i virkeligheden det samme jeg ville
gøre, nemlig at få den sat ind i den skabelon du anvender overalt på sitet -
Frame som du siger. Hvor kan jeg evt. blive lidt klogere på det - for hvis
du har lavet det i FP, så er det nok snarere fordi jeg griber det lidt
forkert an med at anvende de såkaldte Dynamic Templates?!

vh
Michael