kattefælde - how to
Fra : Nynne Hansen

Dato : 29-08-06 14:09

Hej folkens.

Som nogen måske ved, efterlyste jeg i starten af august katten
Oskar(øremærket og efterlyst som man skal), som tuller rundt i Valby...
Jeg har fra forskellige kilder af både denne(knægt fra lokalt
fritidshjem) og den anden verden(klarsyn mm) fået oplyst at han opholder
sig ikke ret langt hjemmefra. Det er også min egen(igen klarsynede) og
stærke fornemmelse, når jeg fra-sier mit håb om at han kommer hjem.

Jeg er blevet rådet til at prøve at sætte en fælde op. Nogle af mine
overvejelser går på hvordan jeg skal gøre - for nabokvarteret er fyldt
af katte. Jeg har mad stående ude i et friluftsbørnehaveskur ved siden
af fritidshjemmet, og der bliver spist flittigt - sikkert af alle
muligte

Der, hvor jeg formoder han opholder sig, er et havehus i en skolehave,
som er fuldstændigt indhegnet. Hvordan dælen kan man liste en fælde ind,
hvor tit ville jeg skulle tjekke den - skal jo nødig traumatisere andres
katte....

- gode ideer, erfaringer og lignende modtages med kyshånd!

Med venlig hilsen
Nynne Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : "

Dato : 29-08-06 19:51

Nynne Hansen wrote:
> [...]
> som er fuldstændigt indhegnet. Hvordan dælen kan man liste en fælde
> ind, hvor tit ville jeg skulle tjekke den - skal jo nødig

Ring til Kattens Værn. De har stor erfaring i indfangning af katte, og så
vidt jeg ved kan man vist også låne en fælde mod depositum. Tag og snak med
ejeren/lederen af skolehaven og få dem til at hjælpe. Det vil de sikkert
gerne. Du kan ikke skjule en kattefælde og det er meget bedre at de hjælper
til og også kan tjekke fælden evt.

Håber du får ham hjem igen!

/M