Asus P5B ram der duer?
Fra : Søren Pedersen

Dato : 29-08-06 12:37

jeg har prøvet kingston DDR2-800 2x512mb Cas 5 Dual Channel Kit, den virkede
ikke.

Er der nogen der ved om de her virker ?

DDR-II-RAM PC-6400/800 - 2GB KIT - Corsair XMS / Twin2X2048-6400
Kapacitet: 2 GB (2 x 1GB Kit)
Model: 240-pins DDR-II-Ram
Type: PC6400
Frekvens: 800Mhz
Forsyningsspænding: 1.9 V
CAS Latency (rotering): CL5
Egenskaber: Aluminium varmeafleder

Min PC
Intel Core 2 Due E6600
Bundkort: Asus P5B P965 FSB 1066 DC-DDR-II 800 P965 Chipset
Grafikkort Inno3D Geforce 7900GT 256MB

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 14:11

Søren Pedersen wrote:
> [...]
>
> Min PC
> Intel Core 2 Due E6600
> Bundkort: Asus P5B P965 FSB 1066 DC-DDR-II 800 P965 Chipset

Hvorfor ikke bare kigge i QVL listen for det board? du kan finde den ude
til højre på siden for nævnte board.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Jakob Harder

Dato : 30-08-06 21:56

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Hvorfor ikke bare kigge i QVL listen for det board? du kan finde den ude
> til højre på siden for nævnte board.
>
> --
> Claus Albæk (kbh.)

Måske fordi listen er ret kort hvis man vil have 2GB og modulerne svære at
opdrive.

Jeg har netop et P5b og de ram du nævner. Jeg prøvede først nogle OCZ, der
overhovedet ikke virkede.

Disse virker, men jeg kan simpelthen ikke få dem stabile ved de lovede
hastiheder og timings - ikke engang hvis jeg hæver spændingen. Egentlig
virker de fint nok og kan gennemføre windows memoty test i en time, men jeg
har oplevet, at både Pinnacle Studio og 3D spil crasher. Når jeg sætter
ram-hastigheden ned (og alt andet uændret) sker det ikke.

Lige nu køre jeg dem ved 667 MHz og så virker de fint, men det er da lidt
surt. Jeg har lige fået dem i går og så jeg eksperimenterer lidt videre de
næste dage.

VH
Jakob

Fra : Søren Pedersen

Dato : 31-08-06 10:11

"Jakob Harder" <jharder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> surt. Jeg har lige fået dem i går og så jeg eksperimenterer lidt videre de

Jakob jeg vil blive meget glad hvis du kan give mig navnet på dine ram med
chip.no. og Part No.
VH Søren

Fra : Jakob Harder

Dato : 31-08-06 21:37

"Søren Pedersen" <skjoldan@pedersen.mail.dk> wrote in message

> Jakob jeg vil blive meget glad hvis du kan give mig navnet på dine ram med
> chip.no. og Part No.
> VH Søren

De er købt her. Er det info nok. Ellers må det lige vente til jeg får åbnet
maskinen og set på dem.
http://www.pc-netto.dk/asp/index.asp?varernr=TWIN2X20486400&goto=productinfo&mainfunc=link

I weekenden får jeg forhåbentlig også testet lidt nærmere, hvad de kan holde
til. Det irriterer mig, at jeg ikke kan få dem til at virke ved de lovede
timimgs.

VH
jakob

Fra : Jakob Harder

Dato : 31-08-06 21:39
Fra : Nicolai

Dato : 29-08-06 14:18

"Søren Pedersen" <skjoldan@pedersen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Min PC
> Intel Core 2 Due E6600
> Bundkort: Asus P5B P965 FSB 1066 DC-DDR-II 800 P965 Chipset
> Grafikkort Inno3D Geforce 7900GT 256MB

Ligner mit setup, bare at mit var et gigabyte bundkort. Mine ram virkede
ikke rigtigt, før at jeg havde opdateret bios. Det bliver selvfølgelig svært
uden ram, men det kan være at det bare er det, inden du bliver helt
panikslagen.

Nicolai