hvilken katteklub skal jeg vælge?
Fra : Siri

Dato : 28-08-06 16:17

> Hanne Engermann skrev:
> >
> Nej ved du nu hvad, Pelspleje-aftener er noget at det, der er tiest på
> programmet.
OK....
Men når jeg kigger ind om de forskellige hovedklubber, så ser jeg på
programmet under f eks 'aktiviteter' eller lignende:
- udflugt til Odense Zoo
- møde for kommende avlere, de fleste af møderne kun for dem, der køber
certifikat
- en tom side under 'lokalgrupper'
osv....
Det kan godt være, at det er mig, der er en værre 'newbie', og bare ikke
kan finde det, men ud fra det aner jeg ikke, hvilken klub (hovedklub
eller ej), jeg skal vælge, når jeg gerne vil finde den klub, der har
alle de møder om pelspleje??? For så meldte jeg mig ind!
Kære Hanne, du med al den erfaring og de gode tricks - og alle I andre
ligeså - hvordan skal jeg vælge?
Den flinke dyrlæge på Felina (tak Raiku!) gav mig gl eksemplarer af
'Sølvkatten' og 'Kattemagasinet', flotte blade med sjove artikler og
mange dejlige kattebilleder - men det er ikke det, der får mig indmeldt.
Undskyld, at jeg er sådan en prosaisk jyde, men jeg kommer altså for at
lære noget praktisk - og snakke med andre katte-elskere, så jeg kan lære
mere for at glæde min lille super-Gia (vi har jo alle den bedste kat i
verden.... ).
Så tip om katteklubber modtages - hvis det er OK at melde ud om det emne
her på sitet.....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-08-06 16:29

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> verden.... ).
> Så tip om katteklubber modtages - hvis det er OK at melde ud om det emne

Hej Siri
Der findes 4 hovedklubber, de fleste (hvis ikke alle) har studiekredse, der
afholder kurser i bla. pelspleje. Jeg mener ikke, at man behøver være
tilsluttet den arrangerende klub for at deltage.
Hvilken klub du vælger er helt op til dig selv
De 4 klubber er:
Katteklubben
JYRAK
DARAK
Racekatten
Hilsen Vibeke, der er medlem af Katteklubben
www.battlefields.dk

Fra : Siri

Dato : 28-08-06 19:18

> [...]
> DARAK
> Racekatten
> Hilsen Vibeke, der er medlem af Katteklubben

Tak Vibeke. Det er også de klubber, som jeg har fundet via Felis Danica.
Og så har jeg søgt efter medlemsmøder/lokalgrupper, med eller uden
møde-tema, og ikke fundet andet en den der tur til Odense Zoo og et
avlerkursus.
Jeg har kigget rundt på deres sites, og kan ikke finde andet... Sitesne
virker meget 'bare' og beregnet på forenings-aktive med møder og udvalg
osv.
Ud af det kan jeg altså ikke finde hyggelige møder/kurser om pelspleje -
desværre. Måske er der andre, der kan hjælpe mig forvirrede?

Fra : Sabina H.

Dato : 28-08-06 19:34

Siri wrote:

> [...]
> Ud af det kan jeg altså ikke finde hyggelige møder/kurser om
> pelspleje - desværre. Måske er der andre, der kan hjælpe mig

problemet er at du nok skal ud i en specialklub, for at opnå noget af det du
søger....
hovedklubberne er beregnet på at man som opdrætter er medlem, og personligt
har mit hovedformål med at være medlem at klubben været at jeg kunne få
stamtavler, og deltage i udstillinger....
jeg er medlem af katteklubben (den der tidligere hed perseren), og er glad
for dette..... alle klubberne har fælles klubblad (den du fik hos Raiku)...

nu ved jeg ikke hvad farve din mis er, men sølvkatten, www.solvkatten.dk er
en klub for persere og exo i sølvvarianterne, men jeg er sikker på at de
ikke udelukker dig af den grund ;)
http://www.colourpointen.dk/ er en anden perserklub, men igen målrettet mod
colourpointpersere ;)
http://www.silverkatten.dk/ er en klub for alle katteracer men igen af
sølvvarianter*G*

hvis du søger lokale arrangementer, kan du måske prøve at holde øje med din
lokale dyrehandel, nogle har en opslagstavle hvor arrangementer og lignende
slås op....
jeg ved at Pit stop for pets ( http://www.pitstoppets.dk/shop/default.asp )
har lavet pelsplejekurser, for forskellige kattetyper... prøv da at kontakte
dem om de vil lave en for persere, eller måske har en venteliste for at lave
en sådan.... de har selv persere ;)

desværre er perserfolket en speciel støbning.... naturligvis er der søde og
hjælpsomme personer at finde, men mange er lidt "sky" og vil helst ikke dele
deres hemmeligheder med andre ;)
--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : lisbeth steen

Dato : 28-08-06 21:22

NIX - "Sølvkatten" er idag en klub for perserejere med alle
farvevarianter!
Både opdrættere men meget gerne også privat-ejere..Og jeg vil lige nævne
at vi faktisk har en del medlemmer der ikke opdrætter.
Den hedder bare "Sølvkatten" fordi det har været dens navn siden 1990 -
og det har man ikke ønsket at ændre, da folk "kendte navnet...
Og du skal være mere end velkommen som nyt medlem - så meget ved jeg da.
( jeg sidder som redaktør for Sølvkatten - ny godtnok (2006)- men
jeg er der! )

Med venlig hilsen
lisbeth steen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 30-08-06 11:28

> Sabina H. skrev:
> problemet er at du nok skal ud i en specialklub, for at opnå noget af det
du > søger....

Jo, men jeg har også været inde på sider som Sølvkatten m fl - det er
det samme - hvis der er medlemsmøder, så kan jeg ialtfald ikke finde
noget om dem....

> nu ved jeg ikke hvad farve din mis er,

Gia-mis er 'sort brunblotched tabby' - det med tabby kan kun ses, der
hvor hun nu er barberet, på maven f eks, og så M'et i panden - der er
fotos af hende på min profilside her.

> http://www.silverkatten.dk/ er en klub for alle katteracer men igen af >
sølvvarianter*G*
Har prøvet den side, men kan ikke få den til at virke - det er nok den
tommeste af de klubsider, jeg har 'luret' på

> hvis du søger lokale arrangementer, kan du måske prøve at holde øje med
din > lokale dyrehandel, nogle har en opslagstavle hvor arrangementer og
lignende > slås op....

Desværre - hverken Bonnie på Trianglen eller Papegøjecentret på Vbrogade
(hvor ejeren selv har perser, og gerne giver gode råd) og da slet ikke
den mikrolille shop i St Kongensgade - m fl, jeg researchede, før Gia
flyttede ind - de har nul opslagstavler...

> [...]
kontakte > dem om de vil lave en for persere, eller måske har en venteliste
for at lave > en sådan.... de har selv persere ;)

Tak - tjekker det....

> desværre er perserfolket en speciel støbning.... naturligvis er der søde
og > hjælpsomme personer at finde,
Ja da! Både du og andre perser-avlere har været utrolig hjælpsomme - tak !

men mange er lidt "sky" og vil helst ikke dele
deres hemmeligheder med andre ;)> -- > Knus, Sabina

Æv! Hvor er det bare ærgerligt - det er min erfaring fra flere
sammenhænge, at det gavner alle meget mere, end man tror, hvis alle
deler deres viden, det giver en "2+2=5" effekt (også kaldet synergi),
for når den ene lufter sin viden, så får den anden nye gode ideer, som
den første også har gavn af osv. Det gavner ingen, hvis alle (eller bare
nogen) bare sætter sig på deres guldkorn - og de, der gør det, glemmer
een ting (mindst): At skaffe sig arvtagere/disciple! Selv Kublai Khans
(var han Djengis K's søn eller sønnesøn - min hukommelse, altså... )
mægtige rige gik under, fordi han ikke udnævnte arvtagere nok! Hvorimod,
hvis man skaffer sig gode elever, så vil de alle fortælle, at 'det har
jeg lært hos den-og-den' - og så bliver man berømt, nogle endda i stor
stil... Hvad har vi, Jesus, Buddha, for nu at nævne nogle af de helt
store. Bournonville (ballet) og andre skole-dannere og stilskabere....
Gid nogle af de rigtig kloge perser-klubfolk ville tage den til sig -
det er så skønt med dem, der gerne deler med os amatører! Kom ud af
busken - 'out of the woodwork' med jer
Tak til dig, Sabina, fordi du spytter lige ud af posen - det er
forfriskende!

> Se vores skønne persere på> http://www.dkshadowfax.dk

Det gør jeg så - igen - de er dejlige....

Fra : Sabina H.

Dato : 31-08-06 20:31

Siri wrote:

> Jo, men jeg har også været inde på sider som Sølvkatten m fl - det er
> det samme - hvis der er medlemsmøder, så kan jeg ialtfald ikke finde
> noget om dem....

mon ikke du skal prøve at kontakte klubben og høre hvad de har at tilbyde, i
stedet for at forvente at alle er super opdaterede?? ;)

> Gia-mis er 'sort brunblotched tabby' - det med tabby kan kun ses, der
> hvor hun nu er barberet, på maven f eks, og så M'et i panden - der er
> fotos af hende på min profilside her.

det er ret typisk for persere.... at deres tabby er "diffus" pga den lange
pels.... M'et i panden er indikatoren*G* og så kan man jo se det når de er
killinger*G*

> [...]
> den mikrolille shop i St Kongensgade - m fl, jeg researchede, før Gia
> flyttede ind - de har nul opslagstavler...

jeg mener... åhhh hvad er det det hedder... zoo plus eller sådan noget
agtigt, i glostrup, ved Ikea, har en opslagstavle.... ellers som sagt.
kontakt klubberne og hør hvad de kan tilbyde....

> kontakte > dem om de vil lave en for persere, eller måske har en
> venteliste for at lave > en sådan.... de har selv persere ;)
>
> Tak - tjekker det....

krydser fingre for dig... har selv engang stået på deres venteliste, men der
skete ikke rigtigt noget, fordi der skulle et minimumsantal tilmeldinger til
før de arrangerede en aften, og sidenhen er jeg så flyttet....

> Ja da! Både du og andre perser-avlere har været utrolig hjælpsomme -
> tak !

jeg gør det gerne*G* netop fordi jeg selv har rendt panden mod muren mere
end en gang... faktisk har jeg i de seneste 3½ år, hvor jeg har været en del
af perserfolket, kun mødt 2 perserfolk der har været enormt hjælpsomme og
søde.... resten af mine "kattevenner" har jeg fundet her, og blandt andre
racer, især MCO og NFO folkene......

> men mange er lidt "sky" og vil helst ikke dele
> deres hemmeligheder med andre ;)> -- > Knus, Sabina
>
> Æv! Hvor er det bare ærgerligt -
(snip)
> Gid nogle af de rigtig kloge perser-klubfolk ville tage den til sig -
> det er så skønt med dem, der gerne deler med os amatører! Kom ud af
> busken - 'out of the woodwork' med jer

ville jeg også ønske.... men som sagt... folk er lidt sky, fordi hvis man
har en god kat, eller en god opskrift på at lave den "perfekte" pels til
udstilling, så skal man jo holde kortene tæt til kroppen... desværre er der
MANGE derude der udnytter de godtroende, og endnu flere der indlader sig på
et direkte "mentorskab" kun for at blive røvrendt :(
det er trist.....

> Tak til dig, Sabina, fordi du spytter lige ud af posen - det er
> forfriskende!

som sagt*G* jeg gør det gerne.... jeg har en lille gruppe "mentorer", som
jeg støtter mig til.... men knytter mig generelt ikke alt for tæt, igen pga
"forretningshemmelighederne" ude i byen....
mit råd til dig, find nogle stykker du føler du kan stole på, og lad være
med at lande i en position hvor du får penge/katte i klemme med de
personer.... enhver er sig selv nærmest :(

> Det gør jeg så - igen - de er dejlige....

vi nyder dem også..... ;)

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på
http://www.dkshadowfax.dk

Fra : Sanni

Dato : 01-09-06 08:08

Hv or kan jeg dog kun giv Sabina ret, desværre.
Kattefokl og specielt perserfolk er et folkefærd for sig.
Jeg kan kun tilslutte mig det med at holde mig mest for mig selv og kun
stole på nogle få.
Desværre er det styrende element blandt kattefolket og igen specielt
perserfolket, misundelse og nidkærhed.
Har selv oplevet begge dele som perser ejer og opdrætter. Så nu har jeg
ligesom Sabina "kun" nogle få personer jeg taler med og stoler på.
Hvad angår katteklub har jeg hørt at Racekatten har mange gode tema aftner
incl. pelspleje. prøv at kigge på deres hjemmeside under aktiviteter eller
hvad sådan noget kan hedde. De holdes i valby medborgerhus. Colourpointen
holder adf og til plesplejeaftener osse.

Sanni

Fra : HSLK

Dato : 28-08-06 17:21

Hejsa

Jeg er medlem af Racekatten og det er jeg glad for.
Jeg syntes de prøver at lave arrangementer i alle landsdelene sådan det ikke
kun er købehavnerne der får glæde af deres medlemskab.

Knus Henriette.