Andet multimedie
bentjuul 3670
Opretning af skæv horisont CS2
Fra : Pico

Dato : 27-08-06 22:49

Jeg mener at der i Photoshop CS2 er en mulighed for at rette skæve
horisonter ved at trække en streg, ligesom man gør i RAW konverteren og
i Photoshop Element 4. Jeg ved godt at man kan gå i filter og bruge
linsekorrektion, men det er noget lettere at trække en streg hvorefter
horisonten bliver som stregen er tegnet.
Jeg har ledt efter det uden held, er det fordi jeg husker forkert og det
ikke er der ?

Pico

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-08-06 06:20

On Sun, 27 Aug 2006 23:48:32 +0200, Pico wrote:

> Jeg mener at der i Photoshop CS2 er en mulighed for at rette skæve
> horisonter ved at trække en streg, [...]
> Jeg har ledt efter det uden held

Den ligger under Eyedropper Tool. Hold museknappen nede på dette, indtil
valgmulighederne vises, vælg derefter Measure Tool. Træk din streg. Vælg så
Image -> Rotate Cancas -> Arbitrary.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Pico

Dato : 28-08-06 17:28

Peter Loumann wrote:

> Den ligger under Eyedropper Tool. Hold museknappen nede på dette,
> indtil valgmulighederne vises, vælg derefter Measure Tool. Træk din
> streg. Vælg så Image -> Rotate Cancas -> Arbitrary.

Der var den godtnok, så har hukommelsen ikke svigtet mig helt, kun 3/4

Tak for det.
Pico