latex allergi
Fra : Sabina H.

Dato : 27-08-06 20:00

jeg har en mistanke om at jeg måske lider af latexallergi.....
der er flere symptomer der indikerer det, men der hvor problemet er mest
udtalt er på mine fingerspidser, hvor jeg har en tør, skællende eksem der
ligesom kører i cirkler, hvor jeg feks periodisk har en meget tør og hård
"skal" på området, som så afløses af afskalling og krakelering (til det rå
kød under, og med blødning) og igen afløses af blød og meget sart hud....
jeg har ikke nogen klar indikation af hvor længe hver "etape" står på, men
sådan groft skitseret kan den vare alt fra 3 dage til 1½ uge.....

jeg er testet for andre udløsere, som feks acryl og frisørallergener
(permanentvæske, farve og lign) men intet har reageret endnu....
dog har jeg en kraftig reaktion hvis latex kommer i kontakt med mine
slimhinder (i form af VOLDSOM kløe og svien, der kun lindres med
lokalbedøvende creme).....
på torsdag skal jeg testes for latex, og er meget spændt på udfaldet af
dette....

jeg arbejder som frisør, så det er stort set umuligt for mig at undgå latex
i mit arbejde, i en eller anden form.....

nu til mine spørgsmål....

jeg har ladet mig fortæle af min fagforening at hvis der ikke snart kommer
en afklaring på min allergi, skal jeg til en arbejdsmedicisk klinik og
testes.... nogen der kender til det??
nogen der kender til latexallergi??
og hvordan foregår en erstatninssag hvis det viser sig at min allergi ER
arbejdsrelateret??

--
Knus, Sabina

Se vores skønne persere på