Forsendelses-materialer
Fra : Anita

Dato : 27-08-06 18:24

Kan I anbefale nogle gode/billige steder at bestille boblekuverter/æsker
m.v. til forsendelse af varer?

Og evt. et billigt sted at få trykt mindre oplag (fx. 200 ark) af brevpapir
i farver til fakturaer?

Anbefalinger modtages med tak.
Venligst Anita

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-08-06 19:15

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> Kan I anbefale nogle gode/billige steder at bestille boblekuverter/æsker
> m.v. til forsendelse af varer?

http://www.lomax.dk/ har et stort udvalg til nogenlunde priser. Kik under
henholdsvis "Emballering" og "Konvolutter & tryksager"
Du kan fint finde billigere priser, men så skal ud aftage store styktal
(ofte hele paller).

Fra : Thomas Andersen

Dato : 28-08-06 12:54

www.postdanmark.dk - søg på emballage

Fra : Anita

Dato : 28-08-06 13:34

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev...
> www.postdanmark.dk - søg på emballage

Det må kunne gøres billigere?!

/Anita

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 06:43

Hej Anita

> "Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev...
>
> Det må kunne gøres billigere?!

Det kan det sagtens, men jeg ved ikke med den mængde du nævner, men kig
her..

http://www.prinfoshop.dk/

Vi har bestilt visitkort hos dem, er meget spændt på at se dem her en af de
nærmeste dage, det kan man sgu ikke gøre billigere selv (4 farve tryk på
begge sider, 500 stk - 325,- + moms)

Ohh, en vigtig ting, her er fragten indregnet i prisen, og hvis du holder
dig til tryk og de ikke skal lave andet, du lever billeder og tekst sat om
som det skal være, så er den pris du ser på siden, den du kommer til at
betale for at det ligger hjemme hos dig selv

Mvh
Carsten, Sandby

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-08-06 16:40

"Thomas Andersen" <ThomasAndersen@pc.dk> skrev i en meddelelse
> www.postdanmark.dk - søg på emballage

Undskyld, men jeg syntes helt ærligt det virker lidt uprofessionelt at sende
varer i emballage med store Postdanmark-logoer når man er erhvervsdrivende.

Jeg handler hos en middelstor elektronik-grossist. Jeg må indrømme at jeg
trækker kraftigt på smilebåndet når jeg modtager elektronik-komponenter i
papkasser, hvor der står "Daloon forårsruller", "Frosne køb og melboller" og
"Opvaskemiddel" på emballagen. Hold da op hvor blev jeg glædelig overrasket
da postmanden forsigtigt overbragte mig en fornem 12-års whisky, men sikke
en skuffelse da jeg opdagede at det kun var et pap-rør fra en whisky-flaske,
som nu havde fundet genanvendelse som emballage for elektronik-komponenter

Fra : Anita

Dato : 28-08-06 13:00

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev
> men så skal ud aftage store styktal (ofte hele paller).

Ja, det har jeg ikke lige brug for.

Venligst Anita

Fra : Allan Soerensen

Dato : 28-08-06 16:29

> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev
>
> Ja, det har jeg ikke lige brug for.

Prøv at fortæl *hvad* du skal bruger, og hvor *meget* du skal bruger.
Det er svært at give bedre svar når dit oprindelige spørgsmål er så
unuanceret

Fra : Thomas Andersen

Dato : 28-08-06 17:32

Vi er meget tilfredse med PostDK's emballge.
Vi har ca. 15-20.000 forsendelser årligt og har prøvet
mange forskellige producenter, men er gået tilbage til PostDK.

Er det til større pakker kan du evt. høre hos
Jyllands Kartonlager.

Emballage er desværre dyrt.

Fra : Anita

Dato : 28-08-06 21:57

"Allan Soerensen" skrev

> Prøv at fortæl *hvad* du skal bruger, og hvor *meget* du skal bruger.
> Det er svært at give bedre svar når dit oprindelige spørgsmål er så
> unuanceret

Jamen mindre kasser og boblekuverter. Ikke for mange af gangen. Jeg er kun
så småt ved at komme i gang, så jeg skal lige se, hvor det bærer hen ad,
inden jeg køber mig fattig i emballage, brevpapir osv. Men jeg tror jeg
besøger Knud Engsig (Aalborg) en af dagene, der kan jeg sikkert få mindre
antal.

Venligst Anita

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-08-06 09:23

> "Allan Soerensen" skrev

> Jamen mindre kasser og boblekuverter.

Hvor store er "mindre kasser"?

> Ikke for mange af gangen.

Hvor mange er det af gangen?
2 stk. 5 stk., 10 stk. 25 stk, 50 stk.? Det er alt sammen mindre antal, hvis
du henvender dig der hvor pap-emballage er rigtig billig.

Fra : Anita

Dato : 29-08-06 12:13

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev

> Hvor store er "mindre kasser"?

Mine produkter er ikke større end et A4 papir i omkreds. Så kasser i den
størrelse vil passe fint.

> Hvor mange er det af gangen?
> 2 stk. 5 stk., 10 stk. 25 stk, 50 stk.? Det er alt sammen mindre antal,
> hvis du henvender dig der hvor pap-emballage er rigtig billig.

Ja, 10-20 stykker af gangen til at begynde med er nok passende. Jeg aner
slet ikke om jeg får nogle handler i hus. Så tiden må vise om jeg får brug
for større mængder emballage senere hen.

Venligst Anita

Fra : Allan Soerensen

Dato : 29-08-06 12:55

> Ja, 10-20 stykker af gangen til at begynde med er nok passende. Jeg aner
> slet ikke om jeg får nogle handler i hus. Så tiden må vise om jeg får brug
> for større mængder emballage senere hen.

Et godt råd:
Du kan bruge din til meget bedre, end til at forsøge at sparer et par kroner
på pap-kasser når styktallet ikke er større. Her i opstartfasen har du mange
vigtigere ting at gøre f.eks. at skaffe kunder, forberede markedsføring og
forretningsplan osv.
Køb dine boblekuverter til overpris i den nærmeste boghandel, supermarked
eller på posthuset. Det er bedøvende ligegyldigt om du giver 1 eller 5 Kr.
pr. stk. når vi taler om 10-20 stk. af gangen. Du kan altid optimere det
indkøb *når* du har fået godt gang i butikken.

Det er en god ting at huske på "80-20 reglen" (se
http://da.wikipedia.org/wiki/80/20-reglen).
Du kommer let til at bruge 80% af din tid på noget, der kun bidrager med 20%
af virksomhedens resultat. Det er bedre at fokusere på de ting, der bidrager
med 80% af virksomhedens resultat.

Held og lykke med din nye virksomhed

Fra : Anita

Dato : 29-08-06 13:13

> [...]

> kroner på pap-kasser når styktallet ikke er større. Her i opstartfasen har
> du mange vigtigere ting at gøre f.eks. at skaffe kunder, forberede

Projektet er ikke helt klar endnu, men bliver det vel inden for en uge eller
2.

> [...]
> pr. stk. når vi taler om 10-20 stk. af gangen. Du kan altid optimere det
> indkøb *når* du har fået godt gang i butikken.

Det er rigtigt, men det er jo også derfor jeg spørger her. Hvis I nu kendte
et godt/billigt sted slap jeg jo for at bruge timer på at søge rundt på
nettet. Eller køre til kontorforsyningen.

> [...]
> 20% af virksomhedens resultat. Det er bedre at fokusere på de ting, der
> bidrager med 80% af virksomhedens resultat.

Det kan jeg godt se. Men nu er det kun en lille fritids-beskæftigelse. Jeg
har stadig mit fuldtidsjob ved siden af, så der er slet ikke tid til at
bruge 80% tid på unødige ting.

> Held og lykke med din nye virksomhed

Mange tak.

Venligst Anita

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-08-06 14:32

Anita wrote:

> Det kan jeg godt se. Men nu er det kun en lille fritids-beskæftigelse. Jeg
> har stadig mit fuldtidsjob ved siden af, så der er slet ikke tid til at
> bruge 80% tid på unødige ting.

Mvh. Michael.
I am less likely to answer usenet postings by anonymous authors.

Fra : Nygaard

Dato : 29-08-06 20:48

> Og evt. et billigt sted at få trykt mindre oplag (fx. 200 ark) af
brevpapir
> i farver til fakturaer?
>
> Anbefalinger modtages med tak.
> Venligst Anita

Hej Anita,

Kasser og boblekuverter kan jeg desværre ikke hjælpe med, men måske med dine
brevpapirer

Se evt.:
http://www.wizit.dk/hjemmeside_brevpapir_kuverter_visitkort.html

og
http://www.wizit.dk/timearbejde_fastpris_klippekort_onsite_support.html
(nederst)

Med venlig hilsen
Keld Nygaard
kn@wizit.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 13-09-06 21:37

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> [...]
> m.v. til forsendelse af varer?
>
> Og evt. et billigt sted at få trykt mindre oplag (fx. 200 ark) af

nierle.de har billigere bobler