Linksys WRT54GL og cybercity
Fra : Mikkel Jørgensen

Dato : 27-08-06 13:51

Hej,

Jeg vil lige høre om ovenstående model passer til Cybercitys
internetforbindelser? Grunden til at jg spørger er at jeg hørt en
lille fugl synge om at det ikke er alle routere der passer på deres
forbindelser.

Mvh.

Mikkel Jørgensen

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-08-06 13:52

Mikkel Jørgensen <mikkel.joergensen@gmail.com> skrev 2006-08-27:
> [...]
> internetforbindelser? Grunden til at jg spørger er at jeg hørt en
> lille fugl synge om at det ikke er alle routere der passer på deres

Prøv og tjek denne her:
http://www.adsltips.dk/andreroutere.php

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Hans

Dato : 27-08-06 17:08

Martin Schultz wrote:

> Prøv og tjek denne her:
> http://www.adsltips.dk/andreroutere.php

Vær lige opmærksom på at CC ikke længere supporterer ISP tildelte DNS
servere. Dette betyder at både Linksys WAG54G, AG041, og sikkert andre
Linksys modeller ikke vil fungere efter hensigten, med mindre at DNS bliver
manuelt defineret på alle maskiner på LAN.

Hans

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-08-06 17:20

On Sun, 27 Aug 2006 18:07:41 +0200, Hans wrote:

> [...]
> Linksys modeller ikke vil fungere efter hensigten, med mindre at DNS
> bliver manuelt defineret på alle maskiner på LAN.

Der er da bare et spørgsmål om at lade routeren klare dns-opslag, og sætte
dhcp-serveren til at fortælle alle brugere at gatewayen/routeren er
dns-server

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Hans

Dato : 27-08-06 17:25

Henning Wangerin wrote:

> Der er da bare et spørgsmål om at lade routeren klare dns-opslag, og
> sætte dhcp-serveren til at fortælle alle brugere at
> gatewayen/routeren er dns-server

Den funktion findes ikke i Linksys' ADSL-Routere når de er sat op til
PPPoA, hvilket var årsagen til mit indlæg.

Hans

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-08-06 17:42

On Sun, 27 Aug 2006 18:24:46 +0200, Hans wrote:

> Den funktion findes ikke i Linksys' ADSL-Routere når de er sat op til
> PPPoA, hvilket var årsagen til mit indlæg.

Det var jeg så ikke klar over.

Men det kan vel løses ved at installere en alternativ firmware incl
pppoa-support (findes det?) og en caching dns-server.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 27-08-06 17:46

On Sun, 27 Aug 2006 18:07:41 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> Dette betyder at både Linksys WAG54G, AG041, og sikkert andre Linksys
> modeller ikke vil fungere efter hensigten, med mindre at DNS bliver
> manuelt defineret på alle maskiner på LAN.

Det er ikke korrekt. Man kan definere DNS-serverne i sin DHCP-server,
sådan at den deler et par DNS-server-adresser ud til klienterne.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Hans

Dato : 27-08-06 18:26

Asbjorn Hojmark wrote:

> Det er ikke korrekt. Man kan definere DNS-serverne i sin DHCP-server,
> sådan at den deler et par DNS-server-adresser ud til klienterne.

Det bliver lidt svært når felterne til DNS mangler:

http://kvik.org/hw/ag041cc.jpg

Hans

Fra : Henning Wangerin

Dato : 27-08-06 19:14

On Sun, 27 Aug 2006 19:26:02 +0200, Hans wrote:

> Det bliver lidt svært når felterne til DNS mangler:
>
> http://kvik.org/hw/ag041cc.jpg

En grund mere til at få skiftet til en alternativ firmware!

Fra : Johnn Nekman

Dato : 27-08-06 13:58

On 27 Aug 2006 05:50:45 -0700, "Mikkel Jørgensen"
<mikkel.joergensen@gmail.com> wrote:
> [...]
>internetforbindelser? Grunden til at jg spørger er at jeg hørt en
>lille fugl synge om at det ikke er alle routere der passer på deres
Den passer ikke som erstatning for cybercity's router. Du kan dog
stadig sætte den bag cybercityrouteren og få den til at virke.
Johnn