hvordan får man den til at tisse ude?
Fra : Bjørn Larsen

Dato : 27-08-06 07:41

Hej NG.
Vi er blevet lykkelige ejere af en alm. huskat på 13 uger.
Den er renlig og bruger kattebakken.
Men vi ville jo foretrække at hun gik ud i haven i stedet. Hvordan får man
den til det?

/Bjørn

Fra : Denise

Dato : 27-08-06 10:06

Bjørn Larsen wrote:
> [...]
> Den er renlig og bruger kattebakken.
> Men vi ville jo foretrække at hun gik ud i haven i stedet. Hvordan

Hej
Nogle katte vil bare helst gøre det indendørs. VI havde en kat, uanset om
han var i baghaven styrtede han ind på bakken, hvor vores Molly er meget
glad for at gøre det i haven. Du kan måske have en ekstra bakke og stille
den i haven ved siden af noget jord og sætte katte op i bakken. Senere kan
du måske tømme bakken der og håbe hun vil fortsætte samme sted. Hmm har ikke
rigtigt nogle ideer, da jeg ikke ser det som et problem at tømme kattebakken
indendørs, når man bruger noget nemt sand.

Men at fjerne den der er indendørs er nok dumt, måske kan du risikere
urenlighed tilfølge. Og om vinteren er det vel ikke altid de vil ud.

--
Hilsen Denise

Fra : "

Dato : 27-08-06 17:23

Bjørn Larsen wrote:
> [...]
> Den er renlig og bruger kattebakken.
> Men vi ville jo foretrække at hun gik ud i haven i stedet. Hvordan

Tillykke
Vær glad for at den er renlig og bruger kattebakken indendørs. Prøver du at
fravænne katten at bruge kattebakken, risikerer du at den bliver urenlig i
stedet..
Lav evt en grus-sandbunke (sådan noget man kan købe i tømmerhandelen)
udenfor og en lille bunke/område med løs jord. Så skal den nok selv finde ud
af det, - det plejer de fleste katte at elske at besørge i udenfor.
De fleste katte benytter gerne begge muligheder - både kattebakke indenfor
og en i katteøjne lækker grus-sandbunke udendørs
Om vinteren vil de fleste katte bruge kattebakken indenfor hvis de har
muligheden, så det er en dårlig idé at fravænne den.
Men alle katte er individuelle, så det er kun din kat, der afgør hvad den
vil

/M