MS Windows
briani 27239
hyperlinks og foretrukne i windows xp pro.~
Fra : J.F.K

Dato : 27-08-06 08:10

Hej,

Jeg har lige fået en sprit ny HP Compaq nc6320 (Bærbar) at mit firma som
hjemme arbejdsplads, den er sådan set meget god, og alt virker som man kunne
forvente, lige med undtagelse af de foretrukne samt hyperlinks.

Er der en nem måde hvorpå jeg kan få disse til at virke igen? Idet det jo er
ret irriterende ikke at kunne gemme sine gode sider under de foretrukne.

mvh

John

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 27-08-06 09:45

"J.F.K" <jfk006@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der en nem måde hvorpå jeg kan få disse til at virke igen? Idet det jo
> er ret irriterende ikke at kunne gemme sine gode sider under de

Ikke forstået??
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : J.F.K

Dato : 27-08-06 10:30

> Ikke forstået??
> --
> Med Venlig Hilsen
> paul at sorensen.as
Nej jeg kan godt se at der mangler lidt!
Jeg taler om Internet Explorer i windows xp pro, og ie virker helt nårmalt
lige indtil jeg fx. er på en ny side ex. edbpriser og tænker den ville jeg
gerne tilføje til mine fortrukne.
Jeg klikker på foretrukne i menu-linien, og så er der 2 valgmuligheder, føj
til foretrukne og arranger foretrukne, jeg siger føj til foretrukne og intet
sker???
Hvis jeg klikker på ikonet foretrukne så åbner den ude til venstre men den
er ligesom "grå" når noget ikke er tilgængeligt.
Lyder det foståeligt, eller er det stadig for svært at forstå hvad mit prob.
er?

vh John

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 10:58

J.F.K wrote:
> [...]
> men den er ligesom "grå" når noget ikke er tilgængeligt.
> Lyder det foståeligt, eller er det stadig for svært at forstå hvad

Måske er der noget galt med den folder, der gemmer på dine
internet-genveje. Der skal være en "Foretrukne" -folder i din
profil. Check dette!

C:\Documents and Settings\DitBrugerNavn\Foretrukne

Hvis ja, prøv at åbne den og opret så en genvej "manuelt"
(højre-klik inde i mappen, vælg "Ny" --> "Genvej")
for at se, om du overhoved får lov at oprette noget i mappen.

Hvis ikke, så er der nok gået kuk i dine rettigheder til mappen.
Og det er nemt at rette.

Men hvis du godt kan oprette en genvej "manuelt", så prøv nu
om den kan ses/bruges inde fra Internet Explorer.

-E.G.

Fra : J.F.K

Dato : 27-08-06 11:20

> [...]
>
> Men hvis du godt kan oprette en genvej "manuelt", så prøv nu
> om den kan ses/bruges inde fra Internet Explorer.

Jeg har nu prøvet at oprette en genvej manuelt, men kan stadig ikke se noget
i IE, jeg har prøvet at slette mappen "foretrukne" og oprettet en ny med
samme resultat som før, nemlig ingenting.
Måske der skal ændres noget i registreringsdatabasen?

vh. John

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 13:00

J.F.K wrote:
> [...]
> oprettet en ny med samme resultat som før, nemlig ingenting.
> Måske der skal ændres noget i registreringsdatabasen?

Jeg har aldrig selv været ude for den fejl du beskriver, så jeg ved
ikke rigtigt hvad jeg skal råde dig til... Selv ville jeg nok overveje
at udføre en reparation af Windows XP vha. installations CD'en,
selvom det tager lang tid.

Med hensyn til registreringsdatabasen, tja... Du kunne jo prøve at
se om mappen "Foretrukne" ligger dér hvor den skal, set med
systemets øjne. Kør REGEDIT og kig her:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders

Her listes en lang række system mapper og deres placering.

Kan du finde "Favorites" på listen?
Den skal gerne have værdien: %USERPROFILE%\Foretrukne

Måske lidt langt ude, men den kunne jo teoretisk set pege mod
en ikke-eksisterende eller "rådden" mappe ét eller andet sted og
det så var derfor, at det ikke fungerer?

Ellers har jeg ikke andre bud... end den med reparationen.

-E.G.

Fra : J.F.K

Dato : 27-08-06 16:56

> [...]
> det så var derfor, at det ikke fungerer?
>
> Ellers har jeg ikke andre bud... end den med reparationen.

El Guapo, du er dagens helt

Jeg gik i regedit og fandt værdien "Favorites" den var klart defineret
forkert!!!
Den hed H:\Foretrukne og jeg har slet ikke noget H-drev !?
Så jeg redigerede værdien til %USERPROFILE%\Foretrukne og vupti så virkede
mine foretrukne samt hyperlinks Det er bare super
Du er min helt 1000 tak jeg vil glæde mig meget over dette, i fremtiden idet
det gør det noget næmmere at surfe rundt på nettet når man har sine favorit
sider lige ved hånden...
Mange tak.

mvh. John

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 27-08-06 14:11

J.F.K wrote:
> Jeg klikker på foretrukne i menu-linien, og så er der 2
> valgmuligheder, føj til foretrukne og arranger foretrukne, jeg
> siger føj til foretrukne og intet sker???

Hej,

fjern så meget af IE som muligt og installér en nyere
version oveni:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;293907&sd=tech

Prøv evt. først det afsnit i linket der hedder "
How to Repair or Return to Previous Internet Explorer
Installation".

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fra : Denn!s H

Dato : 27-08-06 10:28

> [...]
> hjemme arbejdsplads, den er sådan set meget god, og alt virker som man
> kunne forvente, lige med undtagelse af de foretrukne samt hyperlinks.

Mangler du værktøjslinien Hyperlinks/Foretrukne?

Hvis - så højreklik på den øverste værktøjslinie (Filer, Rediger, Vis, ...)
og marker Hyperlinks.

Denn!s H

Fra : J.F.K

Dato : 27-08-06 10:38

> Mangler du værktøjslinien Hyperlinks/Foretrukne?
>
> Hvis - så højreklik på den øverste værktøjslinie (Filer, Rediger, Vis,
> [...]
Nej jeg har værktøjslinien hyperlinks, jeg har endda gennegået samtlige
"flueben" under "funktioner" "internetindstillinger" "avanceret" med min
private stationære pc, og de er 100% éns, så det er ikke der prob. ligger

vh. John

Fra : Per

Dato : 27-08-06 10:58

> Nej jeg har værktøjslinien hyperlinks, jeg har endda gennegået samtlige
> "flueben" under "funktioner" "internetindstillinger" "avanceret" med min
> private stationære pc, og de er 100% éns, så det er ikke der prob. ligger

Dine foretrukne ligger her:

docoments and settings - user - foretrukne

Hvad ser du under foretrukne ?

Hvis der intet står, så prøv at oprette en mappe og se om efterfåølgende du
kan finde den ovre i Internet Explorer under foretrukne.

Du kan ikke slette "hovedmappen" foretrukne men kun undermapperne, idet det
er en systemfil.

Du kan prøve at slette alt hvad der står under
docoments and settings - user - foretrukne og så oprette mapper igen. Husk
at tage backup inden du sletter.

Jeg har også haft ged i mine foretrukne og blev nødt til at slette det hele
og så overføre igen fra en ekstern backup for at IE kunne køre.

Mvh. Per

Fra : J.F.K

Dato : 27-08-06 11:21

> [...]
>
> Jeg har også haft ged i mine foretrukne og blev nødt til at slette det
> hele og så overføre igen fra en ekstern backup for at IE kunne køre.

Læs i mit svar ovenfor...
vh. John