Andet multimedie
bentjuul 3670
fjerne alt EXIF ?
Fra : Ukendt

Dato : 26-08-06 20:01

Har forsøgt med ACDSee, men den kan ikke fjerne alt (kun noget) af det EXIF
crap som digital kameraer propper i jpeg billeder.

Hvilket program (gerne et købeprogram) kan rense EXIF info fuldkommen på en
folder med mange jpeg´s ?

Jeg har PSCS2, ACDSee og PaintShopPro

Fra : emj

Dato : 26-08-06 23:14

Jonathan Andersen skrev:

>PaintShopPro

Her kan du vælge at gemme uden EXIF.
Hilsen emj

Fra : njesp

Dato : 27-08-06 07:18

Jonathan Andersen wrote:
> [...]
> crap som digital kameraer propper i jpeg billeder.
>
> Hvilket program (gerne et købeprogram) kan rense EXIF info fuldkommen på en

jhead gør det nemt og simpelt. Det er en kommandolinje-utility, som kan
virke på enkeltfiler og hele mapper.

Eksempelpå kommando: jhead -purejpg *
fjerner alle metadata incl exif på de jpegs der er i den mappe
kommandoen udføres fra. Såre simpelt.

Se mere på www.sentex.net/~mwandel/jhead/ hvor programmet (kun 100 KB)
også kan downloades.

Programmet er public domain med sourcekode og executables til Windows,
Linux og Mac OS-X.

--Niels

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-06 12:11

njesp <njesp@hotmail.com> wrote in news:44f13910$0$20302
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> www.sentex.net/~mwandel/jhead/

Hmm dette prog har jeg tidligere skrottet fordi det intet fjernede. De
lister godt nok alle filerne "Modified: <filename>" men kikker jeg i EXIF
fra f.eks ACDSee så er alt EXIF der endnu og hvis kommandoen "jhead -
purejpg *" køres igen så tror JHEAD at der intet EXIF er i filerne og
derfor sker intet. Derudover gider jeg ikke bruge programmer som ikke
overholder den gængse syntaks som
"jhead *.jpg /purejpg"
"jhead * /purejpg"
"jhead * -purejpg"

Men jeg fandt "XnView" som er fantastisk

Fra : njesp

Dato : 27-08-06 12:44

Jonathan Andersen wrote:
> [...]
> "jhead * /purejpg"
> "jhead * -purejpg"
>
> Men jeg fandt "XnView" som er fantastisk

Hmm. jhead fjerner i hvert fald al exif fra mine .jpg's, hvilket både
BreezeBrowser og Adobe Bridge bekræfter.

Hvad der er gængs syntaks kan vel diskuteres, men jhead's måde er i
hvert fald ret gængs blandt UNIX-kommandoer.

--Niels