Hvad er mini PCI
Fra : Michael [2800]

Dato : 26-08-06 07:17

Jeg faldt over et bundkort (VIA), som ikke havde et PCI slot, men et
mini PCI og det har jeg sgu aldrig hørt om (måske fordi jeg ikke har
hørt efter). Hvad er et mini PCI eller rettere hvad bruges det til?

--
/michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-08-06 08:42

"Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> crashed Echelon writing

> Jeg faldt over et bundkort (VIA), som ikke havde et PCI slot, men et
> mini PCI og det har jeg sgu aldrig hørt om (måske fordi jeg ikke har
> hørt efter). Hvad er et mini PCI eller rettere hvad bruges det til?

PCI slot bare i mini størrelse. Bruges ofte på bærbare og ITX bundkort

--
Bjarke Andersen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-08-06 09:21

Bjarke Andersen wrote:

> "Michael [2800]" <michael@mhcdan.dk> crashed Echelon writing

> PCI slot bare i mini størrelse. Bruges ofte på bærbare og ITX bundkort

Af udseende ligner det et SODIMM slot. Desværre findes der vist mere eller
mindre kun netkort og modem i det format.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Michael [2800]

Dato : 26-08-06 14:38

Lasse Jensen wrote:

> Desværre findes der vist mere eller
> mindre kun netkort og modem i det format.
Øv! Jeg ville ellers ha' brugt det (bundkortet) til et media center, men
jeg for sgu nok lidt svært ved at presse mit tuner kort ned i det.

Tak skal I ha'

--
/michael

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-08-06 15:06

Michael [2800] wrote:

> Øv! Jeg ville ellers ha' brugt det (bundkortet) til et media center, men
> jeg for sgu nok lidt svært ved at presse mit tuner kort ned i det.

Hvis du har USB 2 kan du få tunere dertil. Om de er noget værd og om man kan
optage fra dem, ved jeg ikke.

Fra : Michael [2800]

Dato : 26-08-06 16:14

Lasse Jensen wrote:
> Hvis du har USB 2 kan du få tunere dertil. Om de er noget værd og om man kan
> optage fra dem, ved jeg ikke.

Jeg har allerede en tuner som sidder i min primære maskine som jeg ville
/vil smide over i mit kommende media center.

Kan du/I ellers anbefale et bundkort som er egnet til media center, som
bl.a. har et indbygget grafikkort som kan afspille en film uden at hakke.

--
/michael

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-08-06 19:17

> Kan du/I ellers anbefale et bundkort som er egnet til media center, som
> bl.a. har et indbygget grafikkort som kan afspille en film uden at hakke.

VIAs nye EN serie, med det rette kabinet har du plads til 1-2 PCI kort.

Bundkort og grafikkort er fint til afspilning af film, dog skal du ikke
regne med HD film, der skal der nok en større processor til.

--
Bjarke Andersen

Fra : Michael [2800]

Dato : 28-08-06 16:46

Bjarke Andersen wrote:
> VIAs nye EN serie, med det rette kabinet har du plads til 1-2 PCI kort.
>
> Bundkort og grafikkort er fint til afspilning af film, dog skal du ikke
> regne med HD film, der skal der nok en større processor til.

Tak skal du ha' Bjarke, det kigger jeg nærmere på.

--
/michael