Hvad er hot nu
Fra : Ukendt

Dato : 24-08-06 22:52

Hvilket bundkort, PSU og kabinet er hot for den kræsne ?
Foretrækker Asus og AMD og god balance pris/ydelse.

Fra : Claus Albæk

Dato : 25-08-06 07:31

Jonathan Andersen wrote:
> Hvilket bundkort, PSU og kabinet er hot for den kræsne ?
> Foretrækker Asus og AMD og god balance pris/ydelse.

well.. noget Asus P5*** (jeg har købt P5W DH Deluxe, men der er andre
muligheder) og noget Intel Core 2 Duo er hot...
kabinettet er selvfølgeligt et Antec P180 ;)

AMD er sat bagerst i ræset for tiden.

Fra : Nicolai

Dato : 25-08-06 12:23

"Jonathan Andersen" <-> skrev i en meddelelse

> Hvilket bundkort, PSU og kabinet er hot for den kræsne ?
> Foretrækker Asus og AMD og god balance pris/ydelse.

AMD er ikke hot, og som Claus er inde på, så er det nævnte Asus BK og så en
Conroe E6600 som nok har den bedste pris/ydelse lige pt. Extreme modellen er
stadig ret dyr, selvom den er alle pengene værd.

Men jeg er altså ret glad for mit Gigabyte bundkort og Core 2 CPU (E6600).
Jeg kan ikke huske om Asus' kortet er med silent pipe og sli, men det er mit
gigabyte DS4 model.

Nicolai

Fra : Jeppe Høiby

> AMD er ikke hot, og som Claus er inde på, så er det nævnte Asus BK og så en
> Conroe E6600 som nok har den bedste pris/ydelse lige pt. Extreme modellen er
> stadig ret dyr, selvom den er alle pengene værd.

Toms Hardware underbygger dette:
<http://images.tomshardware.com/2006/08/18/060818_dual-core_analysis_chart.jpg>

E6600 ser ud til at være en vinder pt.

Jeppe Høiby
Web-udvikler
<http://awake.dk/>

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-06 21:29

Tak til Jer
Vil det sige at tidligere hotte valg med ASUS A8N32-SLI Deluxe og AMD X2
CPU-er, allerede er yt ?

Hjælp mig lige med at vælge komponenter til et ræser PC (ej 3D og spil).
Den må koste 10-11.000 uden monitor og skal være lydløs og hurtig til Adobe
CS (skal derfor have hurtige RAM og harddisk(e))

Kabinet:
PSU:
Motherboard:
CPU:
CPU køler:
RAM:
Grafikkort:
HD:
DVD RW:

Balancen ydelse/pris skal være optimal, da hardware jo forældes på få år.

Fra : Nicolai

Dato : 30-08-06 11:02

> Kabinet:

Jeg vil hellere have et lidt billigere kabinet og lidt bedre hardware. Hvis
ikke det var fordi det havde været upraktisk, havde jeg helt undværet
kabinet.

> PSU:

Noget med omkring 500 W

> Motherboard:

Udover Asus P5W DH Deluxe, så kan jeg varmt anbefale Gigabyte GA965P DS4.

DS4 har også SLI, hvis du godt vil have det. Jeg kan ikke rigtig sammenligne
med Asus, da jeg ikke har sådan et. Men jeg er enormt godt tilfreds med mit
gigabyte og så er det 600,- kr billigere.

> CPU:

Helt klart Conroe, E6600, E6700 eller den store extreme. E6600 har den
bedste ydelse for pengene pt.

> CPU køler:

Jeg bruger en Scythe Ninja, - stor, tung og effektiv.

> RAM:

DDR2 PC6400

> Grafikkort:

Jeg vil mene at 7900GT har den bedste ydelse til prisen. Kan fås helt ned
til lidt under 2000,-

> HD:

Helt klart WD Raptor, specielt i forhold til det du skal bruge. Fås i 36 GB,
74 GB og 150 GB. Jeg bruger 74 GB Raptor som systemdisk. 36 GB bliver alt
for lille måtte jeg erfare.

> DVD RW:

Det første og bedste.

> Balancen ydelse/pris skal være optimal, da hardware jo forældes på få år.
>
> Mvh

Nicolai