Udskiftning af processor i sokkel 939
Fra : Snavox

Dato : 23-08-06 11:02

Hej.

Jeg har købt en 3800+ x2, som jeg vil sætte i mit A8N SLI
Deluxe-bundkort....men jeg kan simpelthen ikke få den gamle processor
ud. Er der nogen, der har et godt fif til, hvad jeg kan gøre?

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Poul

Fra : JK

Dato : 23-08-06 11:28

On Wed, 23 Aug 2006 12:01:38 +0200, Snavox <snavox@msn.com> wrote:

> [...]
>Deluxe-bundkort....men jeg kan simpelthen ikke få den gamle processor
>ud. Er der nogen, der har et godt fif til, hvad jeg kan gøre?

Fortæl lige om du har fået køleren af, eller hvad.

Svært at tro hvis køleren er kommet af. Den der stang skal jo bare
vippes op.
Men ellers er problemet vel det der elendige termotape, der størkner.
Man kunne tænke sig, at en gennemvarm cpu ville hjælpe. Men husk at få
alt ordentligt afladt, inden du tager den ud (alle
strømforsyningsledninger skal af og der skal gå lidt tid ?).
Andre putter bundkort med cpu i fryseren, - så brækker kølerens
termotape lettere.

mvh

John

Fra : Snavox

Dato : 23-08-06 13:12

Hej.

> Fortæl lige om du har fået køleren af, eller hvad.
>
> Svært at tro hvis køleren er kommet af. Den der stang skal jo bare
> vippes op.

Det lykkedes. Jeg havde misforstået beskrivelsen - stangen skal over
toppunktet og så stå i en vinkel på ca 60 grader, så jeg havde ikke kørt
den tilstrækkelig langt tilbage.

Men det hele kører nu - hurtigt og faktisk et par grader køligere end
med min gamle 3500+, så det tegner lovende.

Venlig hilsen

Poul