rambus ram
Fra : Ivan

Dato : 23-08-06 08:22

hejsa.

Jeg er af en bekendt blevet bedt om at finde nogle ram til hans maskine. Og
det er så intet mindre end rd-ram der benyttes. Jeg har snakket med ham om
at det ville være billigere at skifte bundkort m.m. Men han kan dårligt
undvære maskinen, og da den ellers kører godt nok, må vi jo finde noget ram
til ham.

På bundkortet sidder der 2x64mb i de 2 første slots og 2 dummies(altså uden
chips) i de 2 næste slots. Jeg antager derfor at rdram kun kan isættes
parvis?

Ivan

Fra : claus b. p.

Dato : 23-08-06 08:34

"Ivan" <min@egen.com> wrote in message
> [...]
>
> På bundkortet sidder der 2x64mb i de 2 første slots og 2 dummies(altså
> uden chips) i de 2 næste slots. Jeg antager derfor at rdram kun kan

Det er ikke specielt for Rambus at de skal sidde parvis, men den interne
arkitektur i maskinen. Men det er meget almindeligt at det er tilfældet. Det
er desværre meget dyrt, men måske kan du finde noget brugt, prøv at
efterlyse det i markedsgrupperne. Der er mange maskiner (fx. IBM
Intellistation ver. 1) der er på vej på skrotpladserne nu.

/Claus

Fra : Ivan

Dato : 23-08-06 08:40

> [...]
> efterlyse det i markedsgrupperne. Der er mange maskiner (fx. IBM
> Intellistation ver. 1) der er på vej på skrotpladserne nu.

Takker for det hurtige svar.