Soltek SL-85ERV(-L)/ERV2(-L)
Fra : Kim

Dato : 18-08-06 06:09

Jeg sidder med et bundkort ( se nedenstående beskrivelse fra
Everest.Professional.v1.51 ) for at lave en ny ren Install af alle
div programmer.

Min buddy havde nemlig problemer med det .

Startede i går aftes med en ren install af xp pro, slukkede og
her til morgen var der bare en sort skærm da jeg tændte, maskinen
kørte, så opstart hvor der tælles ram men ville ikke indlæse windows.
Ingen fejlmeddelser overhovedet.

Genstartede 3-4 gange med samme resultat.

Genstartede så igen og gik ind i bios, kikkede lidt rundt omkring
uden at ændre noget, savede og gik ud af bios, genstart og så
startede den op normalt i windows.

Jeg mistænker at det er bundkortet, men kan ikke finde en manual
til det på nettet, kan en venlig person her venligst hjælpe ?

Findes der ligeledes et program, ligesom de programmer der
tester grafikkort, bare et der tester om bundkortet virker.

Kunne det være en ide at flashe/opdatere bios ?

Bundkortet virker gammelt for mig så jeg er åben for forslag.

Mvh Kim

Beskrivelse Værdi
PC
PC type ACPI Uniprocessor PC
Operativ System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Service Pack 2
Internet Explorer 6.0.2900.2180 (IE 6.0 SP2)
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
PC navn TESS
Bruger Navn henrik
Logon Domain TESS
Dato / Tid 2006-08-17 / 20:20

Motherboard
CPU Type Intel Pentium 4A, 2400 MHz (18 x 133)
Motherboard Navn Soltek SL-85ERV(-L)/ERV2(-L)
Motherboard Chipset VIA VT8754 Apollo P4X400
System Hukommelse 768 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type AMI (12/12/02)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM2)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort ATI RADEON 9600 Series Secondary (256 MB)
Grafik Kort ATI RADEON 9600 Series (256 MB)
3D Acclerator ATI Radeon 9600 (RV350)
Monitor ADI MicroScan 5V+ [17" CRT] (61916925028)

Multimedie
Lyd Kort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller

Lager
IDE Kontroller VIA Bus Master IDE-controller
SCSI/RAID Kontroller SCSI/RAID-værtscontroller
SCSI/RAID Kontroller VAX347S SCSI Controller
Floppy Drev Diskettedrev
Disk Drev ST380011A (80 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/100)
Disk Drev SAMSUNG SP2514N USB Device (232 GB, USB)
Optisk Drev CR1541J OLI042N SCSI CdRom Device
Optisk Drev PHILIPS DVDR1648P1
Optisk Drev SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device
SMART Harddisk Status OK

Partitioner
C: (NTFS) 20002 MB (6972 MB fri)
D: (NTFS) 56313 MB (31988 MB fri)
F: (NTFS) 238464 MB (128548 MB fri)

Inddata
Keyboard Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mus HID-kompatibel mus

Netværk
Primære IP Adresser xx.72.xxx.1xx
Primære MAC adresser 00-40-95-07-99-1A
Netværks Adapter Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
(87.72.124.162)

Ydre Enheder
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB1 Kontroller VIA VT83C572 PCI-USB Controller
USB2 Kontroller VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB2 Kontroller VIA USB 2.0 Enhanced Host Controller
USB Enhed Creative WebCam Vista Plus
USB Enhed Standard USB-hub
USB Enhed USB-brugerstyret inputenhed (HID)
USB Enhed USB-lagerenhed

DMI
DMI BIOS Producent American Megatrends Inc.
DMI BIOS Version 07.00T
DMI System Producent SOLTEK
DMI System Produkt 85ERV
DMI System Version 0
DMI System Serienummer 00000000
DMI Motherboard Producent SOLTEK
DMI Motherboard Produkt 85ERV
DMI Motherboard Version 0
DMI Motherboard Serienummer 00000000
DMI Chassis Producent Uknown Chassis Manufacture
DMI Chassis Version Version 1.00
DMI Chassis Serienummer 123456890
DMI Chassis Asset Tag 0123ABC
DMI Chassis Type Desktop Case
DMI Total / Frie Hukommelses Sockets 4 / 1

Fra : co@ch [4130]

Dato : 18-08-06 06:49

"Kim" <no@way.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg sidder med et bundkort ( se nedenstående beskrivelse fra
> Everest.Professional.v1.51 ) for at lave en ny ren Install af alle
> div programmer.
>
> Min buddy havde nemlig problemer med det .

Kig efter BAD CAPS på lige netop dette board.
http://www.badcaps.com/ident/
Det er kendt for at være et problem.

Hvis det er tilfældet...er det færdigt.

mvh
Bri@n

Fra : Kim

Dato : 18-08-06 19:02

"co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> skrev
> Kig efter BAD CAPS på lige netop dette board.
> http://www.badcaps.com/ident/
> Det er kendt for at være et problem.
>
> Hvis det er tilfældet...er det færdigt.

Yea kender godt symtomet.

Kan man virklig ikke finde en manual på nettet
til dette kort ?

Mvh Kim

Fra : Sønderbronx \(6400\)

Dato : 18-08-06 19:17

Har d været forbi Soltek's hjemmeside ?

Fra : co@ch [4130]

Dato : 19-08-06 08:09

> [...]
> "co@ch [4130]" <coach [fjern] @ (dette] lite.danmark> skrev

> Yea kender godt symtomet.
>
> Kan man virklig ikke finde en manual på nettet

http://www.soltek.de/soltek/download/download_all.php?isbn_st=SL-85ERV2%2FSL-85ERV2-L

Mvh
Bri@n

Fra : claus b. p.

Dato : 22-08-06 09:41

"Kim" <no@way.dk> wrote in message
> [...]
> uden at ændre noget, savede og gik ud af bios, genstart og så
> startede den op normalt i windows.
>
> Kunne det være en ide at flashe/opdatere bios ?

Måske, men ikke på grund af dette. Check hellere om der er spænding nok på
batteriet til CMOS Rammen, det kan være det er ved at være modent til
udskiftning.

/Claus