kan disse kort køre dualram ?
Fra : not@home.se

Dato : 09-08-06 16:35

håber at nogen kan hjælpe mig da jeg har stiret mig blind inde på
edbpriser.

jeg leder efter et bundkort der kan køre agp-grafikkort da jeg har
sådan et i forvejen der er udemærket efter min mening (6800gt)

sokkel 939 en atlon 64 x2 42oo cpu som jeg ikke har købt endnu

og så det store spørgsmål det skal også kunne køre mine 2 1gb
ramklodser som er dualram, jeg kan ikke finde ud af om der bliver
skrevet dualram mere eller om det bare er en selvfølge at de alle
sammen kan det ?

jeg har kig på disse 2 kort
asus
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=210006

msi
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=175137

jeg ville jo helst have msi igen har før haft asus men er ret glad for
det msi jeg har nu skifter det kun for at komme bort fra sokkel 478 og
over til 939 så jeg kan få dualkerne.
håber at nogen gidder at hjælpe mig.

det er nok med 3 pci-slots

et andet spørgsmål er så hvad er en pciexpres *1 for noget ? er det en
nyere udgave af pci32 ?

Fra : not@home.se

Dato : 09-08-06 16:51

det er denne cpu jeg tænker på at købe
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=142616

mine ram er DDR pc 3200 kingston valueram (dual)133 jeg vil jo godt
have sådan en dualcore men helst ikke købe nyt grafikkort og ram håber
at det kan lade sig gøre

jeg har via chipset på det msikort jeg har i nu, det virker perfekt
syntes jeg, jeg har hørt noget om nforce 3 med at der skulle være
problemer ved ikke så meget om det men ville godt have et viachipset
880 mener jeg at det hedder

Fra : Nicolai

Dato : 09-08-06 22:38

<not@home.se> wrote in message

> [...]
> syntes jeg, jeg har hørt noget om nforce 3 med at der skulle være
> problemer ved ikke så meget om det men ville godt have et viachipset

Tja, jeg har godt nok valgt at skifte hele skidtet, fordi udviklingen nu er
nået til det punkt, hvor at der er større ændringer på stort set alle dele.

Du giver nu ca. 1400,- for en ny CPU som er forældet, både i forhold til
AMD's nye sokkel AM2, men specielt i forhold til intels core 2 cpu, hvor den
billigste core 2 cpu koster ca. 1500,- kr og den hægter AMD cpu'en
fuldstændig af. Så det er billigere at lave den opgradering som du laver nu,
pga bundkortet, men i forhold til cpu er det en dyr opgradering du laver,
når du tager i betragtning hvad du får for pengene.

Nicolai

Fra : not@home.se

Dato : 10-08-06 05:27

>Tja, jeg har godt nok valgt at skifte hele skidtet, fordi udviklingen nu er
>nået til det punkt, hvor at der er større ændringer på stort set alle dele.

ja det ville jeg også godt men det er jo også et spørgsmål om penge
desværre

> [...]
>pga bundkortet, men i forhold til cpu er det en dyr opgradering du laver,
>når du tager i betragtning hvad du får for pengene.

mener du at intels core cpu er hurtigere ? eller hvad med temperaturen
på amd og intel ?
jeg kan jo få en atlon 64 *2 4200 for 1400 kr
hvis jeg skal have en intel må jeg nøjes med en 3200 for 1400kr

Fra : Nicolai

Dato : 10-08-06 13:09

<not@home.se> wrote in message

> ja det ville jeg også godt men det er jo også et spørgsmål om penge
> desværre

Ja, det kender jeg selv. Studerende må jo hele tiden prioritere.

> mener du at intels core cpu er hurtigere ? eller hvad med temperaturen
> på amd og intel ?
> jeg kan jo få en atlon 64 *2 4200 for 1400 kr
> hvis jeg skal have en intel må jeg nøjes med en 3200 for 1400kr

Nej, den nye intel cpu, Core 2 Duo og det er ikke det samme som deres
tidligere Core Duo, men en helt nu CPU teknologi. Den starter også ved
lavere clockfrekvenser og derfor kan man ikke bruge de betegnelser mere, med
4200+ osv.

Og den mindste Core 2 CPU er en E6300 som clocker 1,86 Ghz, kører stadig fra
AMD's AM2 X2 5000+. Og så er den kun et par hundrede dyrere end end den CPU
du kigger på nu, som oveinkøbet er langsommere end 5000+

Men bundkort er så noget dyrere.

Nicolai

Fra : not@home.se

Dato : 10-08-06 15:49

> [...]
>AMD's AM2 X2 5000+. Og så er den kun et par hundrede dyrere end end den CPU
>du kigger på nu, som oveinkøbet er langsommere end 5000+

ok var lige inde og læse testen der var linket til inde på edbpriser,
kan godt se at du har ret coreduo 2 er en del hurtigere, men så kan
jeg ikke rigtigt finde noget bundkort (kun et asrock som jeg nægter at
eje)

hvor jeg kan beholde mit agp-grafikkort og mine ddr-ramklodser øvøv
kunne godt tænke mig at få en dualcore og kunne beholde mit grafikkort
og ram, som jeg jo tilsammen har givet 3500kr for for kun et år siden,
og ja jeg ved at det ikke er noget specialt værd længere men det var
nu en sjat penge for mig og kan jo ikke få noget specialt for det nu
jo.

plus jeg lige har købt vandkøl så grafikkortet kører ret godt
jeg tror kun jeg kan finde atlon 64 2 cpu og bundkort til 939 som jeg
kan bruge til min løsning uden at skulle købe nye ram og grafikkort ,
tror du at der er andre løsninger ?

Fra : Nicolai

Dato : 10-08-06 16:36

<not@home.se> wrote in message

> [...]
> kan godt se at du har ret coreduo 2 er en del hurtigere, men så kan
> jeg ikke rigtigt finde noget bundkort (kun et asrock som jeg nægter at

Ja, sådan har jeg det også.

> [...]
> jeg tror kun jeg kan finde atlon 64 2 cpu og bundkort til 939 som jeg
> kan bruge til min løsning uden at skulle købe nye ram og grafikkort ,

Det kan jeg godt se. Der er nok ikke lige umiddelbart andre løsninger før om
noget tid, da udvalget er begrænset lige nu og der er ikke lige nogle som
har valgt at smide et ud med agp endnu, bortset fra asrock. Men det er jo
også et ældre chipset.

Noget andet er, om ikke det bliver svært at få sådan en AMD cpu, da mange af
net firmaerne bruger leverandørens lager og på edb priser var der ikke
ligefrem mange at vælge imellem. Har du undersøgt om de overhovedet er på
lager som løsdel?

Nicolai

Fra : not@home.se

Dato : 10-08-06 17:21

>Ja, sådan har jeg det også.

jeg har en eneste gang købt sådan et asrock og det kunne slet slet
ikke overclokes selv om jeg skiftede chipsetkøleklodsen ud, total
skodkort

> [...]
>net firmaerne bruger leverandørens lager og på edb priser var der ikke
>ligefrem mange at vælge imellem. Har du undersøgt om de overhovedet er på

jeg mailede til en af de to som skriver at de har det på 2-3 dage bj
trading og pchuset har ikke fået svar endnu så jeg ved ikke om de har
den hjemme eller hvad der foregår, på den der hedder in a box er der
lang ventetid men denne her er en oem og det ser ud som om der skulle
være mindre ventetid men nu må jeg jo se

Fra : Nicolai

Dato : 09-08-06 22:35

<not@home.se> wrote in message

> [...]
> ramklodser som er dualram, jeg kan ikke finde ud af om der bliver
> skrevet dualram mere eller om det bare er en selvfølge at de alle

På deres hjemmeside, skriver de at det supporterer dual channel ram, men kun
i en bestemt opsætning, det kan læses her:

http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8T_Neo2-F&class=mb

> [...]
> håber at nogen gidder at hjælpe mig.
>
> det er nok med 3 pci-slots
>
> et andet spørgsmål er så hvad er en pciexpres *1 for noget ? er det en

Jeg kan ikke komme med en teknisk forklaring, men det er jo den nye bus
standard for bl.a. grafikkort. Ligesom at PCI erstattede ISA.

Nicolai