Core 2 Duo bundkort
Fra : Lasse Jensen

Dato : 08-08-06 09:33

Jeg havde egentlig sat mig på et MSI P965 Neo-F, men jeg har lige opdaget at
det onboard netkort sidder på PCI bussen og ikke PCIe. Eftersom jeg har
rigelig hardware, til at fylde PCI bussen ud, så vil jeg gerne finde et
alternativ med nogenlunde samme features og vigtigst af alt, mindst 3 PCI
slots. Prisen er vel omkring en tusse.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : JK

Dato : 08-08-06 10:18

On Tue, 08 Aug 2006 10:32:31 +0200, Lasse Jensen <fafler@gmail.com>
wrote:

> [...]
>rigelig hardware, til at fylde PCI bussen ud, så vil jeg gerne finde et
>alternativ med nogenlunde samme features og vigtigst af alt, mindst 3 PCI

Jeg vil foreslå dette Gigabyte bundkort:

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2314&ModelName=GA-965P-DS3

der clocker fantastisk (hvis du vil det)
http://www.hardwarezone.com/articles/view.php?cid=2&id=2014

Men kortet er ikke så dyrt med 1139 kr.

mvh

John

Fra : Nicolai

Dato : 09-08-06 22:42

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

Ved du hvad forskellen på dette og så den model der hedder DS4 er?

Nicolai

Fra : Nicolai

Dato : 09-08-06 22:51

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> wrote in message

> "JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> wrote in message

> Ved du hvad forskellen på dette og så den model der hedder DS4 er?

Det har jeg vist så lige selv fundet ud af, DS4 har dual graphics pci
express, det er vel det samme som SLI?

Nicolai

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 08-08-06 10:20

"Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rigelig hardware, til at fylde PCI bussen ud, så vil jeg gerne finde et
> alternativ med nogenlunde samme features og vigtigst af alt, mindst 3 PCI

Asus P5B har Lan via PCI-E - den er godt nok lidt over tussen.

Fra : JE

Dato : 08-08-06 17:01

> [...]
> det onboard netkort sidder på PCI bussen og ikke PCIe. Eftersom jeg har
> rigelig hardware, til at fylde PCI bussen ud,

Hvis det er onboard optager det vil ingen plads fysisk ?

Fra : Ukendt

Dato : 08-08-06 17:35

JE wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Hvis det er onboard optager det vil ingen plads fysisk ?

Men et Gb netkort kan sluge al båndbredden på den bus, jeg kan godt se
hvorfor han vil have den over på PCIe.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : claus b. p.

Dato : 09-08-06 08:04

""Claus Albæk (Kbh.)"" <claude@eugina.dk> wrote in message

> Men et Gb netkort kan sluge al båndbredden på den bus, jeg kan godt se
> hvorfor han vil have den over på PCIe.

Han have en kontinuert 100% load på netkortet, kun køre 32 bit og 33MHz for
at fylde PCI bussen, og så skal de andre kort også have et stort throughput
før det kan blive et problem. Men selvfølgelig, hvis der er SCSI- eller
Fibre adapter i PCI bussen også, kan der begynde at opstå flaskehalse.
Ellers tvivler jeg på at det er et issue. Hvor tit kører et Gb LAN 100%
kontinuert?

/Claus

Fra : Lasse Jensen

Dato : 09-08-06 09:00

claus b. p. wrote:

> [...]
> SCSI- eller Fibre adapter i PCI bussen også, kan der begynde at opstå
> flaskehalse. Ellers tvivler jeg på at det er et issue. Hvor tit kører et

Der er et 4 ports 100 mbit netkort, grafikkort og SCSI kort. Anyway, det
bliver et Asus P5B.

Tak for input.

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 09-08-06 10:18

> Der er et 4 ports 100 mbit netkort, grafikkort og SCSI kort. Anyway, det
> bliver et Asus P5B.

Det ser ud som om du har bestemt dig, men har du set på Abit BP9 serien ?

Fra : Lasse Jensen

Dato : 10-08-06 17:23

u.m.s [3460] wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det ser ud som om du har bestemt dig, men har du set på Abit BP9 serien ?

Nej. Kan heller ikke lige se noget om den på deres hjemmeside.

Fra : MM

Dato : 10-08-06 17:56

> u.m.s [3460] wrote:

KLIP

> Nej. Kan heller ikke lige se noget om den på deres hjemmeside.

Det er nok fordi at det hedder AB9

Mogens

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 10-08-06 21:38

"MM" <duer@ikke.hi> skrev i en meddelelse

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> KLIP

> Det er nok fordi at det hedder AB9

Netop. Det var vist en trykfejl der ville noget... :D Sorry....

Fra : Nicolai

Dato : 11-08-06 09:20

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> wrote in message

> Netop. Det var vist en trykfejl der ville noget... :D Sorry....

Du er tilgivet når du har haft 2 søvnløse nætter og sagt 10 Ave Maria på
latin.

Nicolai

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-08-06 12:08

MM wrote:

> "Lasse Jensen" <fafler@gmail.com> skrev i en meddelelse
>>
> KLIP

> Det er nok fordi at det hedder AB9

Se, det hjalp. Men AB9 har kun 2 PCI slots. Mit P5B burde også komme
imorgen.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 16:18

Lasse Jensen wrote:

> Se, det hjalp. Men AB9 har kun 2 PCI slots. Mit P5B burde også komme
> imorgen.

Få dig noget PCIe baseret RAID SCSI så... it'll rock your world :)

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-08-06 17:00

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> Få dig noget PCIe baseret RAID SCSI så... it'll rock your world :)

Jaja... skal bare lige diskutere det igennem med kæstesten og
bankrådgiveren

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 18:07

Lasse Jensen wrote:

> Jaja... skal bare lige diskutere det igennem med kæstesten og
> bankrådgiveren

eBay er din ven ellers... :)
Hvis du skal have nyt her i dk så slipper du rask væk 10K kroner for
noget habilt.

--
Claus Albæk (kbh.)

Fra : Lasse Jensen

Dato : 11-08-06 21:25

"Claus Albæk (Kbh.)" wrote:

> eBay er din ven ellers... :)

Tror nu ikke der er nogen der vil købe hende.

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-06 23:03

Lasse Jensen wrote:

> Tror nu ikke der er nogen der vil købe hende.

hun er svært omsættelig?
http://www.producks.net/linuxbabe.shtml

--
Claus Albæk (kbh.)