ECS k7s5a og ny processor
Fra : u.m.s [3460]

Dato : 07-08-06 15:58

hej, jeg har en maskine med dette bundkort. Jvf. ECS-homepage kan det
understøtte AMD XP 2600+ (Thouroughbred).
Surf på diverse fora giver dog indtrykket at man kan sætte en Barton i
(enten 2800+ eller faktisk en XP-M Barton 3000+).
Er der nogen der ved noget om dette og har nogen erfaringer, eller skal jeg
satse på at sætte en XP 2600+ i og sige det er det?

Boardet er jo næsten outdated, men en simpel processoropgradering til det
boardet max. kan klare er vel bedst. Så alle input tages imod kyshånd...

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 08-08-06 11:45

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> boardet max. kan klare er vel bedst. Så alle input tages imod kyshånd...

Efter nøje gennemgang på nettet har jeg købt en XP-M Barton 2800+.
Grundlæggende skulle alle AMD cpuer baseret på barton, thorughbred, thoron
cores virke inkl. XP-M, bare man tager højde for FSB begrænsningen på 266.
XP-M har ydermere den fordel at den ikke er låst på multiplieren.
Nu får vi se om det virker.

Fra : claus b. p.

Dato : 09-08-06 08:07

"u.m.s [3460]" <upiremove@dadlnet.dk> wrote in message

> [...]
> cores virke inkl. XP-M, bare man tager højde for FSB begrænsningen på 266.
> XP-M har ydermere den fordel at den ikke er låst på multiplieren.
Beret gerne hvordan (om) det kører, når du får prøvet det. Hvis den skal
lave noget grafik, må det vel også være et problem at AGP bussen kun er 4x?

/Claus

Fra : u.m.s [3460]

Dato : 09-08-06 10:16

KLIP

> Beret gerne hvordan (om) det kører, når du får prøvet det. Hvis den skal
> lave noget grafik, må det vel også være et problem at AGP bussen kun er
> 4x?

Det gør jeg. Den skal ikke køre de tunge grafik ting andet end lidt stille
og roligt still-billed redigering, så den må klare sig med TNT-2
grafikkortet indtil videre. Der går nok et par uger før jeg kan melde
tilbage da jeg først lige skal have cpuen og maskinen i hus :D

Fra : TheAnt

Dato : 22-12-06 19:41

> [...]
> boardet max. kan klare er vel bedst. Så alle input tages imod kyshånd...

Hejsa.

Jeg skal til at lave næsten det samme.

Jeg har ikke foretaget nogen form opdatering af min bios, siden jeg købte
kortet.

Er det nødvendig for at jeg kan kører en AMD Xp-2400+ på et ECS K7S5A
bundkort?

MVH
John