bulk
Fra : Peter Kirk

Dato : 04-08-06 00:19

Hej

mht køb af bundkort, hvad betyder "bulk" eller "en gros"?

Betyder det at bundkortet er brugt? Betyder det at der ikke følger manual
og/eller driver diske?

mvh,
Peter

Fra : Hans

Dato : 04-08-06 01:08

Peter Kirk wrote:
> Hej
>
> mht køb af bundkort, hvad betyder "bulk" eller "en gros"?
>
> Betyder det at bundkortet er brugt? Betyder det at der ikke følger
> manual og/eller driver diske?

Det er nye varer i begge tilfælde.

Med bundkort er det lidt diffust at tale om bulk, da man ikke altid kan se
hvad der medfølger udover selve bundkortet. Bulkvarer leveres altid uden
emballage, kun selve varen i en antistatisk pose, men som minimum skal
skærmpladen til stikkene medfølge, da bundkortet ellers er uanvendeligt. Jeg
har dog set i flere tilfælde at både kabler og manual lå i posen, men gå
ikke ud fra det.

En gros betyder normalt salg til firmaer, hvor de så varetager salget til
slutbrugeren, men der findes en del firmaer som reklamerer med "en gros
direkte til dig", så udtrykket er efterhånden misbrugt en del. En gros kan
både være bulk og retail, altså varen i en fin æske med tilbehør.

Hans

Fra : Peter Kirk

Dato : 04-08-06 07:05

> [...]
> Jeg har dog set i flere tilfælde at både kabler og manual lå i posen, men

Tak for svaret. Hvad er en "skærmplade"? Er det den tynd metal plade der
sidder over udgangene (til lyd, net, usb eller lign) der sidder bagerst på
bundkortet? Og hvorfor er bundkortet uandvendeligt uden denne?

Tak,
peter

Fra : Hans

Dato : 04-08-06 09:47

Peter Kirk wrote:
> [...]
> der sidder over udgangene (til lyd, net, usb eller lign) der sidder
> bagerst på bundkortet? Og hvorfor er bundkortet uandvendeligt uden
Det er ganske rigtigt den tynde metalplade hvor bundkortets stik er
placeret, og da placeringen af stikkene ikke er standard, er sandsynligheden
for at du kan bruge kabinettets skærmplade meget lille. Hvis skærmpladen
mangler kan der opstå støj på lydkortet, og ofte på andre ind- og udgange,
da skærmpladen er et centralt og vigtigt stelpunkt i kabinettet.

Hans

Fra : Peter Kirk

Dato : 04-08-06 12:25

> [...]
> Hvis skærmpladen mangler kan der opstå støj på lydkortet, og ofte på andre
> ind- og udgange, da skærmpladen er et centralt og vigtigt stelpunkt i

Ah ok, tak. Jeg har købt et "bulk" bundkort over nettet - men var ikke klar
over at der kunne mangler ting (fx skærmplade, kabler til disk/dvd, manual
osv).

Det underlige med kortet jeg har købt er at i pakken lå der en kopi af
email-korrespondance mellem butikken og en tidligere kunde, der åbenbart
havde købt dette kort og sendte det retur. Den tidligere kunder klager over
manglende skærmplade (bagplade kalder han den), og at kortet ikke er i
antistatisk pose, og at det faktisk slet ikke virker....

mvh,
Peter

Fra : MM

Dato : 04-08-06 12:51

"Peter Kirk" <xdzgor@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> over manglende skærmplade (bagplade kalder han den), og at kortet ikke er
> i antistatisk pose, og at det faktisk slet ikke virker....

Møg butik.
Retur med skidtet og lad os få navnet på butikken, så vi andre ikke risikere
at handle hos dem.

Mogens

Fra : Nicolai

Dato : 04-08-06 15:53

"MM" <duer@ikke.hi> wrote in message

> Møg butik.
> Retur med skidtet og lad os få navnet på butikken, så vi andre ikke
> risikere at handle hos dem.

Ja, hvis ikke mail papiret er havnet ved det forkerte bundkort, så er det
godt nok useriøst. Hvilket firma er det?

> Mogens

Nicolai

Fra : Peter Kirk

Dato : 07-08-06 09:47

"Nicolai" <news2004@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> "MM" <duer@ikke.hi> wrote in message

> Ja, hvis ikke mail papiret er havnet ved det forkerte bundkort, så er det
> godt nok useriøst. Hvilket firma er det?

Hejsa

min hensigt var ikke for at "hænge nogen ud", jeg er bare ikke ekspert i
området og blev lidt skeptisk da jeg modtog bundkortet med vedlagte email -
derfor begyndte jeg at spørge lidt her i gruppen før jeg gik igang med at
prøve at installere kortet.

Jeg har nu prøvet at installere kortet, og det lader som om det virker.
Måske har de repareret det, eller deres tidligere kunde gjorde noget
forkert - det ved jeg ikke.

Jeg har søgt lidt efter firmaets navn på internettet, og der er forskellige
historier om behandling hos dem. Lige nu for mig er det fint nok, hvis lidt
besynderligt at de vedlagde emailen...

Tak for svarene!

mvh,
Peter