Manglende USB til Scanner
Fra : Nils Boesgaard

Dato : 02-08-06 15:18

Jeg har et Asrock K7vT4a Pro. USB portene virker på Printer og ram nøgler.
Men den vil ikke køre Scanner Canon Lide 60, det gælder alle USB portene.
System WindowsXP Pro. Jeg har to computere der er ens og det gælder den
begge.
Scanneren er prøvet på tre andre computere INGEN problemer.
Hvad kan der være galt?
Nils

Fra : Hans

Dato : 02-08-06 17:52

Nils Boesgaard wrote:
> [...]
> det gælder den begge.
> Scanneren er prøvet på tre andre computere INGEN problemer.

Det kan være manglende USB 2.0 på dit bundkort.

I såfald skal du købe et USB 2.0 indstikskort til maskinen.

Hans

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-08-06 19:53

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

> [...]
>begge.
>Scanneren er prøvet på tre andre computere INGEN problemer.

Jeg gætter på at scanneren trækker mere strøm end USB-portene kan
levere....

Samme problem kan du opleve med de små 2½" harddiske der skal
strømforsynes fra usb-porten. De fungerer på nogle maskiner, men ikke på
andre...

<mlr>

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 02-08-06 20:38

Hvordan får jeg sat spændingen op på USB portene.
Nils

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-06 20:50

> Hvordan får jeg sat spændingen op på USB portene.
> Nils

Det kan ikke anbefales. Den skal ligge på 5volt, ellers futter det udstyr
af, som hænger på.

mvh Ebbe

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-08-06 21:03

"Nils Boesgaard" <ejby-elektronik@mail.dk> wrote:

>Hvordan får jeg sat spændingen op på USB portene.

Det er nu strømmen, ikke spændingen, der er problemet...

Anyway: Efter standarden skal USB-portene kunne levere 500 mA, men de må
gerne levere mere. Og det kan de fleste bundkort/usb-porte såmæn også.
Men der er altså enkelte der kun lige akkurat overholder standarden...

Din scanner strømforsynes åbenbart fra USB-porten, og den kræver
væsentligt mere strøm end nogle af dine computere kan levere...

Du kan ikke ændre på bundkort / USB-portene...

Men du kan da prøve om en extern USB-hub kan løse problemet - Det skal
sæ'følig være en hub med ekstern strømforsyning...

<mlr>

Fra : Nils Boesgaard

Dato : 05-08-06 07:27

Jeg har sat en extern Sandberg USB hub på, og så virker det hele, men nu
vil maskinen kun starte op til første linie i dos, hvis jeg hiver USB
stikket ud, starter maskinen op. Hvordan kommer jeg ud over dette problem?