Hjælp til SATA HD installation på K8U-X bu~
Fra : Mariusz

Dato : 30-07-06 16:36

Hej alle i NG

Jeg har lige købt et ASUS K8U-X bundkort og skal til at installer Win. Men
dette vil den ikke være med til i det jeg i starten af win installationen
får at vide at Win installationen ikke kan finde nogen harddisk.
Harddisken jeg har tilsluttet er en 160 GB WD Sata harddisk.

Harddisken er fundet i BIOs under Boot Priority.

Hvad gør jeg galt?

/Mariusz

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:03

Mariusz wrote:
> [...]
> harddisk. Harddisken jeg har tilsluttet er en 160 GB WD Sata harddisk.
>
> Harddisken er fundet i BIOs under Boot Priority.

Finder den diskette med driver til din SATA-controller som du fik med dit
MB.
Sæt disketten i og boot på din Windows CD.
Lige når den første blå skærm vises under installationen trykker du på "F6"
for at fortælle den at du vil installere en 3rd party driver.

Zulu

Fra : Mariusz

Dato : 30-07-06 17:07

Det fandt jeg også frem til men problemet ligger i at det eneste jeg har
fået med til mit MB er en CD..

/Mariusz

Fra : JK

Dato : 30-07-06 17:16

On Sun, 30 Jul 2006 18:06:50 +0200, "Mariusz" <Mariusz@nybro.dk>
wrote:

>Det fandt jeg også frem til men problemet ligger i at det eneste jeg har
>fået med til mit MB er en CD..

Så må du hjælpe dig selv ved enten at kigge i indholdet på den CD og
lave en diskette med sata driveren, eller downloade den herfra:
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=K8U-X

det er driveren nederst. 186 kbyte, den skal naturligvis 'pakkes ud'
på disketten.

mvh

John

Fra : Mariusz

Dato : 30-07-06 17:23

Det kan være at jeg er blind men jag kan ikke finden den :)

Hvilken version er det?

/Mariusz

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 17:49

Mariusz wrote:
> Det kan være at jeg er blind men jag kan ikke finden den :)
>
> Hvilken version er det?

Det er denne her:
ftp://dlsvr02.asus.com/pub/ASUS/mb/sock754/K8U-X/Disk.zip

Du kan også finde den nederst under drivere på det link du fik før.
Den hedder:
ALi RAID Driver M5289 V1.0.0.1 for Windows 98/ME/2000/XP/2003 and for
Windows 64bit XP/2003(WHQL).

Zulu

Fra : Mariusz

Dato : 30-07-06 18:09

Har fundet den... Hmmm det er de samme filer som ligger på den cd som jeg
fik med MB. Regnede med at jeg ikke kunne bruge dem idet de hører til RAID
(har ikke leget med det før).

Prøvede lun at kopier Xp delen men det ville den ikke finde sig i. Nu prøver
jeg at kopier det hele...