Asus P5B
Fra : TJM

Dato : 30-07-06 09:21

Hej

Jeg overvejer at købe et Asus P5B, men jeg har en enkelt bekymring med
hensyn til køling af Intel P965 Express chipsettet.

På stort set alle andre P965 Express bundkort er der en stor køleprofil på
chippen. Eksmepelvis Asus P5B Deluxe, Abit AB9, Abit AB9 Pro, Gigabyte
GA-965P-DQ6, Intel Desktop Board DP965LT, MSI P965 Neo-F & MSI P965
Platinum.

Har Asus P5B kortet et muligt problem her?

/TJM

Fra : Bongo

Dato : 02-08-06 08:48

> [...]
> chippen. Eksmepelvis Asus P5B Deluxe, Abit AB9, Abit AB9 Pro, Gigabyte
> GA-965P-DQ6, Intel Desktop Board DP965LT, MSI P965 Neo-F & MSI P965

De har i alle tilfælde passiv køling.

Fra : TJM

Dato : 05-08-06 23:12

Hej igen

Har købt kortet nu og der har ikke været nogle problemer.

/TJM

Fra : Jakob Harder

Dato : 06-08-06 19:14

"TJM" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> Hej igen
>
> Har købt kortet nu og der har ikke været nogle problemer.
>
> /TJM
Har netop bestilt samme kort - nogle problemer med installation? Kan man
boote direkte fra dvd-drev på PATA controlleren? Jeg har nemlig tænkt lidt
på, hvordan man egentlig kommer i gang med installation af windows.

VH
jakob

Fra : TJM

Dato : 06-08-06 22:21

Ja, det kan man sagtens.

Det eneste negative jeg kan sige er raid-setuppet. Man skal bruge det
eksterne sata og et bestemt internt for at kører raid. Hvilket i praktisk
gør kortet ubrugeligt til raid.

Lidt træls når jeg nu har to raptor 10.000 rpm diske.

Så nu skal jeg ud og finde en pci eller pci express sata raid controler.

/TJM

Fra : Jakob Harder

Dato : 07-08-06 19:37

> [...]
>
> Lidt træls når jeg nu har to raptor 10.000 rpm diske.
>
> Så nu skal jeg ud og finde en pci eller pci express sata raid controler.

Surt - men jeg skal nu ikke bruge raid, så det gør ikke noget.

Har du eksperimenteret med overclock? Hvor højt du kan få bundkortet op? Her
skulle det jo halte lidt efter 975 chipsettet.

VH
Jakob

Fra : TJM

Dato : 07-08-06 22:19

> Har du eksperimenteret med overclock? Hvor højt du kan få bundkortet op?
> Her skulle det jo halte lidt efter 975 chipsettet.

Jeg har min Pentium 805D 2.66 oppe på 3.2 uden problemer. Har ikke prøvet
mere endnu.

/TJM

Fra : Jakob Harder

Dato : 08-08-06 19:44

> Jeg har min Pentium 805D 2.66 oppe på 3.2 uden problemer. Har ikke prøvet
> mere endnu.
>
> /TJM
Og hvad ar FSB så på bundkortet?

Fra : TJM

Dato : 08-08-06 22:28

> Og hvad ar FSB så på bundkortet?

FSB: 160 MHz

Fra : Jakob Harder

Dato : 09-08-06 22:00

> FSB: 160 MHz

Jeg troede, at man startede på 266 MHz

Fra : TJM

Dato : 09-08-06 22:21

> Jeg troede, at man startede på 266 MHz

Nej, 805D har en multipiler på 20 og 133 i fsb.

Fra : Jakob Harder

Dato : 10-08-06 16:28

> Nej, 805D har en multipiler på 20 og 133 i fsb.
OK - Jeg har en core 2 duo

Fra : Jakob Harder

Dato : 07-08-06 19:38

> [...]
>
> Lidt træls når jeg nu har to raptor 10.000 rpm diske.
>
> Så nu skal jeg ud og finde en pci eller pci express sata raid controler.

Kan du ikke bare tilslutte diskene til det bestemte interne og så det
eksaterne SATA og bare trække kablet ind igen i kabinettet - det virker
selvfølgelig tåbeligt, men burde vel virke.

VH
Jako

Fra : TJM

Dato : 07-08-06 22:20

> Kan du ikke bare tilslutte diskene til det bestemte interne og så det
> eksaterne SATA og bare trække kablet ind igen i kabinettet - det virker
> selvfølgelig tåbeligt, men burde vel virke.

Jo, men det er lidt noget skåd.

/TJM

Fra : Jakob Harder

Dato : 08-08-06 19:44

> Jo, men det er lidt noget skåd.
>
> /TJM
Ja, men kan dog lade sig gøre.

Fra : neptinas

Dato : 11-08-06 03:20

Jakob Harder skrev:

> "TJM" <nospam@nospam.dk> wrote in message

> OK - Jeg har en core 2 duo

Jeg har et P5B med E6600 core 2, det køre i øjeblikket 3.2GHz med en
FSB på 350MHz Vcore på 1.43, temp 30c med vand køling i idle og load
på 46c

MVH Tom

Fra : Jakob Harder

Dato : 11-08-06 20:33

"neptinas" <badskar@gmail.com> wrote in message

Jeg har et P5B med E6600 core 2, det køre i øjeblikket 3.2GHz med en
FSB på 350MHz Vcore på 1.43, temp 30c med vand køling i idle og load
på 46c

MVH Tom

Lyder jo fint nok.

Hvordan er det nu egentlig lige det med cpu overclock og ram er nu om dage.
Kan de clockes uafhængigt eller skal rammen "følges" med cpu'ens overclock.

Med andre ord. Hvis jeg skal overclocke min E6300 er det så et krav, at jeg
har meget hurtig ram eller kan jeg nøjes med f.x. PC5400 ram ?

VH
Jakob

Fra : neptinas

Dato : 12-08-06 19:08

Jakob Harder skrev:

> [...]
>
> Med andre ord. Hvis jeg skal overclocke min E6300 er det så et krav, at jeg
> har meget hurtig ram eller kan jeg nøjes med f.x. PC5400 ram ?

Hej

Jeg har også kun pc5400 ram i min, de køre 1:1 altså 350MHz (std
333mhz) med en fsb på 350MHz, men med nogle f.eks pc8400 ville man
kunne clocke noget højre, har set nogle med en fsb på +450MHz.

Mvh Tom

Fra : Jakob Harder

Dato : 13-08-06 08:44

[...]

Kan du ikke bare sætte dem op som PC4000 ram og så overclocke højere derfra?
Så burde rammen da i hvert fald ikke være begrænsningen.

VH
Jakob

Fra : neptinas

Dato : 13-08-06 15:35

Jakob Harder skrev:

> [...]
>
> Kan du ikke bare sætte dem op som PC4000 ram og så overclocke højere derfra?
> Så burde rammen da i hvert fald ikke være begrænsningen.

Hej

Nej 1:1 er det laveste man kan køre, efter hvad jeg kan se.

Mvh Tom