hjælp til montering af usb på motherboarde~
Fra : Frank R.

Dato : 30-07-06 07:56

Hej Gruppe!

Har smidt et nyt motherboard i og er lige løbet ind i et mindre
problem.

Jeg vil gerne benytte mig af de 2 front USB stik som sidder på fronten
af mit kabinet. Desvære passer kablelbeskrivelserne (på motherboardet
kontra kabinettet) ikke helt til det jeg kan læse mig frem til i
manualen.

Her er hvad der står i manualen hvis man ser stikket oppefra.

USB_PWR * P-7 * P+7 * GND * DUMMY

USB_PWR * P-6 * P+6 * GND *

Og her er hvad der står på kablerne.

2 sorte (1)ground (2)ground

2 røde (1)+5v (2)+5v

1 blå (1)+D

1 gul (2)+D

1 hvid (1)-D

1 grøn (2)-D

ground kablerne er jo nemme nok. Så tænkte jeg at de kabler der hedder
-D / +D skal sidde tilsvarende der hvor der står P-7 / P+7. Og de 2
røde sidder så der hvor der står USB_PWR.

Holder min teori?, eller er der nogen der har et andet forslag!

--
Hilsen
Frank

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-06 08:17

"Frank R." <frankrasx2@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Gruppe!
>
> Har smidt et nyt motherboard i og er lige løbet ind i et mindre
> problem.

klip.....

Av, det var en odentlig mundfuld

Jeg rykkede lige låget af en maskine her, og hvis jeg ser på stikket
ovenfra, så ser det sådan her ud:

rød - rød
hvid - grøn
blå - gul
sort - sort

Håber det kan bruges til noget.

mvh Ebbe

Fra : -=* DANELAW *=-

Dato : 30-07-06 08:38

> [...]
> -D / +D skal sidde tilsvarende der hvor der står P-7 / P+7. Og de 2
> røde sidder så der hvor der står USB_PWR.

På dit mobo har du et antal USB stik. Dem beregnet til at køre ud af fronten
hedder
således 6 & 7

Du sætter så stikkene fra kabinettes 1'er til 6'eren og 2'eren til 7'eren.

+ til +, - til - minus og pwr og grd til de tilsvarende.

Fra : Frank R.

Dato : 30-07-06 10:01

On Sun, 30 Jul 2006 09:37:50 +0200, "-=* DANELAW *=-"
<jegerdumoggrimogharingenvenner@topbanana.dk> wrote:

> [...]
>
>Du sætter så stikkene fra kabinettes 1'er til 6'eren og 2'eren til 7'eren.
>
>+ til +, - til - minus og pwr og grd til de tilsvarende.

Super. Var ikke helt sikker på min egen teori, men nu spiller det med
usb på fronten.

Tak til dig og Ebbe for vejledning.

--
Hilsen
Frank

Fra : Frank R.

Dato : 30-07-06 10:17

> [...]

>Du sætter så stikkene fra kabinettes 1'er til 6'eren og 2'eren til 7'eren.
>
>+ til +, - til - minus og pwr og grd til de tilsvarende.

Super. Det var det der skulle til.

Tak for vejledningnen til dig og Ebbe.

--
Hilsen