A8N-SLY Deluxe
Fra : Peter Mathiesen

Dato : 28-07-06 18:12

Jeg har et stort problem med at få 4 stænger til at virke optimalt med 400
mhz. de vil kun virke med 200 mhz.
dette er meget underligt for hvis jeg tar 2 stænger ud vil den gerne køre
400 mhz.....???? Det er 4 stænger 512 mb. Kingston 3500 HyperX Ram.

Takker på forhånd for alt hjælp.

Fra : Hans

Dato : 28-07-06 18:27

Peter Mathiesen wrote:
> [...]
> dette er meget underligt for hvis jeg tar 2 stænger ud vil den gerne
> køre 400 mhz.....???? Det er 4 stænger 512 mb. Kingston 3500 HyperX
Hvad er Cas på modulerne? (Hint: De skal overholde Cas 2)

Hans

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 28-07-06 20:39

> Hvad er Cas på modulerne? (Hint: De skal overholde Cas 2)
>
> Hans
>
>Det er underordnet om de kører cas 2 eller 2,5 eller 3
det er stadig det samme og jeg har den nyeste bios....

Fra : Hans

Dato : 28-07-06 23:43

Peter Mathiesen wrote:

> det er stadig det samme og jeg har den nyeste bios....

Hvilke moduler handler det helt eksakt om?

Hans

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 28-07-06 23:46

> Hvilke moduler handler det helt eksakt om?
>
> Hans
>
>Disse her :
Model:
KHX3500A/512

Type:
DDR RAM PC3500

Hastighed:
433 Mhz

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-07-06 00:01

"Peter Mathiesen" <peter.mathiesen@get2net.dk> crashed Echelon writing

> Det er underordnet om de kører cas 2 eller 2,5 eller 3
> det er stadig det samme og jeg har den nyeste bios....

Jvf. din anden post på bemærk at det er CAS2.5 (ved 433Mhz) RAM du kører
med.

AMD64 CPUer kræver min CAS2 når der kører med 4 moduler, og dermed
"clocker" bundkortet din ram ned til 400Mhz hvor modulerne opfylder CAS2
timing.

Der er ingen måde du kan komme ud over dette, måske force rammene til
433Mhz men med store chancer for ustabilitet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 29-07-06 11:02

> [...]
>
> Der er ingen måde du kan komme ud over dette, måske force rammene til
> 433Mhz men med store chancer for ustabilitet.

Nej så har du misforstået mig.....de vil ikke engang køre 400 mhz..når jeg
sætter bios til det på rammene.
de klokker sig ned til 200 mhz. hvis jeg sætter dem manuelt på 400 mhz. så
vil bundkortet ikke engang starte op, så er jeg nødt til at resætte cmos.

Fra : Hans

Dato : 29-07-06 11:37

Peter Mathiesen wrote:
> [...]
> de klokker sig ned til 200 mhz. hvis jeg sætter dem manuelt på 400
> mhz. så vil bundkortet ikke engang starte op, så er jeg nødt til at

Har du husket at sætte CR til 2T når du kører med 4 moduler?

Hans

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 29-07-06 11:40

Fra : Hans

Dato : 29-07-06 12:00

Peter Mathiesen wrote:
> [...]
Vi skal lige være helt enige. Når du skriver 400 MHz., så mener du vel 200
MHz. i mem clock settings i bios?

Hans

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 29-07-06 11:58

Fra : Hans

Dato : 29-07-06 12:09

Peter Mathiesen wrote:
> "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

Noget siger mig at bundkortet absolut ikke kan lide dine ramklodser, da de
normalt kun skulle gå ned på 166 MHz.

Hans

Fra : Hans

Dato : 29-07-06 12:18

Peter Mathiesen wrote:

> [...]
Har du husket at hæve spændingen på modulerne til 2.6 V?

Hans

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 29-07-06 15:07

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 29-07-06 11:53

> [...]
> de klokker sig ned til 200 mhz. hvis jeg sætter dem manuelt på 400
> mhz. så vil bundkortet ikke engang starte op, så er jeg nødt til at

Hvad sætter bundkortet rammen til hvis den får lov til at autodetecte?
333Mhz?

Seneste release notes fra ASUS på BIOS skrev noget om den ville force
333Mhz ved full loading.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 29-07-06 12:00

Fra : SA

Dato : 30-07-06 14:01

"Peter Mathiesen" <peter.mathiesen@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> dette er meget underligt for hvis jeg tar 2 stænger ud vil den gerne køre
> 400 mhz.....???? Det er 4 stænger 512 mb. Kingston 3500 HyperX Ram.

Dine ram understøtter ikke cas2 ved 400Mhz
http://www.valueram.com/datasheets/KHX3500A_512.pdf

havde du købt dem her, havde det måske virket
http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200A_512.pdf

Kan du sætte ramhastighed manuelt til 333Mhz?

Mvh Søren

Fra : Hans

Dato : 30-07-06 14:29

SA wrote:

> Dine ram understøtter ikke cas2 ved 400Mhz
> http://www.valueram.com/datasheets/KHX3500A_512.pdf
>
> havde du købt dem her, havde det måske virket
> http://www.valueram.com/datasheets/KHX3200A_512.pdf

De vil heller ikke fungere med 4 moduler. Been there - Done that.

De her gør til gengæld:

http://www.valueram.com/datasheets/khx3200ul_512.pdf

Dog er vejen ud af problemet, at købe 2x1 GB i stedet for, da gevinsten ved
at køre 1T opvejer merprisen på ram med stram timing.

Hans

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-07-06 16:07

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> crashed Echelon writing

> Dog er vejen ud af problemet, at købe 2x1 GB i stedet for, da
> gevinsten ved at køre 1T opvejer merprisen på ram med stram timing.

Det var osse den sidste udvej jeg så

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 30-07-06 16:19

Ok jeg opgiver at få det til at virke så jeg køber 2*1 Mb. Ram istedet
hvilke kan anbefales så....de skal bruges sammen med en 4200+ X2 processor.
og et 7900GT Top kort fra Asus....På A8N-SLI Deluxe...

Takker for alt hjælp.

Peter.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-07-06 16:25

> Ok jeg opgiver at få det til at virke så jeg køber 2*1 Mb. Ram istedet
> hvilke kan anbefales så....de skal bruges sammen med en 4200+ X2
> processor. og et 7900GT Top kort fra Asus....På A8N-SLI Deluxe...

1GB ikke Mb, ellers bliver du skuffet.

Kommer an på hvad du stiler efter, selv var jeg bare ud efter køre 2GB ved
samme hastighed som CPU og købte 2 billige PC3200 CAS3 Elixir stænger fra
imw.dk
(gad ikke vente på posten)

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Mathiesen

Dato : 30-07-06 16:36

> [...]
> samme hastighed som CPU og købte 2 billige PC3200 CAS3 Elixir stænger fra

Ja selvfølgelig 2*1 GB. ram jeg er ligeglad med at Oc. så derfor er PC3200
nok til mig men hvad med disse her
http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?varernr=TWINX203200C2&goto=productinfo