intel mobo til core 2 duo
Fra : Peter Holm

Dato : 28-07-06 14:09

hey
jeg synes at have læst der skulle komme et bundkort fra Intel med et nyt
chipset specielt lavet til Core 2 Duo.
Er der et sådant kort i handlen nu?
Hvad kan ellers anbefales til Core 2 Duo?

Hører meget gerne et forslag til helt nyt setup (mobo, Core 2 Duo, min 2GB
RAM, billigt grafikkort under 700,-) Max 6000,- totalt.

Peter

Fra : JK

Dato : 28-07-06 14:58

On Fri, 28 Jul 2006 15:08:30 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

> [...]
>
>Hører meget gerne et forslag til helt nyt setup (mobo, Core 2 Duo, min 2GB
>RAM, billigt grafikkort under 700,-) Max 6000,- totalt.

Denne her guide er ganske god:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797

Det kommer lidt an på, om du vil OC eller ej. Men asus bundkortet med
Intel 975X chipset er ganske effent til det. Prisen for bundkortet er
bare ca. 1700 kr.
Og om du skal have SLI, crossfire eller blot pci express.

Men bundkort med chipset Intel P965 kan også være med, og der er
billigere muligheder, selv om ikke ret mange er kommet til landet
endnu.

Under Value DDR2 ram anfører han også nogle gode spare muligheder.

MSI har et bundkort til kun 999,-

der forventes til shg d. 4 august. Noget Abit AB9 skulle komme 11.
august.

Intel bundkort plejer jeg aldrig at købe.

mvh

John

Fra : Peter Holm

Dato : 29-07-06 09:55

> Denne her guide er ganske god:
>
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797

ok, den vil jeg studere.

> [...]
> bare ca. 1700 kr.
> Og om du skal have SLI, crossfire eller blot pci express.

jeg synes jeg kan finde 975x til mindre priser end det.
hvad med dette msi (jeg er nemlig glad for msi modsat dig.

> Intel bundkort plejer jeg aldrig at købe.

det var også kun fordi jeg havde hørt om det unikke chipset fra intel til
netop core 2 duo.

Mht. ram så er jeg interesseret i noget i den bedre ende (tror jeg)
Maskinens hovedformål er photoshop, hvor i hvert fald mængden er vigtig.

Mvh
Peter

Fra : JK

Dato : 29-07-06 11:48

On Sat, 29 Jul 2006 10:54:41 +0200, "Peter Holm"

>ok, den vil jeg studere.

>jeg synes jeg kan finde 975x til mindre priser end det.
>hvad med dette msi (jeg er nemlig glad for msi modsat dig.
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=209951

Jeg har da intet imod MSI.
Der står IKKE udtrykkeligt på MSI's hjemmeside, at det bundkort
supporter Core2 duo.
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=713

Men denne model gør:
http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=746

Det er helt nye CPU'er.

mvh

John

Fra : Peter Holm

Dato : 29-07-06 22:27

> Jeg har da intet imod MSI.

ok, misforstået, eller noget...

> Men denne model gør:
> http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=746

det ser lækkert ud, selvom jeg slet ikke kan gennemskue om man får meget
eller lidt for pengene. det er jo et rimelig dyrt kort:

> Det er helt nye CPU'er.

ja, jeg har ventet 3 år på at lave en upgrade fra min athlon 2500@3200 og nu
ser det endelig ud til, at man kan lave et stort performance hop med disse
cpu'er ikke mindst i photoshop. derfor skal der spenderes nu!

Tør du anbefale noget RAM fra shg's side evt.?

Mvh
Peter

Fra : JK

Dato : 30-07-06 12:01

On Sat, 29 Jul 2006 23:27:23 +0200, "Peter Holm"

> [...]
>ser det endelig ud til, at man kan lave et stort performance hop med disse
>cpu'er ikke mindst i photoshop. derfor skal der spenderes nu!

Det kan jeg godt følge dig i !

>Tør du anbefale noget RAM fra shg's side evt.?

Jeg er ikke så meget til Corsair og især ikke Kingston, men hvis det
endelig skal være, så synes jeg, at disse Kingston pc5400 DDR667
ligger i et passende prisleje:

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=350825

1327,- for 2 x 1Gb

Jeg ville købe nogle tilsvarende A-data hos svenske
www.databutikken.com

http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=1024DDR2AD667

idet anandtech i sin nævnte artikel skriver, at de overraskende nok er
gode for at køre DDR800 ved 2.1 volt (så kigger man efter et bundkort
der kan indstille 2.1 volt).

De har iøvrigt dette egnede bundkort fra asus:
http://www.databutikken.com/dk/default.php?artId=ASP5B
http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&model=1178&modelmenu=1

og det har Shg jo også. Men jeg ville nok foretrække Abit AB9, da jeg
er gammel Abit-fan.

mvh

John

Fra : Thorbjøen Spurré Jen~

Dato : 31-07-06 20:43

JK skrev:

> [...]
> http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&model=1178&modelmenu=1
>
> og det har Shg jo også. Men jeg ville nok foretrække Abit AB9, da jeg

Jeg ved ikke om det var noget. Jeg har selv kig på disse også fra SHG.

RAM:    350908        Corsair Twin2X 2x1024MB DDR2, PC6400 DDR800, CAS
5-5-5-12-T1, Twin2X2048-6400[Forventet på lager den 01-08-2006]
(1646,-)
Bundkort:3100156    Abit    AB9 Pro, Intel P965, Dual GLAN, 8 Channel
Surround, SATAII RAID, eSATA, OTES Passive NorthBridge cooling, Dual
DDR2-800, LGA775 - Core 2 Duo Supported
[Varen ikke på lager og ikke bestilt. Forventet levering 3-4 dage] (1299,-)

og så selvfølgelig den længe ventede core 2 duro også mest tis PS.

MVh. Thorbjørn

Fra : Peter Holm

Dato : 02-08-06 19:10

> [...]
> (1299,-)
>
> og så selvfølgelig den længe ventede core 2 duro også mest tis PS.

jaa, det ser jo også fint ud - det er sgi ikke nemt at beslutte sig...
mvh
peter

Fra : Thorbjøen Spurré Jen~

Dato : 04-08-06 15:06

Peter Holm skrev:

> jaa, det ser jo også fint ud - det er sgi ikke nemt at beslutte sig...
> mvh
> peter

Nej vel... men nu er ovenstående bedtilt. så nu venter jeg med længsel

Thorbjørn spurre
www.spurre.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 30-07-06 14:33

> [...]
> http://www.asus.com/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=307&model=1178&modelmenu=1
>
> og det har Shg jo også. Men jeg ville nok foretrække Abit AB9, da jeg

ligner faktisk et fint 'billigt' sæt, der nok ville gøre, at jeg kunne købe
enten den lidt større model cpu eller 4GB RAM.
Tak for input!
/peter

Fra : mylles@gmail.com

Dato : 04-08-06 22:22

Hejsa,

Jeg håber du har mere held end mig. jeg har nøjagtigt det mobo med
nøjagtig det ram og en e6600 og jeg kan ikke installere noget som
helst. Jeg tror det er rammenes skyld. Boarded kom med den første
frigivne bios (10). Med den kunne jeg slet ikke boote med 2 moduler
kun med 1. så opdaterede jeg bios til version 11. Derefter kunne jeg
boote med 2 stk men mobo kan ikke se timings fra spd. Anyways. jeg
roder stadig med det men det ser ikke lovende ud lige nu.

Jacob

Fra : BFO

Dato : 04-08-06 23:01

<mylles@gmail.com> skrev i en meddelelse news:1154726543.571437.15820@b28g2000cwb.googlegroups.com...
[...]

Har ingen problemer med samme RAM og en e6600 på et Asus P5B, det
kunne dog ikke læse timings, så de kørte ret højt men kunne ændres
manuelt i BIOS.

Mvh
Brian Olsen

Fra : mylles@gmail.com

Dato : 05-08-06 00:46

Hejsa,

Jeg fandt ud af det. Der var egentligt ikke noget i vejen med mine ram.
Troede bare at det var rammen da jeg hverken kunne installere vista
eller win xp. xp ville Blue screene lige når den skriver entering
windows setup. Fandt dog ud af at man SKAL bruge floppy diskene og
loade sata driverne. Jeg loadede bare alle 3 disks og så virkede det.
Vista kan end ikke bruge cdrommen uden drivere til ide controlleren men
efter at have loaded den køre det fint. Jeg sidder faktisk og svare
denne tråd på Vista. windows experience score 5.1 :)

Held og lykke med jer andre.

Jacob