Valg af bundkort til Athlon.
Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 12:15

Hej i gruppen.

Jeg sidder her med svigersønnens computer, som har opgivet ævred.
Jeg har konstateret, at psu, ram, samt processor er ok. Det er en "kennex"
maskine med ukendt bundkort (shared grafik).

Processor er:
http://www.cpu-world.com/CPUs/K7/AMD-Athlon%20XP%202200+%20-%20AXDA2200DUV3C.html

Der sidder 256Mb ddr-ram 266Mhz i.

Alm pci-slots, som ikke bruges.

Render jeg ind i problemer hvis jeg køber:
og sætter i til erstatning for det bundkort, som jeg er ret overbevist om er
dødt ?

mvh Ebbe

Fra : JK

Dato : 25-07-06 12:30

On Tue, 25 Jul 2006 13:14:41 +0200, "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk>
wrote:

> [...]
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86176
>og sætter i til erstatning for det bundkort, som jeg er ret overbevist om er

Det passer sammen.

Min eneste anke er chipset for det bundkort (Sis). Samt at 256 ram er
for lidt. Man bør mindst have 512 Mb.

Men jeg kan godt se, at der ikke er meget at vælge imellem på
edbpriser til socketA.

Jeg kan dog på www.demoshop.dk finde et bundkort med det ønskede
Nforce Nvidia onboard grafik:

http://www.demoshop.dk/page69.htm

Jeg kender bundkortet, og det er godt. Det er vigtigt for onboard
grafiks ydelse, at der er 2 ram klodser på bundkortet, - og så kan det
såmænd spille lidt bedre end den asrock med sis.

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 13:03

"JK" <johnknuhtsenSP@Mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grafiks ydelse, at der er 2 ram klodser på bundkortet, - og så kan det
> såmænd spille lidt bedre end den asrock med sis.

Jeg takker mange gange. Den side kendte jeg ikke, og edbpriser.dk er netop
noget mangelfuld mht. socket A.
Jeg er da helt klar over, at det ikke er "state-of-the-art" denne putter
består af, men han bruger den stort set kun til lidt surfen, så jeg synes
ikke der er nogen grund til at dødsdømme den totalt endnu

Jeg bestiller hos demoshop.

mvh Ebbe

Fra : JK

Dato : 25-07-06 17:26

On Tue, 25 Jul 2006 14:03:29 +0200, "Ebbe [7000]" <es44(at)pc(dot)dk>
wrote:

> [...]
>består af, men han bruger den stort set kun til lidt surfen, så jeg synes
>ikke der er nogen grund til at dødsdømme den totalt endnu

Vær evt. opmærksom på, at hvis du ikke får en driver CD med og manual,
så kan det downloades herfra:

http://www.biostar.com.tw/support/driver/model.php3?name=M7NCG%20400&os=

mvh

John

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-06 19:01

"JK" <johnknuhtsenSP@Mmail.dk> skrev i en meddelelse

> Vær evt. opmærksom på, at hvis du ikke får en driver CD med og manual,
> [...]

Super. Endnu engang tak. Det er bestilt

mvh Ebbe