Hvilke producenter vil I anbefale?
Fra : genemesis

Dato : 24-07-06 17:24

Da jeg overvejer at anskaffe mig en duo-core processor, vil jeg lige
høre ad hvad folk mener man skal anskaffe af bundkort. I øjeblikket
har jeg en pentium 4 på et Asus bundkort, men jeg har på fornemmelsen
at folk generelt ikke er alt for vild med Asus af forskellige årsager.
Er der nogle bundkort-producenter som bare er vildt gode?

Fra : JK

Dato : 25-07-06 11:17

On Mon, 24 Jul 2006 18:23:57 +0200, genemesis <genemesis@jubii.dk>
wrote:

> [...]
>at folk generelt ikke er alt for vild med Asus af forskellige årsager.
>Er der nogle bundkort-producenter som bare er vildt gode?

Det er nok lidt for nyt i DK til at nogen har praktisk erfaring med de
CPU'er.

Men du kan jo læse hvad en amerikansk site skruer sammen:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797

mvh

John

Fra : Claus Albæk

Dato : 25-07-06 11:21

JK wrote:

> Det er nok lidt for nyt i DK til at nogen har praktisk erfaring med de
> CPU'er.
>
> Men du kan jo læse hvad en amerikansk site skruer sammen:
>
> http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2797

Jeg har købt et Asus P5W-DH board, det kører super godt.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 27-07-06 08:38

genemesis skrev:
> [...]
> at folk generelt ikke er alt for vild med Asus af forskellige årsager.
> Er der nogle bundkort-producenter som bare er vildt gode?

Min opfattelse er helt anderledes. Asus kører supergodt og det er ret
fede bundkort. Min erfaring siger at man skal holde sig fra MSI. Lige nu
kører jeg med et Asrock 775DUAL-880Pro og en Pentium D 2.66 805
processor. Det gav jeg 1300 kr for og det kører bare super. Asrock
bundkort har jeg ikke haft erfaring med før, men det virker rigtig godt.

Mvh
Simon

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 27-07-06 08:42

> Min erfaring siger at man skal holde sig fra MSI.

Det støtter jeg op om. 3 døde bundkort + 1 dødt gfx kort på 3 år, _ALLE_
p.g.a. dårlige kodensatorer.

Thomas

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 27-07-06 13:34

Thomas S. Iversen <zensonic@zensonic.dk> skrev i
slrnecgri0.6b1.zensonic@www.zensonic.dk :

> Det støtter jeg op om. 3 døde bundkort + 1 dødt gfx kort på 3 år,
> _ALLE_ p.g.a. dårlige kodensatorer.
>
> Thomas

Samme melding herfra. Jeg har haft problemer med 2 MSI grafikkort
der fik computeren til at gå ned, og 2 bundkort der pludselig stod
af pga. en svitset chip på det ene og en anden komponent på det
andet.

Og nu vi er ved det: Hold dig fra Maxtor harddiske også.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 28-07-06 10:58

"Thomas Hejl Pilgaard" <pilgaard@tele2adsl.dk.dk> skrev i en meddelelse news:Wo2yg.38$O5.31@news.get2net.dk...
> [...]
> andet.
>
> Og nu vi er ved det: Hold dig fra Maxtor harddiske også.

Ja men der kunne let findes personer som sagde lige det modsatte,
så der er svært at sige generelt. F.eks. vedr. MSI vil du se, at disse
er meget populære på de udenlandske forums. Hvad nogle personer
i lille Danmark oplever i den sammenhæng er uden betydning. Jeg
har i øvrigt selv lavet flere MSI gennem årene som jeg ved alle
fungerer uden problemer. Har i dag selv ASUS, hvilket dog er et et tilfælde.

Fra : genemesis

Dato : 31-07-06 12:17

Ok tak for tilbagemeldingen. Er der nogen, der har oplevet problemer
mht Asus bundkort og Chill strømforsyning? Synes jeg hørte en del om
det for omkring et år siden, men har ikke hørt så meget om det her på
det sidste.

Fra : JE

Dato : 01-08-06 12:03

"genemesis" <genemesis@jubii.dk> skrev i en meddelelse news:0eprc2t3eu5ilblkosi0p4euf6rgh5a6vq@4ax.com...
> [...]
> mht Asus bundkort og Chill strømforsyning? Synes jeg hørte en del om
> det for omkring et år siden, men har ikke hørt så meget om det her på

Jeg har begge dele - hvad skulle det være ? Både bundkort og strømforsyning
skal vel overholde de standarder der er og så er den vel ikke længere.

Fra : Claus Albæk

Dato : 01-08-06 13:48

genemesis wrote:
> [...]
> mht Asus bundkort og Chill strømforsyning? Synes jeg hørte en del om
> det for omkring et år siden, men har ikke hørt så meget om det her på

Chill havde en revision af en bestemt PSU som ikke var for heldig, det
er vidst en saga blot. dermed ikke sagt at CI er kræs ;)