Strømspareskinne
Fra : Kragen

Dato : 23-07-06 14:18

Hej NG
Kan ikke få usbporten til at slukke med pc.
(Award Modular Bios v6.OOPG fra 2001)
Nogle ideer ??
Bo

Fra : Kragen

Dato : 23-07-06 15:02

"Kragen" <bokrag@removetele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Kan ikke få usbporten til at slukke med pc.
> (Award Modular Bios v6.OOPG fra 2001)
> Nogle ideer ??
> Bo
Ps
Bunkortet er et ECS P4VXMS
Bo

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 23-07-06 16:23

Kragen wrote:
> Hej NG
> Kan ikke få usbporten til at slukke med pc.
> (Award Modular Bios v6.OOPG fra 2001)
> Nogle ideer ??
> Bo

Ja, på nogen pc'er kan denne feature indstilles i biosen.

Jeg købte et usb indstikskort - det slukker med PC'en!

Relæet i min skinnen er i øvrigt stået lige af, så der altid er strøm på
udstyret uanset om der er støm på usb stikket eller ej
Hvor køber man en ny skinne ?

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd (opdateret 7.6.2006)

Fra : Peter Jespersen

Dato : 23-07-06 20:19

On Sun, 23 Jul 2006 15:17:55 +0200, Kragen wrote:

>Hej NG
>Kan ikke få usbporten til at slukke med pc.
>(Award Modular Bios v6.OOPG fra 2001)
>Nogle ideer ??

Nogle gange er bundkortet ikke med på legen og en PS/2 port må tages i
brug istedet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
"Green.., no..Blue!...AHHHHHHHHHH....."

Fra : Kragen

Dato : 23-07-06 21:12

"Peter Jespersen" <flywheel@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

brug istedet.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark, Linux User #148303

Har leget med diverse adapterer .!! Museporten og tastatur er der strøm på
hele tiden. Ps2 Porten er der aldrig strøm på. ( moske er det min adapter
det er galt med).!! Så jeg må nok forsøge med et USB/PCI card som Michael
var inde på.
Tak for hjælpen.!!
Bo
Ps
hvad er det man skal slå fra inde i bios hvis man kan.!!

Fra : Ukendt

Dato : 03-08-06 18:15

> [...]
> Bo
> Ps
> hvad er det man skal slå fra inde i bios hvis man kan.!!

Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan det skulle gøres. Nogen har
engang skrevet at det kunne gøres vis jumpere på bundkortet, men hvor ? Jeg
har det samme problem med en af mine PC´ere.

Kim Larsen

Direkte e-mail: kla2(a)get2net.dk

Fra : JE

Dato : 03-08-06 23:06

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> skrev i en meddelelse news:44d22f02$0$15783$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> jumpere på bundkortet, men hvor ? Jeg har det samme problem med en af mine PC´ere.

Ved nyere ASUS er det USB Device wake.up hvor man deaktiverer de
5V på USB

Fra : claus b. p.

Dato : 10-08-06 17:37

"Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvordan det skulle gøres. Nogen har
> engang skrevet at det kunne gøres vis jumpere på bundkortet, men hvor ?
> Jeg har det samme problem med en af mine PC´ere.

Prøv om du kan downloade brugermanualen fra producentens hjemmeside.

/Claus

Fra : Ukendt

Dato : 19-08-06 02:16

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Kim Larsen" <kla2(a)get2net.dk> wrote in message

> Prøv om du kan downloade brugermanualen fra producentens hjemmeside.

Jeg HAR brugermanualen på papir, min computer er helt ny, men her står intet
om det.

Fra : Kragen

Dato : 25-08-06 21:57

> "claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg HAR brugermanualen på papir, min computer er helt ny, men her står
> [...]
Købte et pci/usb kort til 70,- kroner.!
Det virker.!! Også så fik jeg jo lige 4 ekstra USB2 stik.
Bo