Anbefaling af bundkort
Fra : Mariusz

Dato : 18-07-06 19:36

Hej alle i NG

Jeg søger et bundkort til socket 754. Kortet skal være ATX og gerne med AGP
port.

Har kigget lidt rundt på EDB priser men kan ikke finde rundt i junglen. Jeg
er villig til at spender ca. 500-600 kr.

Hvad vil i anbefale og hvad er jeres erfaringer.

På forhånd tak for hjælpen

/Mariusz

Fra : JK

Dato : 19-07-06 08:16

On Tue, 18 Jul 2006 20:36:13 +0200, "Mariusz" <Mariusz@nybro.dk>
wrote:

> [...]
>er villig til at spender ca. 500-600 kr.
>
>Hvad vil i anbefale og hvad er jeres erfaringer.

Du skal bare vælge 'søg avanceret'. Afkryds så s754 og agp og atx.

Jeg ville snuppe Asus K8N, da det har nforce3 chipset. Bruger jeg selv
(et gigabyte).

356,- kr.

Du får dual ram (2 ram klodser). Det er iøvrigt til DDR ram. Noget til
sdram kan du ikke få mere.

Skal lige nævne at s754 er ret passé.

Men jeg er lige ved at bygge et mediacenter med msi rs482m bundkort
s754 og en 1.8GHz turion 64, der kun bruger 24 watt. PRCdata har de
cpu'er, og de er til at betale. Det msi har radeon chipset og er micro
atx.

mvh

John

Fra : JK

Dato : 19-07-06 08:24

Evt. istedetfor K8N kunne du vælge asus k8u-x til 295,-

Det har ULI chipset og det performer bedre end nforce3. Nærmest ligeså
godt som Nforce4.

Men begge er med blæserløst chipset.

mvh

John