ASUS A8N32-SLI - bootrækkefølge?
Fra : Sven

Dato : 14-07-06 22:41

Hej.
Mobo ASUS A8N32-SLI. 2x RAID0 bestående af hver 2x250Gb hd (4 hd'ere ialt).
Windows er installeret på det ene RAID0 array, og det booter fint.
Nu tager jeg så det andet RAID0 array ud af brug, og den booter stadig fint.
Jeg nedlægger det udtagne RAID array, og mounter disse 2 HD'ere som alm
SATA2 HD'ere. Ind i BIOS og vælge RAID0 array'et som boot, gemme og
genstarte. Nu kan den IKKE boote. BSOD med besked om, at min BIOS ikke
understøtter ACPI (Begge de 2 SATA2 diske er tomme, men der er oprettet
primær drev på dem begge).
Hvis jeg piller signalkablerne af disse 2 SATA2 diske booter den fint.
Hvis jeg trykker F8 under POST og vælger RAID rarry'et som boot, så booter
den fint!!! (fra raid-arryet)
Hvis jeg bare genstarter, så forsøger den at boote fra raid-arry'et, men så
kommer BSOD.
Det er lige inden den sorte skærm med Windows XP og de blå firkanter der
scroller at BSOD fremkommer.
Hvad kan jeg gøre ved dette?

Sven

Fra : Hans

Dato : 14-07-06 23:04

Sven wrote:
> [...]
> men så kommer BSOD.
> Det er lige inden den sorte skærm med Windows XP og de blå firkanter

Jeg har ikke løsningen, men lige netop dette problem bliver jævnligt
debatteret i Asus' VIP forum.

Det er biosrelateret og er opstået med de nyeste biosrevisioner. Hvis du
f.eks. har flashet til nyeste bios, og undlader at indlæse bios default lige
efter, opfører bundkortet sig mildest talt besynderligt.

Hans

Fra : Sven

Dato : 14-07-06 23:11

> Jeg har ikke løsningen, men lige netop dette problem bliver jævnligt
> debatteret i Asus' VIP forum.

OK, jeg smutter derover og ser om der er noget brugbart. Tak.

> Det er biosrelateret og er opstået med de nyeste biosrevisioner. Hvis du
> f.eks. har flashet til nyeste bios, og undlader at indlæse bios default
> lige efter, opfører bundkortet sig mildest talt besynderligt.

Det har jeg så ikke. Det er den BIOS-version den havde da jeg modtog kortet.

Sven