Ville i ikke også tro det var bundkortet ?
Fra : Thomas Thomsen

Dato : 10-07-06 15:23

Hej Gruppe

Min PC er begyndt med ikke at ville starte op når den har været helt
slukket.

Mit spørgsmål til jer er, ud fra de informationer jeg giver jer her, ville i
så ikke også tro at det var bundkortet der var defekt -.. eller ?

Når maskinen startes efter at have været helt slukket kommer der ikke noget
skærmbillede frem.
Skærmen går ikke engang ud af sin standby tilstand.
Man kan så slukke / tænde / koldresette maskinen x antal gange og så kommer
den pludselig.
Når man varm genstarter maskinen er der ikke noget problem.

I de tilfælde hvor maskinen ikke starter, giver Mboard Grafikkort fejl bibs
fra sig.
(Nu skulle man så tro at det var grafikkortet et Asus 7800 GT kort der var
problemet .. men .. )

Jeg har testet grafikkortet i en anden maskine, her var der ikke noget
problem.
Samtidig har jeg testet et andet grafikkort (7600GT) i min maskine, det gav
stadig problemer.

For en sikkerhedsskyld har jeg også testet mit Mboard / GFX kort med en
anden PSU (Da 7800GT kort får ekstra strøm).
Det fejlede stadig.

Ud fra ovenstående .. ville i så ikke også mene det var Mboard der havde
problemet ?
Eller skal jeg lede et andet sted ?

/Thomas

Fra : Hans Joergensen

Dato : 10-07-06 15:28

Thomas Thomsen wrote:
> Ud fra ovenstående .. ville i så ikke også mene det var Mboard der havde
> problemet ?
> Eller skal jeg lede et andet sted ?

Det lyder ihvertfald som motherboard-problemer.. jeg har haft et
lignende problem med et motherboard fra MSI for nogle måneder siden.

// Hans
--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 10-07-06 19:44

"Thomas Thomsen" <*nospam*chip@fsclnospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål til jer er, ud fra de informationer jeg giver jer her, ville
> i så ikke også tro at det var bundkortet der var defekt -.. eller ?

Det plejer altid at være MB eller PSU.
Da du har PSU ville jeg også sætte mine sparepenge på MB.
Der er ikke nogen af lytterne som måske er lidt bulet i toppen? - fordi så
er det helt sikkert MB.

/Dennis
Der kun repræsenterer sig selv.

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 10-07-06 20:25

> Det plejer altid at være MB eller PSU.
> Da du har PSU ville jeg også sætte mine sparepenge på MB.
> Der er ikke nogen af lytterne som måske er lidt bulet i toppen? - fordi så
> er det helt sikkert MB.

Hvad er "lytterne" ... ???

/Thomas

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 10-07-06 20:38

On Mon, 10 Jul 2006 21:25:24 +0200, Thomas Thomsen wrote in
dk.edb.hardware.bundkort

Der står mere om emnet på: www.badcaps.net
--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 10-07-06 20:58

Thomas Thomsen <*nospam*chip@fsclnospam.dk> skrev 2006-07-10:

> Hvad er "lytterne" ... ???

Kondensatorene på dit bundkort. De små (og store) "siloer". Hvis de er
bulede i toppen så er de på vej til at dø og/eller allerede døde.

Thomas

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 11-07-06 12:36

> Kondensatorene på dit bundkort. De små (og store) "siloer". Hvis de er
> bulede i toppen så er de på vej til at dø og/eller allerede døde.

Yes yes .. jeg ved udemærket godt hvad en kondensator er ...
(Havde bare altdrig hørt til dem refereret som lytterne, men jeg gætter på
at det kommer af - elektrolytterne)
Og det er et godt bud på hvad der kunne være galt.

/Thomas

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 29-09-06 16:21

> [...]
> Det fejlede stadig.
>
> Ud fra ovenstående .. ville i så ikke også mene det var Mboard der havde

Mon det er batteriet på bundkortet der fejler, normalt holder de godt nok i
mange år, men det er mit bud.

Mvh. Flemming