Mangler disk med dos+sata dirver
Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 01-07-06 14:29

Mangler floppydisk med dos+sata dirver
så den kan boote fra dos og se sata hd

MB er et ASUS A/V600

hust fjern FJERNES fra e-mail

på forhånd tak
Med venlig hilsen, Lars

Fra : Hans

Dato : 01-07-06 14:44

complexFJERNES@pc.dk wrote:
> Mangler floppydisk med dos+sata dirver
> så den kan boote fra dos og se sata hd
>
> MB er et ASUS A/V600

Går ud fra at du mener et A7V600.

Sålænge afsnittet du vil have adgang til er FAT32 behøver du ingen drivere
selv om det er en SATA-Disk.

Er du sikker på at det ikke er NTFS du prøver at læse?

Hans

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 01-07-06 15:04

Helt rigtigt der skulle stå 7

On Sat, 1 Jul 2006 15:44:20 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

>Går ud fra at du mener et A7V600.
>
>Sålænge afsnittet du vil have adgang til er FAT32 behøver du ingen drivere
>selv om det er en SATA-Disk.
>
>Er du sikker på at det ikke er NTFS du prøver at læse?

jeg vil ikke læse men restore fra et ghost

Fra : Hans

Dato : 01-07-06 15:10

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> jeg vil ikke læse men restore fra et ghost

Så er det et problem i Ghost du skal have løst, for der findes ingen
Dos-drivere i arkivet til den VIA-chip der sidder på bundkortet.

Du må igang på Symantec's supportsider, eller også håbe der sidder en
Ghostguru her i gruppen.

Hans

Fra : complexFJERNES@pc.dk

Dato : 01-07-06 17:14

On Sat, 1 Jul 2006 16:09:56 +0200, "Hans" <nospam@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>Dos-drivere i arkivet til den VIA-chip der sidder på bundkortet.
>
>Du må igang på Symantec's supportsider, eller også håbe der sidder en

Jeg tør ikke sige det men jeg er ghost guru selv, men ikke med sata
jeg har anvendt ghost som backup siden ca 1990

Min ghost booter fra en floppy og laver en sikkerhedskopi
direkte fra sata (ntfs) til en alm hd (fat32), og filerne ligger der

Fra : Hans

Dato : 01-07-06 18:07

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> Jeg tør ikke sige det men jeg er ghost guru selv, men ikke med sata
> jeg har anvendt ghost som backup siden ca 1990

Der er principielt ingen forskel på pata og sata, da backupprogrammet i
begge tilfælde skal have fat i disken via bundkortets bios.

> Min ghost booter fra en floppy og laver en sikkerhedskopi
> direkte fra sata (ntfs) til en alm hd (fat32), og filerne ligger der

Prøv og smut en tur forbi Acronis og hent deres Disk Director suite:

http://www.acronis.com/homecomputing/products/diskdirector/

Det fungerer bare, og også på de nye bundkort med 1 MB udvidet bios.

Hans

Fra : Hans

Dato : 01-07-06 15:18

complexFJERNES@pc.dk wrote:

> jeg vil ikke læse men restore fra et ghost

Jeg glemte lige: Der er kommet en nyere beta-bios 1009.005 til bundkortet
som bl.a. opdaterer SATA-bios'en. Måske løser den dit problem med Ghost. Det
kan nemlig tænkes at der er problemer med at håndtere int13 korrekt:

http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us&model=A7V600

Hans

Fra : claus b. p.

Dato : 07-07-06 01:11

"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> wrote in message

> [...]
> som bl.a. opdaterer SATA-bios'en. Måske løser den dit problem med Ghost.
> Det kan nemlig tænkes at der er problemer med at håndtere int13 korrekt:

Jeg tror at Ghost i visse tilfælde også har problemer med Int13 og store
diske. Hvis ikke SATA disken kan nås gennem BIOS int-13 kan man da ikke
boote fra den. Så det burde ikke være nødvendigt med drivere for at ghoste
til den.

/Claus

Fra : Hans

Dato : 07-07-06 23:10

claus b. p. wrote:
> [...]
> store diske. Hvis ikke SATA disken kan nås gennem BIOS int-13 kan man
> da ikke boote fra den. Så det burde ikke være nødvendigt med drivere

Korrekt. Jeg kan f.eks. ikke tilgå mit 400 GB WD datadrev med Drive Image
eller Partitionmagic's rescue floppy'er. Her virker Acronic's software til
gengæld fortrinligt.

Hans