Computer viser ikke noget.
Fra : Simon Neilsen

Dato : 30-06-06 22:29

Hej

Jeg købte for noget tid siden et MSI K7N2 Delta2 Platinum, jeg har indtil
videre været glad for det, men her i dag forsøgte jeg at indstille FSB efter
at BIOS havde været Resettet og opdateret, Der var nogle problemer der
gjorde at jeg måtte gøre det og det anbefales fra MSI at resette inden BIOS
Opdatering.

Men nu når jeg starter nu kommer der bare ingenting på skærmen, jeg kan se
og høre at tingende starter, jeg har tjekket CPU (Den virker), Ram (Fungerer
også), graffikkort (Helt nyt og virker også), Harddiske (selvom de ikke
skulle kunne lave det problem, men de virker også).

Hvad kan problemet være, kan det være brændt af (skal siges jeg kører med 9
blæsere og der er altid ca. 26 grader Kabinettet og CPU er ca. 32 grader.

Jeg er selv kommet til den konklussion at der må være sket en alvorlig fejl
i enten BIOS eller kommandovejen mellem CPU, RAM, Graffik etc.

Mvh
Simon

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 01-07-06 07:19

Simon Neilsen <news@siho.dk> skrev i
44a5977a$0$12613$edfadb0f@dread14.news.tele.dk :

> Jeg er selv kommet til den konklussion at der må være sket en
> alvorlig fejl i enten BIOS eller kommandovejen mellem CPU, RAM,
> Graffik etc.

Uden at insinuere at det er dét, der er skylden her, eller at der
altid er problemer med dem, vil jeg fortælle at jeg har haft tre
kort fra MSI, og de har alle haft fejl. De to grafikkort fik spil
til at gå ned lige pludseligt, uanset hvad jeg prøvede, og bundkortet
svitsede pludselig selv en chip - mens computeren idlede.

Min lillebror har også haft et MSI bundkort han måtte bytte.

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-07-06 14:44

Thomas Hejl Pilgaard skrev:
> [...]
> svitsede pludselig selv en chip - mens computeren idlede.
>
> Min lillebror har også haft et MSI bundkort han måtte bytte.

Ja, men det var et billigt kort og det kørte super stabilt, men det
kunne ikke tåle at blive flashet, det er godt gjort fra MSI

Jeg jeg tror nok jeg bytter ud med enten et Abit AN7 eller et Asus
A7N8X-E Deluxe Gold Edition.

Mvh
Simon

Fra : Hans

Dato : 01-07-06 14:58

Simon Nielsen wrote:

> Ja, men det var et billigt kort og det kørte super stabilt, men det
> kunne ikke tåle at blive flashet, det er godt gjort fra MSI

Prøv og pil batteriet ud et kvarters tid, og se om der ikke kommer liv i
bundkortet igen når du sætter det i igen.

Strømkablet skal naturligvis være fjernet fra PSU'en, da du ellers bare
fodrer bundkortet fra lysnettet.

Hans

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-07-06 15:27

Hans skrev:

> [...]
> bundkortet igen når du sætter det i igen.
>
> Strømkablet skal naturligvis være fjernet fra PSU'en, da du ellers bare

Ja alt er afprøvet.

Mvh
Simon

Fra : Hans